Instagram kullanıcılarının en cok merak ettiği konuların başında bu geliyor. Keşfet alanında nasıl cıkarsınız? Instagram bu gonderileri neye gore seciyor? Instagram giderek buyuyor. Fotoğrafa ve videoya dayalı platformlar gunumuzde daha cok ilgi goruyor. Instagram ise bu alanın tek hakimi gibi gorunuyor. Birkac gun once Instagram'ın 700 milyon kullanıcıya ulaştığını oğrenmiştik. Platform en hızlı şekilde buyumeyi surdururken, kullanıcılarının en cok merak ettiği konuların başında "keşfet" bolumundeki gonderilerinin neye gore secildiği geliyor. Bu alan hic şuphesiz ki mevcut kullanıcılarının en cok ziyaret ettikleri alan. Zira bu alan Instagram'ın kuruluş amaclarından birini yansıtıyor. Keşfet alanında cıkmak Bu konuyla ilgili sizin icin bir araştırma yaptık. İlk olarak tabii ki bu alanın ardında ciddi bir algoritma mevcut. Bu algoritmanın detaylarını ise Instagram'ın kendisinden bir başkasının tam olarak bilmesi ise mumkun değil. Ancak bu konuda direkt olarak Instagram'ın bir acıklaması mevcut. O da şu şekilde; "Gonderiler; takip ettiğiniz kişiler ve beğendiğiniz gonderiler gibi şeyler doğrultusunda otomatik olarak secilir. Ayrıca keyif alacağınızı duşunduğumuz konularda hem insanlar tarafından derlenen hem de otomatik olarak secilen hesaplardan gonderilerin yer alabileceği video kanallarını da gorebilirsiniz." Instagram'ın bu acıklaması sizin icin yeterli olmadıysa diğer kaynaklara da goz atalım. Bu konuda Instagram'ın calışma algoritmasıyla ilgili ek olarak şoyle bir bilgi de mevcut. Instagram'ın keşfet algoritması, Facebook'ın "haber kaynağı" algoritmasına benzer şekilde calışır ve şu ogeleri esas alır. Zamanlama: Fotoğrafınız / videonuz ne zaman paylaşıldığı. (Gonderinin yeni paylaşılmış olması) Katılım: Gonderinize bu sure zarfında gelen beğeni ve yorum miktarı. (Zaman ile gonderiye olan ilginin oranı goz onune alınır.) Onceki etkileşimler: Gonderiyi paylaşan kişinin gecmişte yayınlarınızla ne sıklıkla etkileşim kurduğu. (Sizin gonderinizi beğeniyorsa, ya da siz onun gonderilerini beğeniyorsanız) Bu uc oge, kişilerin "keşfet" bolumunun şekillenmesini sağlıyor. Kaynak __________________