Dev dijital muzik platformu Spotify, nisan ayında halka arz edildikten sonra ikinci kez mali sonuclarını yayınladı. Bu yılın ikinci ceyreğine ait verileri paylaşan şirket, genel kullanıcı sayısı ve platformu para odeyerek kullanan kullanıcı sayısı bakımından hedefine fazlasıyla ulaşsa da henuz istediği kÂrlılığa ulaşabilmiş değil. Aile paketi buyuk destek sağladı Spotify'ın paylaştığı rakamlara gore platformun aylık aktif kullanıcı sayısı 180 milyona ulaştı. Analistlerin ortalama 178.5 milyon aylık kullanıcı beklentisini aşan Spotify ayrıca 83 milyon kullanıcının ucretli abone olduğunu da belirtti. Spotify'a gore ocak ayından bu yana toplam kullanıcı ve ucretli abone sayısındaki artışın en buyuk nedeni şirketi Aile icin Premium hamlesi. Şirket 5 aile uyesinin aynı anda Spotify kullanmasını sağlayan bu teklifin sadece ucretli abone sayısını artırmadığını aynı zamanda bireysel abonelere kıyasla daha sadık aboneler sağladığını da vurguluyor. Tabi Spotify kullanmak icin para odeyen kullanıcıların sayısının artması şirketin gelirlerinin de doğrudan artmasını sağladı. Bu yılın ilk ceyreğinde 1.14 milyar euro gelir elde eden şirket ikinci ceyreği yuzde 12'lik bir artışla 1.27 milyar dolar gelirle kapattı. Gelirlerdeki bu artışa karşılık şirket kÂr elde etmiyor. Şirket bu ceyreği 90 milyon euro işletme zararı ve 394 milyon euroluk net zarar ile kapattı. Bu zararın en buyuk nedeninin plak şirketlerine yapılan yuklu odemeler olduğu belirtiliyor. Ucuncu ceyreğe ait hedeflerini de acıklayan şirket 188 milyon ila 193 milyon arasında aylık aktif kullanıcıya ulaşmayı hedefliyor. Bu kitlenin 85 ila 88 milyonluk kısmının ucretli abonelerden oluşmasını bekleyen şirketin ucuncu ceyreğe yonelik gelir beklentisi ise 1.4 milyar euro.
Kaynak: https://www.donanimhaber.com https://www.theverge.com __________________