İnternetin en buyuk video platformu YouTube, videolar uzerinden gelir elde etme standartlarını değiştireceğini acıkladı. Video yayıncılarının platform uzerinden para kazanması artık daha cok kritere bağlı olacak. Ek olarak, platformda reklam ucretinin daha pahalı olduğu en populer videoların, calışanlar tarafından manuel olarak kontrol edileceği de belirtildi. Bu adım, bazı reklam verenlerin boykotu ve bir intihar etmiş bir kişiyi gosteren videonun populer bir vlogger (video blogger) tarafından YouTube'a yuklenmesinin tepki cekmesinin ardından geldi. İnternet devi Google'a ait olan platform, videoyu yayından kaldırmakta gec kalmakla eleştirilmişti. Sosyal medya uzmanı Mark Mulligan "Google, bu tarz videolar konusunda onceden onlem almak yerine, olduktan sonra tepki verdiği izlenimini yaratıyor. YouTube, hızlı davranma konusunda kendini geliştirmeli" diyor. Reklamlandırma icin yeni kriterler Yeni stratejiye gore, yayıncılar, yukledikleri videolardan reklam geliri elde edebilmek icin şu kriterleri karşılamak zorunda: Yayıncının kanalının en az 1000 abonesi bulunmalı Kanalındaki videolar gecmiş 12 ay icinde 4 bin saatten fazla izlenmiş olmalı YouTube'un 9 ay once getirdiği son kriterlere gore, yayıncıların reklam geliri kazanabilmesi icin, kanallarındaki iceriklerin 10 bin saatten fazla izlenmiş olması gerekiyordu. Gecen yıl getirilen yeni kurallara gore ayrıca bazı konu başlıkları, reklamlandırılma kapsamından cıkarılmıştı. 200'den fazla reklam verenin, reklamlarının nefret soylemi ya da başka radikal icerik taşıyan videolarda gosterilmesinden şikayet edip reklamlarını geri cekcmesi uzerine atılan bu adım, yayıncıların tepkisini cekmişti. 10 binden fazla YouTube calışanı gorevlendirilecek Yeni strajenin bir diğer ayağını da Google Preferred servisinin işleyişindeki değişiklik oluşturuyor. Bu servis, reklam verenlere ek ucret karşılığı, 18-34 yaş aralığındaki izleyicilerin en cok izlediği videolara reklam verme olanağı sağlıyor. Şu ana kadar bu sistem otomatik işliyordu. Ancak YouTube artık bu videoların calışanlar tarafından manuel olarak kontrol edileceğini acıkladı. Bu kategoriye giren iceriğin tumunun Mart ayı sonuna kadar kontrol edilmiş olması planlanıyor. YouTube daha once yaptığı acıklamada da, 10 binden fazla calışanının 2018 sonuna kadar videoları gozden gecirmekle gorevlendirildiğini belirtmişti. Uzmanlara gore bu onlem daha once alınmış olsaydı, vlogger Logan Paul'un Japonya'da intihar etmiş bir kişinin cesedini gosterdiği video, yayına sokulmayabilirdi. 15 milyon takipcisi bulunan 22 yaşındaki Amerikalı vlogger'ın videosunun kaldırılması 24 saatten uzun surmuş ve bu sure icinde video yaklaşık 7 milyon kez izlenmişti. Ancak sosyal medya uzmanı Mark Mulligan, YouTube'un daha temel bir sorunla karşı karşıya olduğuna dikkat cekiyor: "Logan Paul olayı gosterdi ki, ozellikle onun gibi genc yayıncılar, geleneksel medyadaki meslektaşlarının sahip olduğu yapıdan yoksun: bu yayıncıların tavsiye ve rehberlik alacağı yapı eksik." Forbes dergisine gore Logan Paul 2016 yılında YouTube'dan yaklaşık 12.5 milyon dolar gelir elde etmişti. KAYNAK
__________________