Facebook’un Etkileşim Rekorlarını Altust Eden Sayfaların Sırları Acığa Cıktı
Sosyal medya son derece guclu bir platform ve bircok kişi kullandığı icin cok kolay şekilde bir kitle oluşturabilirsiniz. Bir kitle oluşturup kitlenizi genişletmekse işin zorlu kısmı. Bu konu uzerine yapılan bir araştırmada en viral olan sitelerin ortak ozellikleri incelendi. Facebook uzerinden bir gonderi paylaşıldığı zaman bu gonderinin bir anda binlerce kişi tarafından gorulmesini sağlayan unsurun ne olduğunu daha once duşundunuz mu? Facebook'taki en buyuk 5 yayıncı olan LADbible, UNILAD, 9gag, The Dodo ve VT'nin genel stratejileri, Newship isimli bir analiz firması tarafından analiz edildi ve bircok kişinin bu gonderileri neden guzel bulduğu tespit edildi. Tum bu yayıncıların genellikle mizahi bir yonu bulunan ve paylaşıma son derece acık icerikler urettiği biliniyor. Yukarıda ismi gecen yayıncılardan biri, her ay 'Facebook uzerinde en cok etkileşimi alan 20 sayfa' arasındaki yerini alıyor. Newship, bu beş ismin 1 Ocak ile 13 Ağustos 2019 arasındaki etkileşimlerini analiz ederek herhangi bir oruntunun var olup olmadığını araştırdı. Bu araştırmanın sonucunda mantık dışı diyebileceğimiz bazı sonuclar ortaya cıktı. Araştırma, LADbible ve UNILAD'in sitesinin aldığı etkileşimin, Facebook'ta aldığı etkileşimin neredeyse yarısı kadar olduğunu belirtti. Bu oran, diğer isimler icin daha da fazla arttı. Bu sitelerde bulunan ve en cok etkileşim alan haberlere baktığımızdaysa bir tanesi haric hepsinin UNILAD ve LADbible'ın olduğunu gorebiliyoruz. LADbible, gectiğimiz sene en buyuk rakibi UNILAD'i satın aldı ancak UNILAD'i kapatmak ya da kendisine yonlendirmek yerine iki farklı şirket olarak yurutmeyi tercih etti. Facebook etkileşimine bakıldığı zaman LADbible'ın 5 yayıncıyı da alt ettiği gorulebiliyor. İLGİLİ HABER İnterneti Birbirine Katan Bir Matematik Sorusu Daha Viral Oldu Facebook uzerinde etkileşim dediğiniz zaman bebekler, hayvanlar ve yavru hayvanlar en cok etkileşimi alan gonderiler arasında bulunuyor. Facebook uzerinde en cok etkileşimi alan gonderi, sahibinin goğsune bağlanmış bir kopeğin bisiklet surme videosu oldu. Video, yalnızca bir dakika icerisinde 1 milyon beğeni, 200 bin yorum ve 700 bin paylaşım aldı. Bu yayıncıların hepsi farklı stratejilere sahip olsa da viral bir icerik uretmek hepsinin ortak amacı. 9gag genellikle goruntu paylaşmaya odaklanmış bir şekilde Facebook uzerindeki gorsel gonderilerin (5 isim arasında) %99'unu oluşturuyor. Bunun yanı sıra video paylaşımları tum yayıncıların icerikler arasında en cok oranı alana sahip olan icerik turu olarak karşımıza cıkıyor. Paylaşılan iceriklerin cok buyuk bir coğunluğu genelde mutlu ve pozitif bir iceriğe sahip. En cok yorum alan gonderiler de en cok beğeni alan gonderilerde olduğu gibi genellikle bebekleri ve evcil hayvanları iceriyor. Ortak noktalar ne? Tum bu veriler incelendiği zaman, ortaya birkac adet madde cıkartmak mumkun. Bu buyuk isimlerin yaptığı ortak şey ise şu: İlgili/gundem icerikler her zaman en cok getirisi olan iceriklerdir. Evcil hayvanlar ve bebekler bu yayıncılarda olduğu gibi herkeste işe yaramayabilir ancak topluluğu ilgilendiren konular hızlı rağbet gorur. Emojiler cok onemlidir. En cok etkileşim alan 100 gonderideki acıklamaların %97'sinde emojiler bulunuyordu. Emojiler, kullanıcıların gonderiden nasıl bir şey beklemeleri gerektiğine yardımcı oluyor. Kitlenizin ne beklediği son derece onemli. Takipciler, bu tarz yerlere girdikleri zaman bir beklenti icerisinde giriyor. Kitlenin beklentisi karşılandığı takdirde iceriğin genel etkileşimi de artıyor.
__________________