5.5 Yaması’yla birlikte Sihirdar Vadisi guncellemesi beta uygulaması sona erecek. Gectiğimiz Kasım ayında guncellemeyi cıkarttığımızdan beri Vadi'de olan biteni yakından takip ettik ve tonlarca oyuncu geribildirimi topladık. Değerli fikirlerini bizlerle paylaşan oyunculara, guncellemenin performansı ve dengesiyle ilgili sıkıntıları tespit edip duzeltmemize yardımcı olan herkese cok teşekkur ederiz! Gectiğimiz Kasım ayında Sezon Oncesi Donem ile birlikte betayı başlattığımızda, guncelleme icin belirlediğimiz hedeflerin hepsine ulaşmak icin harita uzerinde calışmaya devam etmemiz gerektiğini biliyorduk. Başta performans ve gorsel kalite olmak uzere, haritada belirlediğimiz standartlara uymayan bir iki nokta vardı. Gecen birkac ayın ardından, artık beta ibaresini kaldırmaya hazırız. Bu guzel haberin şerefine, Sihirdar Vadisi icin derlenen başka bir dizi guncellemeyi de yamayla birlikte hayata gecireceğiz. Haritada guncellenen her şeyi burada uzun uzun anlatmayacağız; uzerine en cok kafa patlattığımız başlıca konulara değinmemiz yeterli olacaktır. Daha onceden yayımlanan blog yazılarında da bahsetmiş olduğumuz uzere, Sihirdar Vadisi guncellemesinin hedeflerinden birisi; cevresel oğelerin, oyuncuların icinde binlerce saat gecirmek isteyecekleri bir yerde oldukları hissini vermesini sağlamaktı. Bu uğurda, Sihirdar Vadisi'ni betimlemek icin cekici, eğlenceli, kadim, sihirli, gizemli, yırtıcı, balta girmemiş ve canlı gibi tabirler kullanmıştık. Guncellemenin geliştirme sureci boyunca, calışmalarımızı Guncellenen Vadi'yi bu tabirlere daha da fazla uyacak hale getirmeye odakladık. Bu oldukca kapsamlı ve devamlılık arz eden bir surec oldu. Kasım ayındaki SV guncellemesi ile Haziran'da PBE (acık beta ortamı) uzerinde haritanın ilk cıktığı haline nazaran hedeflediğimiz tarz ve hissiyata daha da yaklaştık. Yine de, Sihirdar Vadisi deneyimini daha da yukarılara taşıma arzumuz burada sonlanmadı. Daha guclu bir mekÂn hissi Tabii, bir de oyuncuların geribildirimleri var. Bazı oyuncular, eski haritada oynarken hissettiklerini yenisinde alamadığından yakınıyordu ve bunu oldukca renkli yontemlerle dile getiriyorlardı. Bu konuda en one cıkan yorum, gorsel tarzın onceki haritaya gore daha sonuk ve cansız kalmış olmasıydı. Sesinize kulak verdik ve haritanın cevre oğelerini iyileştirmeye yonelik bir dizi ilave guncelleme yapmak uzere kolları sıvadık. İlk iş olarak, haritanın butunu uzerinde ton, yoğunluk ve muhtelif değerleri yeniden duzenleyip dengeledik. Boylece renk paletini daha sıcak hissettirecek kıvama getirmiş olduk. Ayrıca, ağaclar ile renkli oğeleri (cicek bortu bocek) daha canlı ve goze carpacak hale getirdik. Haritanın genel renk yoğunluğunu arttırmakla kalmadık, renk değeri aralığını da genişlettik. Bu kapsamlı değişim sonucunda hem eski Sihirdar Vadisi'nin verdiği hissi geri getirmeyi, hem de oynanış acısından anlaşılırlığı daha da arttırmayı umuyoruz. Renk değeri duzenlemesi, karakterlerin arka plandaki cevre oğelerinin onune gecmesine ve daha belirgin olmasına buyuk oranda katkı sunacak. Ortalığın bir anda karıştığı takım savaşlarında ve catışmalarda şampiyonunuzu bulmak kolaylaşacak. Yukarıdakilere ek olarak, şampiyonların daha rahat secilmesi ve parcacıkların gorunurluğunu arttırmak adına kontrast duzeylerini yukselttik ve uslerin, ormanın ve koridorların zeminini biraz daha detaylandırdık. Sonraki adım, SV guncellemesi cıktığında henuz nasıl yapacağımıza tam karar veremediğimiz ışık ve golge ayarları oldu. Haritanın butunune nizami bir şekilde ışık ve golge vermek istiyorduk. Haritanın bazı kısımlarının kapsamlı ve tutarlı ışıklandırma olmadığında duz, detaysız ve arzu ettiğimiz gorsel tarzın dışında gorunduğu pek cok durumla karşılaştık. 5.5 Yaması’nda yapılan guncelleme ile haritayı boydan boya kapsayacak ışıklandırma ve golge fonksiyonu eklendi. Bu işlem icin ilk olarak oyun icindeki geometrik gorsel oğeleri guncelleyerek haritanın muhtelif yerlerinde daha fazla uc boyutlu detaylandırma yapılabilmesine imkÂn sağladık. Ayrıca, oyuna eklenen yeni yonelimli guneş ışığı ozelliği (ve ona uygun golgeler) sayesinde cevresel oğelerin daha tutarlı goruneceğini ve daha 3 boyutlu bir hissiyat vereceğini umuyoruz. Bi' oyun sonu ekranı vardı, ne oldu ona? Guncellenen Sihirdar Vadisi tanıtım videosunda, pek coğunuzun fark etmiş olduğu uzere, Kasım ayında yayımlanan halinde bulunmayan yeni bir oyun sonu duzeni vardı. Oyun sonu ekranını tumuyle guncellemeye katmamızı engelleyen bir takım teknik sıkıntılar cıktı karşımıza. Bu sorunların duzelmesini beklemektense, guncellemeyi zaman kaybetmeden sizlere sunmayı tercih ettik. Tahminimizden daha fazla uğraştırdı ama nihayet bu sorunları arkamızda bıraktık ve yeni yamayla oyun sonu ekranı da guncellendi. Artık aldığınız galibiyetleri daha "janjanlı" ve gorkemli oyun sonu ekranları ile yaşayacaksınız! Mavi dostluğun, kırmızı RAKİBİN rengi! 5.4 Yaması’nda "Uygun Takım Renkleri" adında yeni bir oyun ici secenek devreye girmişti (Secenekler → Oyun kısmında varsayılan olarak secili). Bu secenek, oyunun kullanıcı arabiriminde kullanılan renklendirmenin takımınıza ait minyon ve yapılarda da kullanılmasını sağlıyor. Hangi takımda olursanız olun, dost birimler mavi ile ve rakip birimler kırmızı ile gosteriliyor bu sayede. Takımınız ister kuzey koşede ister guney koşede oynuyor olsun, size ait binalar ve minyonlar daima mavi gorunecek (rakip takıma ait olanlar ise daima kırmızı gorunecek). Bir suredir hem oyun icin hem de kullanıcı arabirimi odaklı ceşitli renk değişiklikleri yapmakta olduğumuzu fark etmişsinizdir. Amacımız oyunun butunu icin gecerli tek bir tutarlı gorsel dil oluşturmak. Uygun Takım Renkleri bu surecin son buyuk değişikliği oldu. Bu seceneği tercih ederseniz; mavi rengi kendi takımınızı ve dost birimleri, kırmızı rengi ise rakibi tanımlamada rahatlıkla kullanabileceksiniz. Performans ve hatalar Kasım ayından bu yana performansı arttırmak adına bir dolu geliştirme ve iyileştirme yapıldı. Bunların neticesini daha iyi kare hızı (FPS), yukleme surelerinin kısalması ve SV uzerinde oynanan oyunlarda daha az takılma olarak alacağınızı duşunuyoruz. Yaşanan sorunları tespit edip duzeltmemizde pek coğunuzun yardımı oldu. Guncellenen Sihirdar Vadisi cıktığında ideal bir deneyim yaşamakta sıkıntı cekenlere buradan ozurlerimizi bir kez daha iletiyoruz. Sorunları ortaya cıkarmak icin zaman ayırıp cozum bulmamızı hızlandıran herkese sonsuz teşekkur! Son olarak, eminim ki buraya kadar yazılan her şeyi okuduktan sonra bazılarınız icinden "Ne? Daha fazla guncelleme mi? Yok artık! RİTO YENİ BİLGİSAYAR ALMAYA ZORLAMA BİZİ!" diye gecirecek. Endişeye mahal yok, yeni guncellemelerin performans uzerinde herhangi bir etkisi olacağını duşunmuyoruz. Bitti mi? BİTMEDİ! Guncellenen Sihirdar Vadisi'nde betanın sonuna gelmiş olabiliriz ama bu Sihirdar Vadisi'ni daha da iyi hale getirmeyi durduracağımız anlamına gelmiyor. Onumuzdeki donemde, Vadi’yi guncellemeye ve LoL'u daha ileri taşıma fırsatlarını değerlendirmeye devam edeceğiz. Vadi'de goruşmek uzere. __________________