Xbox 360
Aylardır turlu spekulasyonları yapılmakta olan Xbox 2, resmi adıyla Xbox 360'ın (veya Xenon) sistem ozellikleri acıklandıkca tartışmalar ivmeli artışa gecti. Oyuncu ve yazar kesimi ceşitli iddialar ortaya atıp tartışa dursun, bu tartışmalara bizzat Bill Gates'in de karışıp "PlayStation 3'ten cok daha başarılı bir konsolla ortaya cıkacağız, bu sefer Sony'yi yeneceğiz" şeklinde acıklamalarda bulunması işleri iyiden iyiye kızıştırdı. Biz de bu kadar kızgın bir ortamda kayıtsız kalmayıp, Xbox 360'a bir bakış atalım istedik. Bilindiği uzere yaklaşık 4 sene once piyasaya cıkan Microsoft'un PlayStation'a rakip oyun konsolu Xbox, sistem ozellikleri PlayStation 2'den ustun olmasına karşın 1 sene sonrasında cıktığı PS2'nin onune bir turlu gecemedi, hala da gecebilmiş değil. Her ne kadar aksiyon oyunları ve teknolojik acıdan PlayStation 2'den ustun olsa da Microsoft'un gecikmesi, konsolun tam manasıyla potansiyelini kullanamamasına neden oldu. Bu sefer Microsoft, zamanında Sony'nin yaptıklarını aynen yapıyor; oyunları duyur, haberleri ve spekulasyonları eksik etme, daha duşuk konfigurasyona sahip olsan da zamanında piyasaya cıkarak pazardan oncelikli payı al. Evet, duşuk konfigurasyon; zira Xbox 360'ın PlayStation 3'ten işlemci gucu daha duşuk. Hatta bazı kesimler PlayStation 3'un, Xbox 360'tan 3 kat hızlı calıştığını belirtiyorlar. PlayStation 3'un gizemli cell teknolojisi hakkında henuz kesinleşmiş bilgiler bulunmasa da Xbox 360'ın sistem ozellikleri resmi ağızlardan duyuruldu. 165 milyon transistore sahip CPU, her biri 2 thread'e sahip 3 adet simetrik 3.2 GHz'lik IBM cekirdeğinden oluşuyor. CPU'nun aynı anda 6 thread'i yaratabilmesi sayesinde programcılar, oyunlarını rahatlıkla optimize edebilecek. Bu da demek oluyor ki, oyun teknolojisinin 3.2 GHz'ın yetersiz kalacağı kadar gelişeceği bir gelecekte yapımcılar Xbox 360 icin daha rafine yapımlar ortaya koyabilecekler. CPU'nun hafıza genişliği 5.4 GHz iken 32 yola sahip. IBM'in urettiği işlemci bu anlamda başarılı gorunuyor. İşlemci ile bağlanan grafik işlemcisi, CPU'dan daha az miktarda, 150 milyon transistore sahip. Gelişmiş bir shader dilini kullanarak 48 shader unitesi yaratabilen bu GPU, aynı anda hem vertex hem pixel shader'larını işleyebiliyor; tıpkı gunumuz PC'lerindeki gibi. Ayrıca GPU, 10 MB framebuffer, 10 MB DRAM ve 512 MB'lık bir hafızaya sahip. PlayStation 2 ve Xbox'ın her ikisine birden sahip olanlar, Xbox'ın ne kadar gurultulu olduğunu rahatlıkla farkedebilirler. Microsoft da bu durumun farkında olacak ki gurultuyu azaltıcı bazı calışmalar yapmış. Su havalandırmasına benzeyen bir yapıdaki soğutma sistemi ve fan sayesinde hem gurultu azalıyor, hem de konsol serin ve ferah kalıyor. İcerideki sıcak havayı emip, bir kanal yoluyla dışarıya salan bu sistem, Xbox 360'ı Xbox'tan cok daha sessiz bir konsol yapıyor. __________________
Xbox Xbox360 İncelemesi
Oyun Konsolları0 Mesaj
●40 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Teknoloji Forumları
- Oyun Dünyası
- Oyun Konsolları
- Xbox Xbox360 İncelemesi