YouTube hilesi sayesinde Billboard listesinin zirvesine oturan Post Malone başarısı yeni tartışmaları tetikledi. Yaşananların ardından video platformu ile muzik sektoru arasında soğuk savaş başladı. Adı sanı duyulmamış şarkının sahibi Post Malone’un yaptığı hileyi ve bu sayede nasıl bir anda zirveye oturduğunu sizlerle paylaşmıştık. Bu gelişme platformu kandırmanın ne kadar kolay olduğunu gozler onune serdi. Muzik endustrisi ise yaşananların ardından yeni onemler almaya karar verdi. Durumu ozetleyebilmek icin YouTube’un muzik sektorundeki onemini dile getirmek gerekiyor. Bildiğiniz gibi sadece muzik hizmeti vermeye odaklanan pek cok platform var. Spotify’ın 140 milyon aktif kullanıcısı bulunurken Apple Music onu 30 milyon kullanıcıyla takip ediyor. Fakat hicbiri YouTube’un yanına yaklaşmayı başaramıyor. Durum boyle olunca da unlu video platformunun sektordeki eskisi oldukca buyuk oluyor. Muzik sektorunde onemli bir otorite olan Billboard ise en cok dinlenenler listesinde yer verdiği isimleri farklı değişkenleri baz alarak seciyor. Bunun icin sadece televizyon ve radyodaki populerlik goz onunde bulundurulmuyor. Video paylaşım platformları gibi dijital ortamlardaki varlık da ele alınıyor. Dolayısıyla hicbir yerde duymadığınız bir şarkıcı sadece internette izlenerek listenin zirvesine oturabiliyor. Bu da muzik sektoru acısından buyuk bir acık cunku listede yer alabilmek bile sanatcılar icin buyuk bir başarı olmalı. YouTube etkisi azalacak Prestij kaybı yaşamak istemeyen Billboard yaşananların acığa cıkmasıyla hemen harekete gecti. Yapılan acıklamada platformun yontem değiştirmeye hazırlandığı ifade edildi. 2018’den itibaren yururlukte olacak değişiklikle birlikte şarkıların YouTube uzerindeki dinlenme oranı daha az bir etkiye sahip olacak. Bu da video platformu uzerinden ucretsiz bir şekilde dinlenebilen iceriklerin sektordeki değerini duşuruyor. YouTube’un yaşananlardan sonra nasıl bir tutum sergileyeceği ise merak konusu. Kaynak
__________________