Sosyal medya uygulamaları herkes tarafından buyuk bir ilgi ile kullanılıyor. Birden fazla uygulama ile farklı aktiviteler yapılıyor. Onlardan biri ise Twitter. En cok kullanılan sosyam medya uygulamalarından olan Twitter'da kullanıcılar kendi iceriklerini uretebiliyor ve aynı zamanda paylaşımları takip ederek bircok şey ile ilgili bilgi sahibi oluyorlar. Twitter iceriklerinde fotoğraf ve video ile de daha fazla ceşit paylaşım şansı sunuyor. Guncellemeler gelen uygulama kullanıcılara yeni bir supriz ile geliyor. Peki Twitter'ın yeni ozelliği nedir? Nasıl kullanılır? Detaylar haberimizde... Twiiter sosyal medya uygulamaları icerisinde her daim yerin koruyan ve vazgecilmez halini aldı. Kullanıcılara ceşitli paylaşım olanakları sunan uygulama ayrıca diğer kullanıcıları takip ederek konular ile ilgili bilgiler oğreniyorlar. En cok konuşulan konular liste şeklinde sunulmasıyla trendleri ve gundeme dair on plana cıkan olay ve olguları oğreniyorlar. Herkes tarafından buyuk bir ilgi ile kullanılan Twitter yeni ozellikleri ile de kolaylıklar sağlıyor. Peki Twitter'ın yeni ozelliği nedir? Nasıl kullanılacak? Merak edilen soruların cevapları detayları ile haberimizde.... Bircok kullanıcısı bulunan uygulama, Bookmarks yani yer imleri ozelliğini hizmete soktu. Kullanıcılar, Bookmarks ozelliği sayesinde beğendikleri veya hatırlamak istedikleri tweetleri arşivleyebilecek. Kaydedilen tweetler, retweetlenen ve beğenilenlerin aksine diğer kullanıcılara gosterilmeyecek. Twitter’in hesabından da soz konusu ozellik duyuruldu. Yeni ozellik mobil telefonlarda gecerli olacak.Arşivlenen tweetler ise ‘yer işaretleri’ kısmında gorulebilecek, istenirse daha sonra bu tweetler silinebilecek Artık kullanıcılar, beğendikleri veya daha sonra okumak istedikleri tweet'leri yalnızca kendilerinin gorebileceği şekilde kaydedebilecek. Yeni Bookmarks ozelliğini kullanarak tweetleri kaydetmek icin, tweetlerin altında bulunan “paylaş” tuşunun actığı menuden kaydet seceneğini işaretlemek yeterli. TWİTTER Twitter, kullanıcıların 280 karakter ile sınırlandırılmış "tweet" (Turkce cıvıldama) adı verilen gonderiler yazabildiği bir sosyal ağ. Jack Dorsey, Noah Glass, Biz Stone, ve Evan Williams tarafından Mart 2006'da oluşturulup Temmuz 2006'da kullanıma acıldı. 2013'te en cok ziyaret edilen 10 internet sitesinden biri oldu ve "internetin SMS'i" olarak tanımlandı. Mart 2016'da 310 milyon aktif kullanıcıya ulaştı.2004 yılında, Twitter’ın da catısı altında kurulacağı Odeo isimli bir şirket faaliyete geciriliyor. 2005 yılında Odeo, “Podcasting” isimli servisini tanıtıyor, fakat beklenen ilgi gorulmuyor.Şubat 2006'da Jack Dorsey, Noah Glass, Evan Williams ve Biz Stone, insanların durumlarını mesaj olarak paylaşabileceği bir proje uzerinde calışmaya başlıyorlar.Bu calışma sonrasında orijinal fikri Jack Dorsey'e ait olan “Durum” konsepti ortaya cıkıyor, Mart ayının ilk gunlerinde Noah Glass'ın onerisiyle isim olarak Twitter seciliyor.2006 yılında Jack Dorsey tarafından geliştirilmesinden bu yana Twitter, dunya capındaki popularitesini gun gectikce arttırmış ve icerdiği uygulamaların programlama arayuzunun kısa mesaj gonderim ve alımı konusundaki olanaklarıyla internet dunyasının SMS'i olarak anılmaya başlamıştır. 25 Nisan 2011 tarihinden itibaren Turkce olarak kullanılabilir hale gelmiştir.Twitter uzerindeki kullanıcıların etkisinin takipci sayısından ziyade kullanıcının tweetlerine gelen retweetlere bağlı olduğu ortaya konmuştur. Kullanıcılar tarafından atılan tweetler herkes tarafından gorulebilir. Ancak kullanıcılar attıkları tweetleri sadece kendi takipcilerinin gorebileceği şekilde sınırlandırabilir. Kullanıcılar diğer kullanıcıların tweetlerine uye olabilirler. Uye oldukları kişi veya kurumların takipci sayısını ve bunların kimleri takip ettikleri gorebilirler. Tum kullanıcılar Twitter'ın websitesi aracılığıyla tweetlerini gonderebilir ve alabilirler. Kullanıcılar Twitter'ın websitesine uyumlu harici uygulamalar (akıllı telefonlar gibi) veya belirli ulkelerde erişilebilen kısa mesaj servisi tarafından giriş yapabilirler. SOSYAL MEDYA Sosyal medya, Web 2.0'ın kullanıcı hizmetine sunulmasıyla birlikte, tek yonlu bilgi paylaşımından, cift taraflı ve eş zamanlı bilgi paylaşımına ulaşılmasını sağlayan medya sistemidir. Ayrıca sosyal medya; kişilerin internet uzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımların butunudur. Sosyal ağlar, insanların birbiriyle icerik ve bilgi paylaşmasını sağlayan internet siteleri ve uygulamalar sayesinde, herkes aradığı, ilgilendiği iceriklere ulaşabilmektedır. Kucuk gruplar arasında gercekleşen diyaloglar ve paylaşımlar giderek, kullanıcı bazlı icerik (İngilizce: UGC-User Generated Content) uretimini giderek arttırmakta, amator icerikleri dijital dunyada birer değere donuşturmektedir. Zaman ve mekÂn sınırlaması olmadan (mobil tabanlı), paylaşımın, tartışmanın esas olduğu bir insanî iletişim şeklidir. Sosyal medya platformlarında insanlarla buluşur ve iletişimde bulunursunuz. İnsanlara yardım eder, yardım alır, sorularına cevap verir ve kendi sorularınızı sorarsınız. Bu bakımdan sosyal medya resmi olmayan eğitim yollarından da bir tanesidir. Teknoloji, telekomunikasyon, sosyal iletişimin kelimeler, gorseller, ses dosyaları yolu ile sağlandığı bir yapıya sahiptir. İnsanlar hikÂyelerini ve tecrubelerini bu bağlamda paylaştığı bir cerceveye de sahiptir. Sosyal medya, geleneksel medyada olduğu gibi tek bir noktadan cok sayıda kişiye yayın yapmaktan cıkarak, iletişim yonu acısından coktan coğa paradigmasına dayalı “kullanıcı kaynaklı medya" ozelliğine sahiptir. Kullanıcı Kaynaklı Medya, geleneksel medyadan farklı olarak, iceriğin bizzat kullanıcılarının kendileri tarafından uretilmesine ve paylaşılmasına olanak yaratmaktadır. Sosyal medya aynı zamanda "Kullanıcıların Urettiği İcerik" ve "Muşterilerin Urettiği Medya" kavramlarını da ortaya cıkarmış, bu yapısıyla da ticari plandaki anlamını kazanmış. SOSYAL MEDYA UZMANI Sosyal medya uzmanı, internet teknolojisi ve kulturunun gelişimiyle birlikte ortaya cıkan Sosyal Ağlar kavramı sonrası ticari veya sosyal sorumluluk icerikli projelerin daha geniş hedef kitlelere ulaşabilmesi icin Sosyal Medya Kanalları uzerinde haber, duyuru, kampanya duyurusu, ve ceşitli etkinliklerin tanıtımı icin kullanılacak reklamların internet kulturune uygun bir şekilde kısa oz ve internet okurunun fazla zamanını calmayacak şekilde kısa, net ve anlaşılır olacak şekilde urun, hizmet veya sosyal sorumluluk iceren konuların algıda secici kesimlere iletilmesi icin calışanların yaptığı işin genel adıdır. Son donemde Turkiye'de en cok aranan meslek olarak tanımlanmaktadır kaynak
__________________