2017’nin son aylarında anlaşıldı ki Facebook, yalan haberlerin paylaşılması icin ciddi bir kanal olabildiği kadar, algı yonetimi stratejilerinin de aleti olabiliyor. ABD Başkanlık secimlerinde yapılan yanlış bilgi manipulasyonu ile toplumun kutuplaşması sağlanmış, islam karşıtlığı, ırkcılık gibi meselelerde kriz yaratacak yanlış bilgiler yayılmıştı. O gunlerde somut kanıtlara kavuşan, sosyal medyanın ulkelerin ic siyasetinde ve toplum butunluğunde gedikler actığı teorileri, artık Facebook’un en cok onemsediği mesele oldu. 1.5 milyar insanın hemen hemen her salise birbirlerine mesaj gonderdiği platformda, yalan haber, kaynağı sorgulanmayan bilgi, yanlış bilgi paylaşımı o kadar cok arttı ki uzmanlar, bu durumun yaratacağı krizlerden bahsetmeye başladılar. Bir arkadaş grubuna atılan, bilgisayar ortamında cok kolay şekilde hazırlanabilen sahte ekran goruntuleriyle, gectiğimiz seCim surecinde yaşanan bilgi kirliliğinin boyutunu hesaplamak imkansızdı. WhatsApp, tum bu etmenlerden yola cıkarak, yanlış bilgilerle yola cıkabilmek icin onemli bir adım attı. Şirket her zamankinden farklı olarak bu kez muhendislik alanları icin değil, sosyal bilimler icin bir para odulu programı başlattı. Şirket yalan haberler ve yanlış bilgilerin akademik ya da uzman olarak araştırılması hususunda her projeye en fazla 50 bin dolar odul vermek icin harekete gecti. Programa başvurmak isteyen tum adayların projeleri, WhatsApp ekibi tarafından incelenecek, dışarıdan tarafsız uzman goruşleri de alınacak. kaynak
__________________