Cocukların olduğu videolar 3 kat fazla izleniyor
Sosyal Medya Haberleri, Yardım ve Sorular0 Mesaj
●21 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Sosyal Medya Forumları
- Sosyal Medya Haberleri, Yardım ve Sorular
- Cocukların olduğu videolar 3 kat fazla izleniyor
-
27-09-2019, 02:11:17YouTube'de cocukların icinde yer aldığı video icerikler, cocuk olmayan videolara gore 3 kat daha fazla ilgi goruyor Amerika merkezli Pew Research Center'in yuksek abone sayısına sahip YouTube kanalları uzerinde yaptığı araştırmaya gore, cocuklar tarafından oluşturulan ve cocukların icinde bulunduğu videolar diğer videolardan daha fazla izlenmeye sahip. YouTube'nin de icinde bulunduğu modern dijital ekosistemdeki bircok platform, cocukların uzerindeki etkileri nedeniyle tartışmaların merkezi haline geldi. Cocukların YouTube'deki rolunu tespit etme amacıyla Pew Research Center tarafından yapılan araştırmada, 2019'un ilk haftasında (1-7 Ocak) minimum 250 bin abonesi olan populer YouTube kanalları mercek altına alındı. EBEVEYNLER TARAFINDAN PAYLAŞILIYOR Araştırma kapsamında videolar kategorilere ve temalara ayrıldı ve videoların başlık, acıklama ve turlerinin izlenme oranlarıyla olan ilişkisi irdelendi. Buna gore, cocukların bulunduğu videolar en populer videoları oluşturuyor. Hedef kitlesinden bağımsız olarak, 13 yaşından kucuk cocukların bulunduğu videolar diğer turdeki videolardan 3 kat daha fazla izlenme rakamlarına ulaştı. Cocuk iceren videolar ortalama 297 bin 574 kez izlenirken, diğer videolar ortalama 97 bin 81 kez izlendi. Ayrıca cocukların olduğu videoları paylaşan YouTube kanalları ortalama 1,8 milyon abone sayısına ulaşırken, diğer hesaplar ortalama 1,2 milyon milyon abone sahip. Cocuk videolarının buyuk coğunluğu oyuncaklar ve oyunlarla ilgili iceriklerden oluşuyor. Bu videolar diğer videolara gore daha uzun iceriklerden oluşuyor ve genel izleyici kitlesinden de ilgi goruyor. Araştırmaya gore cocukların bulunduğu fakat genel kitleye hitap eden en cok izlenen 5 video ebeveynler ve aile vlogları tarafından paylaşıldı. Ailelerin paylaştığı bu videolar giyinme, şarkı soyleme ve ilgi cekici etkinliklerde bulunan cocukları iceriyor. 1 HAFTADA PAYLAŞILAN VİDEOLARI İZLEMEK 16 YILDAN FAZLA SURUYOR Araştırma kapsamında ele alınan 43 bin 770 YouTube kanalı, 2019'un ilk haftasında toplam 243 bin 254 video paylaştı. Paylaşılan videoların toplam uzunluğu 48 bin saati bulurken, bu videolar bir hafta icerisinde 14 milyardan fazla izlendi. Populer hesaplar tarafından bir hafta icerisinde paylaşılan videoların ortalama suresi 12 dakika uzunluğunda olurken, paylaşılan videoların tamamının izlenmesi icin 16 yıldan fazla zaman gerekiyor. Elle etiketleme ve makine oğrenimi metodları kullanılarak yapılan araştırmada, populer hesaplar tarafından paylaşılan videoların İngilizce iceriğe sahip olup olmadığı da araştırıldı. Araştırmaya gore, populer YouTube kanallarının sadece yuzde 17'sinin paylaştığı icerikler İngilizce olarak oluşturulurken, videoların coğu İngilizce'den farklı bir dilde yayınlandı. AA __________________