2013 yılında Facebook Snapchat’i satın almak icin 3 milyar dolar teklif etmiş ancak Snapchat reddetmişti. Facebook o gunden sonra işleri biraz kişiselleştirip olayı dijital bir savaşa donuştururken, Snapchat’i bitirmek icin elinden geleni ardına koymadı. Nitekim yavaş yavaş meyvelerini de topluyor. Tuhaf ama gercek; WhatsApp’ın kopyaladığı “Durum” ozelliği artık Snapchat’ten daha fazla gunluk kullanıcıya erişiyor. Facebook’un Snapchat kopyası bir iki uygulama denemesinden sonra firmanın tahtını sarsamayacağını anlamasıyla sahip olduğu uygulamalara Snapchat ozelliklerini getirmesi ilk başta tepki cekse de belli ki kullanıcılar alışmaya başlamış. WhatsApp’a getirilen Durum ozelliği artık 175 milyon gunluk kullanıcıya ulaşabiliyor. Kullanıcıların buyuk oranda mesajlaşmak icin kullandığı bir uygulamaya getirilen bu ozellik farklı bir sekmede olmasına karşın kendini uc ay gibi bir surede oldukca etkileyici bir kitleye kabul ettirmiş. Gectiğimiz ay benzer bir haberi Instagram icin de yapmıştık. Ote yandan Messenger ve Facebook’a gelen Hikayeler ozelliği hala pek tercih edilmiyor gibi… Snapchat ise Messenger’a kadar duşen anlık fotoğraf ozelliğine duyulan ilgiyi yavaş yavaş kaybediyor. Kullanımı 161 milyon gunluk kullanıcıya kadar duşen firmanın ise yakın zamanda bir yere gittiği elbette yok. Ancak iki firma arasındaki dijital savaşı izlemek ve varacağı noktayı takip etmek oldukca heyecanlı diyebiliriz. Kaynak
__________________