Emojiler, kısa metin mesajlarında yazım ve noktalama işaretlerinin birleşimiyle ortaya cıkmaya başladılar. Onlarla ifade edemediğimiz duyguları anlatmaya, soylediklerimizin dijital birer koda donuş dunyada duygularımızı aktarmaya başladık. Gunumuzde ise bilimsel calışmalar gosteriyor ki emojiler, gelecekte bir dil olabilirler. Artık “sadece emojilerle yazılan roman” gibi birbirinden değişik pazarlama kampanyaları goruyoruz. Operatorler, aynı mantıkla yola cıkarak bu sembolleri reklamlarında kullanıyorlar. Hatta emojilerin bir filmi bile var. Kulturel acıdan son yıllarda oldukca zenginleşen emoji sembolleri, artık dunyada daha fazla insanın kullandığı bir arac olmaya başladılar. Kultur demişken, her coğrafya ve ulkenin emoji kullanma alışkanlıkları da son derece farklı. Birbirlerine coğrafi olarak yakın olan ulkelerdeki diller nasıl zamanla kaynaşıyolarsa, emoji alışkanlıkları da ortak bir payda da buluşabiliyor. Diğer taraftan emojiler dil farklılıklarını da ortadan kaldırarak, birbirini hic anlamayan iki insanın anlaşmasını sağlayabiliyorlar. Peki hangi ulke en cok hangi emojiyi Twitter’da kullanıyor? ABD, Kanada ve İngiltere'de "Yorgun Yuz" İspanya'da "Bukulmuş pazı": İtalya'da "Parıldayan kalp": Fransa'da "Ok saplanmış kalp": Almanya ve Avustralya'da "Ok": Japonya'da "Kalp atışı": Kolombiya, Arjantin ve Brezilya'da "Notalar": Guney Kore'de "Opucuk izi": Suudi Arabistan'da "Mavi Kalp": Filipinler ve Endonezya'da "Ekşimiş surat": Hindistan ve Meksika'da "Dua ya da teşekkur": Guney Afrika'da "Eller yukarı ya da kutlama": Turkiye'de "Sırıtan yuz":
Kaynak: http://www.webtekno.com __________________