Eğer YouTube uzerinde yayın yapan, diğer insanlardan farklı bir icerik ureticisi gorurseniz, muhtemelen platform o ve onun gibi olanlara sorun cıkarıyordur. YouTube; gelir adaletsizliğinin, algoritmalardaki videoları one cıkarma alışkanlıklarının gunden gune kotuye gitti bir mecra olarak, ureticilerini eşit şekilde memnun edemiyor. Reklam ve gelir kaynağı soz konusu olduğunda son zamanlarda sıkıntılar yaşayan LGBTİ uyesi icerik ureticileri, durum uzerine şirkete bildirimlerde bulundular. Eşcinsellerin her yıl kutladıkları Onur Ayı kapsamında Google, YouTube kolundan bir ozur acıklaması yaptı. Firma, soz konusu adaletsizliğin ortadan kaldırılması icin calışmalar yapacağını soyledi. Twitter uzerinden yapılan acıklamada, “LGBTİ topluluğunu uygunsuz reklamlar ve gelir politikamızı nasıl uygulayacağımıza dair endişelerimiz ile hayal kırıklığına uğrattık” şeklinde samimi ifadelere de yer verildi. Bir suredir YouTube uzerinde eşcinsellik karşıtlığı ya da duşmanlığı guden reklamların olması, eşcinsellerin cektikleri videolardaki reklamların kaldırılması gibi durumlar icerik ureticilerinin canını sıkıyordu. Google’ın reklam algoritmalarında “trans - transgender” kelimelerinin goz ardı edilmelerinden kaynaklanan gelir adaletsizliği şirket tarafından duzeltilecek. YouTube, “LGBTİ topluluğunun, YouTube’da guvende, eşit, desteklendiğini ve hoş karşılandığını hissetmesi bizim icin oldukca onemli. Yaptığınız iş oldukca değerli ve bu hakkı elde etmek icin sizinle calışmaya kararlıyız.” şeklinde topluluğun uyelerine ve diğer eşcinsel ureticilere seslendi: Google ve yan şirketleri, firmanın itibar kaygısı ile aldığı toplumsal pozisyonlara karşı, tutarsız imajlar cizerek itibarı zedelemek istemiyor. Bu nedenle soz konusu ozurun, YouTube acısından bazı değişimlerin işaretcisi olarak değerlendirilmeleri normaldir.
kaynak
__________________