Mark Zukcerberg dun paylaştığı durum guncellemsinde, Facebook’ta yapılan yeni guncellemeyle birlikte kullanıcıların Haber Kaynağında daha fazla yerel haber goreceklerini duyurdu. Mark Zuckerberg’in acıklamasının yanı sıra Facebook da paylaştığı blog gonderisinde kullanıcıların yaşadığı alanlardan cıkan haberlere ve haber yayınlarına oncelik vermesinin sağlandığını duyurdu. Our next update on our 2018 focus to make sure Facebook isn't just fun but also good for your well-being and for… Posted by Mark Zuckerberg on Monday, January 29, 2018 Daha once algoritmanın kullanıcıları yanlış haberlere suruklemesi şirketi de 2016 ABD Başkanlık secimlerinin Rusya tarafından manipule edilmesi, krizinin odak noktası haline getirmişti. Facebook ortaya koyduğu bu yeni algoritma değişimiyle hem bu tarz bir krizin tekrara yaşanmasını onlemeye hem de kullanıcıların guvenini yeniden kazanmaya calışıyor olabilir. Mark Zuckerberg ise paylaştığı gonderide şu acıklamalara yer verdi: Bugunden başlayarak haber kaynağında yerel ilce veya şehrinizdeki haber kaynaklarından daha cok haber gostereceğiz. Eğer yerel bir yayıncıyı takip ediyorsanız ya da eğer biri yerel bir haber paylaşırsa, bu icerik Haber Kaynağı’nda daha yukarıda cıkabilir. Bu uygulamayı ilk olarak ABD’de başlatacağız ve hedefimiz bu yıl icinde daha fazla ulkeye yayılmak. Facebook’un acıklamasına gore eğer bir haberin linkleri dar bir coğrafik alanda yer alan kullanıcılar tarafından tıklanıyorsa, Facebook o haberin yayıncısını yerel yayıncı olarak değerlendiriyor. Son yıllarda Google ve Facebook platformlarında buyuk haber yayıncılarıyla rekabet eden yerel yayınlar, yukselen reklam butceleri ve okuyucu sayısının duşuşu ile oldukca zarar gordu. Belki de bu algoritma değişimi markaları olumsuz etkilerken, yerel yayıcılar icin bir umut ışığı olur. Ne de olsa Mark Zuckerberg, gectiğimiz haftalarda yayıncılara daha fazla goruntulenmenin sırrını verid. Yuksek kaliteli, guvenilir ve bilgilendirici iceriklerin daha fazla Haber Kaynağı’nda gorulebileceğini acıklayan Zuckerberg, bu yolla hem sosyal ağda kaybettiği etkileşimi hem de kullanıcıların guvenini geri kazanmayı hedefliyor. Yerel yayıncılığı destekleyen tek teknoloji şirketi Facebook değil. Google da gectiğimiz hafta bir yerel haber servisi olan Bulletin uygulamasını ABD’deki iki yerel bolgede kullanıcılara acarak, yurttaş gazeteciliğini desteklemeye başladı. Kaynak __________________