Oyunun Baş Yazarı Adam Williams Detroit: Become Human'ı Anlattı[OU]
Oyun Konsolları0 Mesaj
●19 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Teknoloji Forumları
- Oyun Dünyası
- Oyun Konsolları
- Oyunun Baş Yazarı Adam Williams Detroit: Become Human'ı Anlattı[OU]
-
27-09-2019, 13:21:29Kayıtlı ÜyeDetroit: Become Human ilk olarak 2015 yılındaki Paris Games Week'teki Sony basın toplantısında duyurulmuştu. Konsepti ile dakikasında ilgi ceken oyunu daha sonra 2016 ve 2017 E3 fuarlarında yeniden gorduk ve oynanabilir karakterlerin bazılarını ve oynanış mekaniklerini gormuş olduk. Heavy Rain ve Beyond: Two Souls'un yonetmenliğinden tanıdığımız David Cage'in senaryosu uzerinde iki seneden uzun sure calıştığı oyunun baş yazarı Adam Williams Lisbon Games Week'te Quantic Dreams'in bu yeni projesi hakkında konuştu. Oyun yine Cage'in onceki oyunlarında olduğu gibi farklı ana kahramanların gozlerinden oynanacak (Detroit'te bu sayı uc) ve oyuncuların verdiği kararlar hikayeyi doğrudan etkileyecek. Zaten bu etkileşimin ve secenek ceşitliliğin ne kadar inanılmaz boyutta olduğunu yayınlanan videolarda gormuştuk. Paris Games Week'te yayınlanan videoda hatırlarsanız rahatsız edici sahneler vardı. Aile ici şiddete maruz kalan ve hatta yaptığımız secimler sonucu oluşune şahit olduğumuz bir cocuk vardı mesela. Bu fragman ve Last of Us Part 2'nin cekicli sahnelerinin ardından Sony bir acıklama yapmış ve PGW fragmanlarındaki aşırı şiddet hakkında konuşmuştu. Ancak yine de Quantic Dreams'in konuyu ele alışı ceşitli eleştirilerle karşılaştı. Avrupa'nın en onemli video oyun dergilerinden biri olan Game Reactor konu ile ilgili oyunun baş yazarı Adam Williams ile konuşmuş ve eleştirileri haklı bulup bulmadığını, bu eleştirilerin oyunun geliştirilmesi uzerinde etkili olup olmayacağını sormuş. "Detroit'teki amacımız anlamlı ve etkili bir hikaye yaratmak. Oyun gelecekte gectiği icin sosyal eşitsizlik ve teknolojinin etkileri gibi gunumuz toplumunda mevcut olan sosyal sorunları androidler aracılığıyla anlatmak istedik. Paris Games Week demosunda gorduğunuz kızın babası Todd ofkeli, cunku işini makinelere kaybetmiş. Bu yıllardır bir cok farklı meslek grubundaki kişilerin başına gelen bir şey, işlerini tabi ki androidlere değil ama robotlara kaybediyorlar." "Detroit uzerinde calışmaya başladığımızda Paris Games Week'te gosterdiğimiz gibi bir sahne yaratmak aklımızda yoktu ama hikaye bizi bu noktaya getirdi. Biz derinliği olan bir hikaye anlatıyoruz. Eğer bir film veya kitap bu tur konulara değinmekte sakınca gormuyorsa oyunların da gormemesi lazım. Geliştiriciler olarak sorumluluğumuzu ciddiye aldığımız, neyi gosterip neyi gosteremeyeceğimizin ayırdında olduğumuz taktirde oyunların yetişkin temalara da değinmesi gerektiğine inanıyoruz. Bu tur sahneleri reklam amaclı kullanmak veya yuceltme gibi bir amacımız yok." "Sizi temin edebilirim ki gercek bir etkisi olan durust bir hikaye anlatma vizyonumuza sadık kalmayı surduruyoruz. Değerlerimizle celişmediği surece hikayenin bizi goturduğu yerlerden cekinmeyeceğiz. Herhangi bir şiddet bicimini veya sosyal sorunu yucelten bir hikaye anlatmayacağız ama icinde sizi rahatsız edici bir şeyler olmasa veya yaptığınız secimlerin ciddi sonucları ile karşılaşmasanız bu oyun aynı etkiyi yaratamazdı." Detroit: Become Human'ı Anlattı Gelin, Detroit: Become Human'ı konuşuyoruz Detroit: Become Human ilk olarak 2015 yılındaki Paris Games Week'teki Sony basın toplantısında duyurulmuştu. Konsepti ile dakikasında ilgi ceken oyunu daha sonra 2016 ve 2017 E3 fuarlarında yeniden gorduk ve oynanabilir karakterlerin bazılarını ve oynanış mekaniklerini gormuş olduk. Heavy Rain ve Beyond: Two Souls'un yonetmenliğinden tanıdığımız David Cage'in senaryosu uzerinde iki seneden uzun sure calıştığı oyunun baş yazarı Adam Williams Lisbon Games Week'te Quantic Dreams'in bu yeni projesi hakkında konuştu. Oyun yine Cage'in onceki oyunlarında olduğu gibi farklı ana kahramanların gozlerinden oynanacak (Detroit'te bu sayı uc) ve oyuncuların verdiği kararlar hikayeyi doğrudan etkileyecek. Zaten bu etkileşimin ve secenek ceşitliliğin ne kadar inanılmaz boyutta olduğunu yayınlanan videolarda gormuştuk. Paris Games Week'te yayınlanan videoda hatırlarsanız rahatsız edici sahneler vardı. Aile ici şiddete maruz kalan ve hatta yaptığımız secimler sonucu oluşune şahit olduğumuz bir cocuk vardı mesela. Bu fragman ve Last of Us Part 2'nin cekicli sahnelerinin ardından Sony bir acıklama yapmış ve PGW fragmanlarındaki aşırı şiddet hakkında konuşmuştu. Ancak yine de Quantic Dreams'in konuyu ele alışı ceşitli eleştirilerle karşılaştı. Avrupa'nın en onemli video oyun dergilerinden biri olan Game Reactor konu ile ilgili oyunun baş yazarı Adam Williams ile konuşmuş ve eleştirileri haklı bulup bulmadığını, bu eleştirilerin oyunun geliştirilmesi uzerinde etkili olup olmayacağını sormuş. > Detroit: Become Human'ın Senaryosu Tam 2000 Sayfa "Detroit'teki amacımız anlamlı ve etkili bir hikaye yaratmak. Oyun gelecekte gectiği icin sosyal eşitsizlik ve teknolojinin etkileri gibi gunumuz toplumunda mevcut olan sosyal sorunları androidler aracılığıyla anlatmak istedik. Paris Games Week demosunda gorduğunuz kızın babası Todd ofkeli, cunku işini makinelere kaybetmiş. Bu yıllardır bir cok farklı meslek grubundaki kişilerin başına gelen bir şey, işlerini tabi ki androidlere değil ama robotlara kaybediyorlar." "Detroit uzerinde calışmaya başladığımızda Paris Games Week'te gosterdiğimiz gibi bir sahne yaratmak aklımızda yoktu ama hikaye bizi bu noktaya getirdi. Biz derinliği olan bir hikaye anlatıyoruz. Eğer bir film veya kitap bu tur konulara değinmekte sakınca gormuyorsa oyunların da gormemesi lazım. Geliştiriciler olarak sorumluluğumuzu ciddiye aldığımız, neyi gosterip neyi gosteremeyeceğimizin ayırdında olduğumuz taktirde oyunların yetişkin temalara da değinmesi gerektiğine inanıyoruz. Bu tur sahneleri reklam amaclı kullanmak veya yuceltme gibi bir amacımız yok." "Sizi temin edebilirim ki gercek bir etkisi olan durust bir hikaye anlatma vizyonumuza sadık kalmayı surduruyoruz. Değerlerimizle celişmediği surece hikayenin bizi goturduğu yerlerden cekinmeyeceğiz. Herhangi bir şiddet bicimini veya sosyal sorunu yucelten bir hikaye anlatmayacağız ama icinde sizi rahatsız edici bir şeyler olmasa veya yaptığınız secimlerin ciddi sonucları ile karşılaşmasanız bu oyun aynı etkiyi yaratamazdı." "Beyond: Two Souls ve Heavy Rain'in yenilikci oynanışlarını ve oyuncuyu saran hikayesini goz onune getirip Detroit ile kıyaslarsanız bu iki alanda da muthiş ilerleme kaydettiğimizi goreceksiniz. Detroit inanılmaz geniş bir oyun ve oyuncuya sunduğu ozgurluk seviyesi Beyond ve Heavy Rain'in asla yanına yaklaşamayacakları bir boyutta. Oyundaki uc oynanabilir karakterin de farklı ozel yetenekleri var ve bu yetenekler farklı oynanış imkanları doğuruyor." "Orneğin Connor haydut androidleri avlayan bir android dedektif. Mevcut verileri analiz ederek bir sahneyi kafasında yaratabilme yeteneğine sahip ve bu da diğer karakterlerde olmayan bir oynanış ozelliğini beraberinde getiriyor. Connor kişilik olarak da diğer ikisinden cok farklı." "Detroit ile Heavy Rain ve Beyond: Two Souls arasındaki bir diğer onemli fark ise hikaye anlatımında yarıyor. Detroit sosyal sorunlara ve topluma odaklanırken, diğerleri daha kişisel hikayeler anlatmıştı. Detroit'te oyuncuların vereceği kararlar yalnızca en yakın karakterleri değil, tum dunyayı etkileyecek. " Diğer oyunların aksine şehrin kendisinin de hikaye icin buyuk onem taşıdığı oyun icin Detroit şehrini secmelerinin sebebi de Detroid'in bir zamanlar otomobil endustrisinin başkenti olmasıymış (bu cevap aklıma anında Amiga'da acayip severek oynadığım Detroit oyununu getirdi). Bu yuzden de en buyuk android ureticisi olan Cyber-Life'ın Detroit'te kurulmuş olması mantıklı gelmiş. Detroit: Become Human PlayStation 4'e ozel olarak 2018 yılı icerisinde cıkışını yapacak. Bu haftasonu başlayacak olan PlayStation Experience'ta oyunun cıkış tarihine dair daha net bir bilgi sahibi olma ihtimalimiz var. __________________