Yapay zekÂ, bildiğiniz uzere ozellikle son zamanlarda insan hayatını en cok etkileyen faktorlerden biri hÂline geldi. HÂl boyle olunca boylesine geniş caplarda kullanılan bir teknolojisinin oyun sektorunde kendisine yer bulmaması da imkÂnsız oluyor. Nvidia’nın yapay zek kullanarak oyunlarda alınan performansı arttıran teknolojisi, yakın zamanda Monster Hunter: World oyununa gelecek. Nvidia’nın Deep Learning Super Sampling (DLSS) isimli yapay zek teknolojisi, RTX ekran kartlarıyla ortak bir nokta taşıyor. İki teknoloji de henuz cok sayıda oyunu desteklemiyor. Gelen yeni haberlere gore 2018 yılının en iyi PC oyunu odulu almayı başarmış Capcom’un RPG oyunu Monster Hunter: World, DLSS desteği alacak. Nvidia’nın iddiasına gore başarılı oyun, DLSS desteğiyle birlikte 4K cozunurlukte oyunun gorsel acıdan en guclu anlarında %50 daha iyi FPS performansı sunacak. Nvidia'nın bu atılımıyla birlikte oyunda daha once 4K’da yuksek ayarlar acıldığı zaman elde edilemeyen 60 FPS değeri artık ulaşılabilir olacak. Nvidia, RTX 2060 ve RTX 2070 model ekran kartlarındaysa DLSS desteğiyle birlikte oyunun stabil olarak 30 FPS’te oynanabildiğini soyluyor. Aşağıdan farklı model ekran kartlarının DLSS desteğiyle birlikte yaşadığı FPS artışını gosteren grafiğe ulaşabilirsiniz. Monster Hunter: World’e DLSS desteğiyle birlikte bir de “keskinleştirme” cubuğu geliyor. İsminden anlaşılabileceği uzere oyuncular, bu cubuğu kullanarak oyunun sunduğu gorsellerin daha keskin ya da daha yumuşak olmasını sağlayabilecekler. Nvidia DLSS desteğini iceren Monster Hunter: World guncellemesinin, 17 Temmuz’da indirilebilir hÂle geleceği soyleniyor. Nvidia, her ne kadar DLSS desteğinin ucretsiz bir performans artışı sağladığını soylese de şimdilik kullanıcılar bu ozelliğin ne kadar iyi calıştığının oyundan oyuna değişiklik gostereceğini duşunuyorlar. Webtekno
__________________