Basit Kıvrımlar
Kumaş veya kıyafet cizimlerinde en cok dikkat edilmesi gereken nokta kumaşın hangi yone doğru olduğudur. Kıvrımlar kumaşın gevşeyip gerildiği yerlerde oluşmaktadır. Kumaşı nasıl hareket ettireceğinize karar verirseniz, kalan kısım kolaylaşır. Karakteri kıyafetin one cıkaracağını hic bir zaman unutmayın. Gosterilen orneklerdeki harekete dikkat edin. Sol yukarıdaki iki ornekte kumaş yer cekiminden dolayı aşağıya cekilmektedir. Bu tur kıvrımlar bol kıyafetlerde (uzun etek pelerin gbi) kullanılır. Sol aşağıdaki ve sağ yukarıdaki orneklerde kumaş yercekimiyle aşağıya cekilmemiştir. Ancak sola doğru sıkılaşmıştır.(muhtemelen kumaşın altındaki koldan dolayı) kumaş sıkılaştıkca dikeyden cok yataylaşmaktadır. Bunun yanında kumaşın bazen ust uste geldiğine dikkat edin. Bu genelde birleşme yerlerinde veya bol kıyafetlerin sıkılaştığı yerlerde gorulur. Sol aşağıdaki ornek hareketsiz duran ancak ceşitli yonlere cekilmiş bir ornektir. Kumaşın kıvrımlarının kumaşın cekildiği yonlere devam etmesine dikkat ediniz. Yanda temel kıvrım şekilleri uzerine birkac ornek goreceksiniz. Sol taraftaki kıyafet yer cekimi ile aşağıya , ruzgar ya da hareket ile de sağa cekilmiş durumdadır... Soldaki diğer uzun ve dar parca yukarı doğru bir araya gelmiştir. Cizimlerinize daha cok bicim kazandırmak icin golgeyi kullanmayı unutmayın. Genel olarak kıvrımlar uzerinde ya da golge oluşacağını duşunduğunuz yerlerde golge kullanılır. Golgeleme, kumaşlardaki kıvrımları gormenizde yardımcı olacaktır. Ben bazen kumaş kaplamaları ya da sandelyenin uzerine asılmış havluyu golgelemede gelişmek ve kıyafet golgelerini daha iyi hissetmek icin kullanıyorum. Burada baş ve elbise kolu uzerine birkac ornek gorebilirsiniz. Buradaki en onemli şey, elbise kollarının ortasındaki kıvrımların şekilleridir. Buradakiler daha kompleks ic ice gecmiş, ust uste katlanmış kumaş ornekleridir. Kumaşa ne kadar ayrıntı koyarsanız o kadar ilginc gozukecektir. Solda kumaşın nasıl birleşip bağlandığına dikkat edin. Kumaşın ağırlığı kumaşı aşağıya cekmektedir. Bu da kumaşta bir araya gelen yerlerde ekstra kıvrımların oluşmasına neden olmaktadır. Kumaş kıvrımlarda ve katlarda golgelendirilmiştir. Kumaş hakkında diğer dikkat edilmesi gereken nokta kumaşın kalınlığıdır. Yukarıdaki ornekteki kumaş, aşağıdaki kumaştan daha incedir. İki ornekteki yakalara da dikkat edin. Yukarıdaki ornekte yakanın yuvarlak kenarı yakanın kalan kısmı ile doğrudan bağlanmaktadır. Aşagıdaki ornekte ise yakanın yuvarlak kısmı ile dikey kısmı arasında boşluk bulunmaktadır. Aynı uygulama pelerinin kenar kısımı icin de kullanılmıştır. Yukarıdaki ornekte pelerinin kenarı ince ve kırışıktır. Aşağıdakinde ise pelerinin kenarı ile kalan kısım arasında boşluk vardır. Bu, kumaşın daha ağır ve kalın gozukmesine neden olmuştur. Ceşitli Giysiler
Şu an kumaştaki kıvrımlar hakkındaki temel konuları biliyoruz. Biraz daha ilerleyelim ve kıyafetin karakter tarafından giyildiği zamanki gorunumune bakalım. Sol tarafta bol ve kıvrımlı bir elbise kolu goruyorsunuz. Daha once belirttiğim gibi temel şey, kumaşın hangi yone cekildiğidir. Burada kol iki temel yone cekilmiş durumdadır. Yer cekimi ile aşağıya cekilmiş durumdadır. Bunun yanında ana kıyafete bağlı olduğu ve kol ile insan govdesi tarafından cekildiği icin sol tarafa doğru da cekilmektedir. Koldaki kıvrımlar, kıyafetin cekildiği yonleri izlemektedir. Kıyafetin kol kısmında nasıl bir araya geldiğine dikkat edin. Bu gerekli bir şey değidlir ancak kıyafetin uzunluğunu ve bolluğunu gosterir. Burada uc tane daha kol orneği goreceksiniz. Bu ornekler, onceki kadar bol değiller ve hepsi kola biraz daha yakınlar. Bu orneklerde kıyafet yer cekimi ile aşağıya cekileceğine, koldan dirseğe ve vucuda doğru cekilmiş durumdadır. Kumaşın aşağı doğru cekilmesi icin yeterli madde bulunmamaktadır. Ornekler arasında en iyisi en yukarıdakidir. Kumaştaki kıvrımların yere doğru değil de nasıl omuza doğru gittiğine dikkat ediniz. Orta ornekteki elbise kolu diğerlerine gore daha boldur ve yer cekimi ile aşağıya cekilmiştir. En alttaki kol orneği buyuk ve boldur ancak dirsek kısmında kumaş kıvrılmıştır. Burada diğer kategorilere koyamadığım ancak dahil etmek istediğim ceşitli kıyafetleri goreceksiniz. Butun bu orneklerde kumaşın nereden cekildiğini ve hangi yone doğru olduğunu tespit etmeye calışın. (Ornek olarak: kumaş kabaca omuzdan mı cekilmiş yoksa gevşek şekilde kolunun uzerine mi kaplanmış?) Hicbir zaman ışığın duşmediği yerleri golgelemeyi unutmayın; oluklar, kıvrımların ic kısımları, kumaşın ust uste geldiği yerler gibi. Bitirmeden once uzerinde durmak istediğim kucuk ama onemli diğer bir nokta kumaş cizgilerinin yapabileceği etkiler. Eğer cizgili ya da desenli kumaş ciziyorsanız, desenin kalan kumaş uzerinde de devam etmesine dikkat edin. Kıyafetin kıvrıldığı yerlerde desenin ve cizgilerin de kıvrılacağını unutmayın. Ozellikle karışık desenler kullanıyorsanız golgeleme ve cizme konusunda bu zor bir iş olacaktır. Ancak resminize uc boyut katarak resminizi zenginleştirecektir. Ozel Giyim Tarzları
Şu an kıyafetleri karakterlerimizin uzerine yerleştirmek konusundaki temel kuralları biliyoruz. Şimdi karakterimizin asıl gardorobu uzerine calışalım. Gomleklerle başlayacağız. Ne ceşit gomlek cizerseniz cizin , kıvrımların oluştuğu temel noktalar vardır. Elbise kolları omuzlarda gerilir. Kumaş genelde koltuk altında ve bel cizgisinde bir araya gelir ve toplanır. Eğer sıkı ceketli , gevsek gomlekli bir karakter ciziyorsanız kumaş kalın ve bol olmalıdır. Bunun yanında kumaşta kıvrımlar ve buruşukluklar olmalıdır. Eğer sıkı bir elbise ciziyorsanız, kıyafet karakterinizin vucuduna yapışmalıdır. ( bu neden vucut cizimin onemli olduğunu ortaya koyar. Karakterinizi bol kıyafetlerle ortup figur ciziminde iyi olmadığınızı saklayamazsınız ) Burada ust vucut icin daha iyi gomlek ve kıyafet ornekleri goreceksiniz. Bazı kıyafetlerin vucudun ustunde olmasının yanında kumaşın gerildiği yerlerdeki kıvrımlara dikkat ediniz. Genel olarak kıvrımlara en cok koltukaltlarında , kolun alt kısımlarında, bel cizgisinde rastlanmaktadır. Kıyafetin darlığına bağlı olarak bazen de goğus kısmında gorulmektedir. (Alttaki iki ornekteki gibi) Hadi şimdi pantolonlar uzerinde calışalım. (Kişisel olarak biraz yıldırıcı bulduğum kısım) Kızların pantolonları karakteri sıkıca sararken , erkek pantolonları biraz daha bol durmaktadır. Kızların arka kısımları yuvarlakken erkeklerin ki daha duz kare şeklindedir. Hangi cinsi cizerseniz cizin kumaş belde , ayak bileklerinde ve dizlerde sıkılaşmalıdır. Ust ve alt bacaktaki kumaş genel olarak yer cekiminden dolayı aşağı doğrudur ve cok kıvrım sahibi değildir. Ancak bacak yukarı kaldırılmışsa daha cok kıvrım gorulur. Bir onceki sayfada bunu gorebilirsiniz. Burada alt vucut icin iki ornek goreceksiniz. Sol taraftaki ornek bol torba gibi bir pantolon orneğidir.. Malzemeden dolayı normal pantolonlardan daha cok kıvrıma sahiptir ve bu ornekte ayak bileklerinde toplanma gorulmektedir. Pantolonun dizlerin altında ne kadar pofidik olduğuna dikkat edin. Sağdaki ornek karakterinizin ne giydiğinin onemli olmadığını, figurun formuna onem vermeniz gerektiğini gosteren bir ornektir. Burada pantolon diğerine gore cok dardır. Ancak dizlerden sonra bollaşmaktadır. Kalca kısmındaki sıkılaşmaya dikkat ediniz. Bunun yanında bol kumaşın kemerin altında nasıl bir araya geldiğine bakınız. __________________