Şuphesiz sosyal medyanın en fazla tercih edilen platformu olan Facebook bu sene de buyumeyi surdurdu. 2016‘nın dorduncu ceyreğine dair verileri acıklayan mecranın kazancında da ciddi bir artış goruluyor. Facebook’un yaptığı resmi acıklamayla birlikte 2016’nın son ceyreğinde ne kadar yeni kullanıcı kazanıldığı, en buyuk kazancın hangi alandan elde edildiği ve mecranın değer artışı net bir şekilde ortaya koyuluyor. Ustelik acıklanan veriler beklentilerin cok ustune cıkmayı da başarıyor. Paylaşılan bilgilere baktığımızda Facebook’un bu donemdeki gelirinin 8.81 milyar dolar olduğunu goruyoruz. Ustelik bunun 8.6 milyar dolar gibi cok buyuk bir kısmı da reklamdan elde ediliyor. 3.57 milyar dolar olarak acıklanan kar da 2016’ya gore yuzde 128 artış gosteriyor. Facebook’un COO’su Sheryl Sandberg‘in acıklamasına gore internet trafiği ve dolayısıyla reklamcılığı mobile kaymaya devam ediyor. Mecranın reklamcılıktan elde ettiği gelirin yuzde 84’u mobil trafiğe dayanıyor. Bu alanda da yuzde 4’luk bir artış gozlemleniyor. Son olarak Facebook’un guncel kullanıcı sayısı goze carpıyor. 2016’nın son ceyreğinde aylık 1.86 milyar aktif kullanıcı olduğu goruluyor. Sadece son uc ayda 72 milyon yeni kullanıcının kayıt yaptırdığı dile getiriliyor. Boylece Facebook’un bir sonraki hedefi olan 2 milyar kullanıcıya sandığımızdan cok daha yakın olduğu net bir şekilde anlaşılıyor. Mecranın bu kilometre taşını ne zaman geride bırakacağını hep birlikte goreceğiz. Kaynak
__________________