Kurumsal SEO Danışmanlığı, SEO konularında uzmanlaşmış firmaların kurumsal firmalara verdiği hizmete denir. SEO, yani arama motoru optimizasyonu, kurumsal firmaların urunlerini ve hizmetlerini internet uzerinden doğru bir şekilde tanıtabilmeleri ve gorunebilirliği acısından cok onemlidir.
SEO, bazı internet firmaları icin hayati onem taşımaktadır ve bu hizmet şirket iceresindeki bir ya da bir kac kişinin ustlendiği gorevle devam ettirilir. Fakat diğer bir cok firma acısından boyle bir pozisyon yaratmanın maliyetli olabileceği ve pozisyona uygun kişileri tedarik etmekte zorluk yaşanabileceği goz onunde bulundurularak bu hizmeti dışardan almak daha uygun olabilir.
[h=2]SEO Danışmanın Gorevi[/h]

Ulkemizde SEO, e-ticaret yapan firmaların sayısının artmasıyla beraber populer olan ve sıkca duyulan bir terim olmaya başlamıştır. Fakat bu terim genellikle memleketimizde yanlış algılanıyor. Orneğin, SEO denilince akla gelen ilk şey arama motorunda bir kelime icin en ust seviyeye cıkmaktır. Genelde de hep uygulanan teknik bu kelime veya kelime gruplarını iceren linkleri başka sitelerden satın alarak ana siteye yonlendirmektir. Yani bu aktiviteyi başarıyla tamamlayan kişi ya da kuruluşlar SEO’yu cozmuş olurlar. Bu gercekten sacmalıktan ibarettir.
Fakat ulkemizde teknoloji ile alakalı bir cok konuya boyle bakılmaktadır. “Adam YemekSepeti.com’u kurdu, hemen para basmaya başladı.”, “5 tane link alalım hemen birinci yaparız seni”, “Bir iPhone oyunu yapalım, hemen para kazanırız” gibi cumleler kullanan, vizyon sahibi olmayan bir cok insan bulmak mumkun.
Kurumsal SEO Danışmanlığı da bu anlamda basite indirgenmesi imkansız olan ve gercekten bilgi ve deneyim gerektiren bir uzmanlık alanıdır. Yani bir firmada, 1-2 sene bu gorevi almak danışman olmak icin yeterli değildir. Bu yuzden de danışmanlık verecek kişilerin iyi bir eğitim alması ve bir cok bilgi teknolojilerine hakim olması gereklidir. Google, SEO ile konular hakkında bilgi verirken Matt Cutts adlı yazılım muhendisini gorevlendirmektedir. Kurumsal SEO Danışmanı olan bir kişinin de yazılım sektorunden gelmesi bizce şarttır.
[h=2]Kurumsal Firmaların En Buyuk Sıkıntısı[/h]

Turkiye’de internet uzerinde faaliyet gosteren Hepsiburada.com, Markafoni.com, Trendyol.com ve benzeri bir cok buyuk firmanın SEO’sundan gorevli kimseler bu firmalar icin tehdit oluşturabilir. Genellikle bu firmalarda 2000-5000 TL arasında maaş alan bu kişiler, kendi şirketlerini kurma hevesine girip, “Ben hepsiburada.com’un SEO’sundan sorumluydum, ayda bana 3000 TL verirseniz size birinci yaparım” diyerek kendilerini pazarlamaya calışmaktadır. Bu buyuk firmaları referans gostermek onlar icin mantıklı olsa da olay bu kadar basit değildir. Kimse 1-2 sene tecrubeyle SEO danışmanı olamaz. Bu kişilerin hemen bu firmalardan ayrılma isteği de firmalar acısından pek hoş bir durum değildir.
[h=2]SEO Danışmanlığı Nasıl Verilmelidir?[/h]Deloitte ya da McKinsey gibi buyuk danışmanlık firmalarından birinin bir şirkete gidip, sadece 1-2 saat takıldığını hic duydunuz mu? Sizinle yaşamayan, firmanızın havasını koklamayan, kullandığınız teknolojilerden haberdar olmayan bir kişi nasıl danışmanlık hizmeti verebilir? Fakat iş SEO danışmanlığı olduğu zaman durum boyle gozukmektedir. Kişi ayda 1-2 defa gelecek ya da 10-15 dk sizinle telefonda konuşacak ve sonra ayda sizden 3000 TL talep edecek. Boyle bir mantık olabilir mi?
SEO danışmanı olan kişinin şirket politikalarınız ve hedefleriniz doğrultusunda sizinle beraber calışması gerekmektedir. Eğer şirketiniz bir icerik uretmeyi planlıyorsa bu konuda editorlerinize yol gostermeli, sosyal medyada nelerin paylaşılması gerektiğini anlatmalı ve en onemlisi size raporlar sunabilmelidir.
[h=2]Paranızı Sokağa Atmayın[/h]Google Adwords ve SEO danışmanı olduğunu iddia eden bir cok kişi piyasada turemeye başlamıştır. Bu piyasa onlar icin vur-kac taktiğini uygulayabilecekleri bir durumdadır. Turkiye’de SEOMoz gibi bir firmada gorev alabilecek ve SEO’dan gercekten anlayan kişi sayısı cok azdır. İngilizce konuşamayan ve anlamayan insanların danışman olması bu kadar dinamik ve surekli oğrenmeyi gerektiren bir alanda imkansızdır. Sağdan soldan duydukları ve gordukleri bir kac taktiği pazarlamak danışmanlık değildir.