şimdi başlayalım...
Menu Bar VB program menusu
Tool Bar Menu kısayol tuşları
Project Explorer Projede yer alan form, module gibi elemanları listeler
Properties Window Kontrol ve formların ozelliklerini gosterir
Form Layout Window Formun ekran uzerinde bulunduğu yeri gosterir
ToolBox Arayuz tasarımında kullanılanılabilecek kontroller
Form Desinger Projenin ara yuzunun tasarlandığı pencere
Object Browser VB kutuphanesinde kullanılan tip ve değişkenleri gosterir
Code Window Programın kodlamasının yapılacağı editor

FİLE MENUSU
New Project Yeni bir proje başlatır ( Ctrl + N )
Open Project Daha once kaydedilmiş bir projeyi acar ( Ctrl + O )
Add Project Uygulamaya yeni projeler ekler
Remove Project Uygulama icindeki bir projeyi uygulamadan cıkarır
Save Project Projede bulunan tum nesneleri kaydeder
Save Project As Tum nesneleri ve projeyi yeni bir isimle kaydeder
Save Sadece aktif nesneyi kaydeder
Save As Sadece aktif nesneyi yeni bir isimle kaydeder
Print Projeyi yazdırır ( Ctrl + P )
Current Module Aktif modulu yazdırır
Current Project Projede bulunan butun nesneleri yazdırır
Form Image Form goruntusunu yazdırır
Form as Text Nesnelere ait ozellikleri yazdırır
Print Setup Yazıcı ve baskı ayarlarını değiştirir
Make Project1.exe EXE dosya oluşturur
Auto Increment Program surum numarası her exe yapışta otomatik olarak artar
Exit Visual Basic programından cıkış
EDİT MENUSU
Undo Geri al
Redo Son yapılan işlemi tekrarla
Cut Kes ( Ctrl + X )
Copy Kopyala ( Ctrl + C )
Paste Yapıştır ( Ctrl + V )
Paste Link DDE uygulamalarında bir Windows uygulamasından Clipboard’a kopyalanan verileri VB uygulaması icine aktarır
Delete Silme
Delete Table From Database Veri tabanından bir tabloyu siler
Select All Tum kod yada kontrolleri secer ( Ctrl + A )
Select All Columns Veri kaynağı penceresinde bulunan tum alanları secer
Table Tablo işlemleri yapar
Set Primary Key Secilen bir sutun icin birincil anahtar tanımlar
Insert Column Tabloya yeni bir alan ekler
Delete Column Tablodan bir alan siler
Find Belirli bir ifadeyi arar
Current Procedure Sadece aktif alt program icerisinde arar
Current Module Sadece aktif olan form veya modulde arar
Current Project Projede bulunan butun form ve modullerde arar
Find Next Bir sonrakini arar
Replace Bir ifadeyi arayarak başka bir ifade ile değiştirir
Indent İmlecin bulunduğu satırı bir tab sağa kaydırır
Outdent İmlecin bulunduğu satırı bir tab sola kaydırır
Insert File Koda imlecin bulunduğu noktadan itibaren başka bir dosyadan alınan kodu ekler
List Properties/Methods Kod penceresine yazılan ifadeden sonra yazılabilecek diğer ifadeleri gosterir
List Constants İfadenin alabileceği sabit değerleri gosterir
Quick Info Fonksiyon, metot, prosedur ve değişkenlerin yazılışını gosterir
Parameter Info Fonksiyon veya ifadelerin icerdikleri parametreleri gosterir
Complete Word Yazılan ifadenin otomatik olarak tamamlanmasını sağlar
Bookmarks Sık kullanılan satırlara kolay bir erişim sağlar
Toggle Bookmark Ulaşılmak istenen satırı işaretler veya işareti iptal eder
Next Bookmark Bir sonraki işaretlenmiş kod satırına gider
Previous Bookmark Bir onceki işaretlenmiş kod satırına gider
Clear All Bookmarks Aktif penceredeki tum işaretlemeleri iptal eder
WİEW MENUSU
Code : Kod penceresini gosterir
Object : Kod ortamında adı gecen kontrolu form uzerinde gosterir
Definition : Değişkenin nerede tanımlandığını gosterir
Last Position : Kod penceresindeki bulunulan son noktaya geri gider
Object Browser : Nesne tarayıcı penceresini acar ( F2 )
Debug : Projeyi satır satır calıştırır ve değişkenlerin değerlerini gosterir
Immediate Window : Hata ayıklama penceresi.Debug modda değişken uzerinde işlem yapılmasını sağlar
Local Window : Debug modda kontrollere ait değerlerin izlemesini sağlar
Watch Window : Debug modda Debug - Add Watch menuleri ile eklenen değişkenlerin değişiminin izlemesini sağlar
Call Stack : Aktif olan prosedur cağrılarının listesini gonderir
Project Explorer : Projedeki dosyaları goruntuler ( Ctrl + R )
Project Window : Properties penceresini goruntuler
Form Layout Window : Layout peceresini goruntuler
Property Pages : Ozellikleri topluca değiştirme imkanı verir ( F4 )
Table : Diyagram pencerelerini gorunur kılar. Query, View ve veritabanı tasarım pencerelerinde kullanılır
Show Panes : Query ve View tasarım pencerelerindeki kısımları goruntuler
Zoom : Diyagram penceresini belirtilen oranlarda goruntuler
Toolbox : Toolbox penceresini goruntuler
Color Palet : Renk penceresini goruntuler
Data View Window : Data view penceresini goruntuler
Toolbars : Arac cubuklarını gosterilip gizler
PROJECT MENUSU
Add Form : Projeye form eklenir
Add MDI Form : Projeye MDI form eklenir
Add Module : Projeye Module eklenir
Add Class Module : Projeye Class Module eklenir
Add User Control : Projeye kullanıcı kontrolu eklenir
Add Property Page : Oluşturlan ActiveX icin Property Page eklenir
Add User ******** : ActiveX dokumanı eklenir
Add DHTML Page : Dinamik HTML uygulamalarına dinamik HTML sayfası eklenir
Add Data Report : Veritabanı uygulamalarına Data Report eklenir
Add WebClass : Int. Information Server uygulamalarına WebClass nesnesi eklenir
Add Microsoft UserConneciton : UserConneciton nesnesi eklenir
More ActiveX Designers : Kullanılabilecek ActiveX tasarımlarını listeler
Add File : Hazır modul, form, sınıf modulleri dosyalar gibi bileşenleri eklenir
Remove : Secili olan dosyayı projeden cıkarır
References : Nesne kutuphanelerinden nesneler eklenir
Components : ToolBox’a yeni kontroller eklenir ( Ctrl + T )
Project Properties : Proje ile ilgili ozellikler ayarlanır
FORMAT MENUSU
Align : Form uzerindeki kontrolleri aynı hizaya getirir
Lefts : Kontrollerin sol taraflarını hizalar
Centers : Kontrollerin merkez noktalarını hizalar
Rights : Kontrollerin sağ taraflarını hizala
Tops : Kontrollerin ust taraflarını hizalar
Middles : Kontrollerin ust uste getirerek orta kısımlarını hizalar
Bottoms : Kontrollerin alt taraflarını hizalar
To Grid : Kontrollerin form uzerinde noktalarla gore hizalanır
Make Same Size : Form uzerindeki kontrolleri aynı boyuta getirir
Width/Height : Kontrolleri aynı genişliğe / yuksekliğe ayarlar
Both : Kontrolleri aynı yukseklik ve genişliğe ayarlar
Size to Grid : Kontrollerin koşe ve kenar cizgilerini gridlerle cakıştırır
Horizontal Spacing : Kontrollerin arasındaki yatay boşluğu ayarlar
Make equal : Kontrollerin arasındaki yatay boşlukları eşitler
Increase/Decrease : Kontrollerin arasındaki yatay boşlukları artırır/azaltır
Remove : Kontrollerin arasındaki yatay boşlukları tamamen kaldırır
Vertical Spacing : Kontrollerin arasındaki dikey boşluğu ayarlar
Make Equal : Kontrollerin arasındaki dikey boşlukları eşitler
Increase/ Decrease : Kontrollerin arasındaki dikey boşlukları artırır/azaltır
Remove : Kontrollerin arasındaki dikey boşlukları tamamen kaldırır
Center In Form : Form uzerindeki kontrolleri formun ortasına koyar
Order : Form uzerindeki kontroller ust uste ise sıralarını değiştirir
Bring to Front : Alttaki kontrollu uste alır
Send to Back : Ustteki kontrollu alta alır
Lock Controls : Kontrollerin form uzerindeki yerlerini sabitler
DEBUG MENUSU
Step Into : Programı adım adım calıştır ( F8 )
Step Over : Prosedur cağrıları halinde adım adım calıştırılır
Run To Cursor : Programı yeniden başlatarak imlecin olduğu kısma kadar işletir
Add Watch : Program calışırken izlenecek değişkenler eklenir
Watch Expression : İfadenin değerini gosterir
Break When Value True : Değişkenin değeri sıfırdan farklı ise program durur
Breake When Value Changes : Değişkenin değeri değiştiğinde program durur
Edit Watch : Add Watch ile eklenen değişkenleri siler veya değiştirir
Quick Watch : Secilen değişkenin veya işlemin o andaki değerini gosterir
Toggle Breakpoint : Programın BreakPoint bulunan koda kadar calıştırır
Clear All Breakpoints : Tum durdurma noktalarını siler
Set Next Statement : Durdurulma noktasından sonra calıştırılabilir ilk komutu secer
Show Next Statement : Durdurulma noktasından sonra calıştırılacak ilk komutu gosterir
RUN MENUSU
Start : Programı calıştırır ( F5 )
Start With Full Compile : Projenin tamamını kontrol ettikten sonra calıştırır
Break : Calışmakta olan programı gecici olarak durdurur (Ctrl + Break)
End : Calışan bir programın calışmasını sona erdirir
ReStart : Gecici olarak durdurulmuş programın calışmasını baştan başlatır
ADD İNS MENUSU
Add-In Manager : Yardımcı uygulama ekleme penceresi
Load On StartUp : Visual Basic calıştırıldığında yardımcı programı otomatik olarak yukler
Olay Yoneticilerine Giriş
Modern programlamanın temel taşlarından olan Olaylar (Events); butonlar, formlar ve
diğer bircok nesneyle (metin kutusu, acılan menu vb.) ilişkisel yapıdadır ve nesnelerin
karakteristik ozelliklerine gore şekillenir. Visual Basic.NET’te kodun olaylarla
ilişkilendirilmesi gorevini yuruten prosedurlere Olay Yoneticileri denir. Bu yoneticileri
ornekleyecek olursak, formumuz uzerinde bir butonumuz mevcutsa ve bu butonun aktif
olmasıyla gercekleşecek birtakım işlemler tasarlamışsak bu butonun
ButtonName_Click_Number olayını yonetmemiz gerekecektir. Bu işlem;

Code Editoru
Button'nun cift tıklanması ile ulaşabileceğimiz Button_Click olayını, sağ tarafta
bulunan kod penceresi yardımıyla yonetmemiz şeklinde gercekleşir. Bu yonetimi
gercekleştirebilmek icin Code Editor kullanımı ile ilgili onemli birkac hususu bilmemiz
gerekir.
Code Editor Kullanımı
Bir forma veya module kod eklemek icin kullandığımız kod editorune olaylarla ilgili
kodlar eklerken dikkat etmemiz gereken onemli noktalarından biri de, kodun formla nasıl
ilişkilendirildiğini bilmektir. Visual Basic.NET programlama dilinde Code Editoru
calıştırabilmek icin etkin kullanılan 2 farklı yol vardır. Bunlar;
Solution Explorer icinde formu secip, sağ tuşa tıklayarak gelen menude “View
Code” oğesini secmek.
Code Editorundeki bolumune ulaşmak istediğiniz nesne, aktif durumdayken
klavyenin F7 tuşuna basmak.
Bu işlemlerden herhangi birinin ardından resim 1.2 gelecektir. Bu pencere uzerinde
dikkat etmemiz gereken iki temel nokta sol ve sağda bulunan acılır listelerdir. Bunlardan sol
tarafta bulunan "Nesneler" listesidir. Bu listeyi kullanarak uzerinde işlem yapmak
istediğimiz nesneyi aktif hale gecirebiliriz. Sağ taraftaki acılır liste ise "Prosedurler"
listesidir. Bu listeden de herhangi bir olayı veya proseduru aktif olan nesne ile eşleştirip
gorev atamaları yapabiliriz.
Windows formları diğer nesneler gibi gercek nesnelerdir. Ayrıca buradaki gizli kodlar,
Windows formunda yer alan nesneleri, nesneyi kaldırmak ve oluşturmak icin kullanılan
metotları ve bunlara ilaveten kritik onemi olan bircok nesne ve metodu barındırmaktadır.
Burada onemli olan nokta ise, bu kodlara erişim yetkilendirmesinin guclu bir guvenlik
hiyerarşisine sahip oluşudur.
Olaya Kod Ekleme İşlemi
Bu işlemi gercekleştirmek icin oncellikle, resim 1.3’te gorulen "Nesneler" listesinden
kod eklemek istediğimiz nesneyi seceriz. Ardından resim 1.4’te gorulen "Prosedurler"
listesinden de secilen nesneye ait olayı belirledikten sonra, belirlenen olayın aktivasyonu ile
birlikte gercekleşmesini istediğimiz işlemleri, şekillerde de gorulen kod bloğuna deklare
ederiz.
DEĞİŞKENLER
Temel programlama işlevlerini gercekleştirebilmek icin “değişkenler”
kullanılmaktadır. Bir değişken kucuk bir depo alanıdır. İcinde sayılar, kelimeler, harfler
saklanabilir. Değişkenler program icerisinde defalarca kullanılsa da, icinde aynı anda sadece
bir bilgi tutar. Değişkenler gecici olarak kullanıldıkları icin, program veya bilgisayar
kapanınca silinir.
Orneğin;
Dim baslik As String, sayac As Integer
Yukarıdaki kod Visual Basic.NET’te calışmayacaktır. Cunku VB.NET tek bir satırda
sadece aynı veri tipine ait değişkenlerin tanımlanmasına izin vermektedir. Orneğin ;
Dim baslik, adSoyad As String
Yukarıdaki kod Visual Basic 6.0’da farklı bir şekilde calışacaktır. Baslik değişkeni
Variant olarak kabul edilecektir. Visual Basic.NET’te her ikisi de String kabul edilir.
Değişkenlere tanımlama sırasında ilk değerleri verilebilir.
ornek
Dim kod As Integer = 23
Dim ad As String = “Mert YALNIZBAŞ”
Dim maas As Integer = birimucret * 30
“Dim” Anahtar Kelimesi, “Private, Public ve Static”
Tanımlamalar
Bir değişkenin kullanılmadan once tanımlanması gerekir. Bu tanımlama genellikle
Dim deyimi ile yordamın başında yapılır.
Kullanımı:
Dim Değişken [As tipi]
Bir programda gecici olarak verilerin temsili ve değerlerin saklanması icin değişkenler
kullanılır. Değişkenlerin değerleri, program akışı icerisinde surekli olarak değişebilir.
Ornek
x=18
y=23
x=x+3
y=y+x
Private Sozcuğu
Yerel değişkenler tanımlamak icin kullanılır. Bu deyim aynı zamanda yerel
prosedurlerin ve Class Modullerin tanımında da kullanılır.
Kullanımı:
Private değişken_adi [[indis]] [As tipi]
Private Sub Command1_Click()
Dim x As Double
x = x + 10
MsgBox x
End Sub
Public Sozcuğu
Modul bazında Public ya da global değişken tanımlamak icin kullanılır. Bir Public
değişken hem proje bazında kullanılabilir .
Kullanımı:
Public değişken_adi [[indis]] [ As [New] tipi]
Static Sozcuğu
Lokal değişkenleri, prosedurun her cağırılışında, bir onceki cağırılış sonunda
hesaplanmış olan değerlerini saklar hale getirmek icin, Static sozcuğu ile tanımlanmaları
gereklidir.
Kullanımı:
Static x As Integer
Private Sub Command1_Click()
Static x As Double
x = x + 10
MsgBox x
End Sub
String
Karakter sınırı verilmezse 2 milyar karaktere kadar atama yapılabilen sayısal olmayan
veri tipidir.
Ornek :
Show
Dim a As String
Dim b As String
Dim c As String
a = 168
b = 122
c = a + b
Print c
Sonuc = 168122 olur.
Char
İki bytelık bir karakter tipidir. İcinde sadece 1 karakter barındırabilir. Bu tipten
değişkenlere atama yaparken sadece bir karakter ataması yapılabilir. Birden fazla
atandığında sadece ilk karakter dikkate alınacaktır.
Boolean
2 bytelık veri tipi olmasına rağmen True veya False değerleri alabilir. Yani daha cok
iki durumlu değişkenlerde kullanılır. Bu tipten tanımlanan değişkenlere True, False değerleri
atanabileceği gibi sayısal değer de atanabilir.
Date
8 byte yer kaplayan bu değişkene 1/1/100 ile 31/12/9999 arasındaki tarih ve 0:00:00
ile 23:59:59 arasındaki saat atamaları yapılabilir.
İnteger
Visual Basic’te tam sayı değişkenleri tanımlamak icin kullanılır. Hafızada 2 byte yer
kaplar. Alabileceği değer aralığı –32768 ile +32767 arasındadır.
Ornek
Private Sub Form_Load()
Dim Maas As Integer
DefInt A-C
Oran% = 100
A_sayı = 100
B_sayı = Oran*A_sayı
C_sayı = B_sayı + A_sayı – 1000
Maas= 32767
End Sub
Başlayalım
OPERATORLER
Visual Basic.NET programlama dilinde matematiksel ve lojik işlemleri yapmak icin
mevcut operatorler bulunur. Visual Basic.NET programında aritmetik işlemlerin bazıları
operatorlerle yapılırken bazılarında ise fonksiyonlar kullanılır.
“=” ile Atama
Aditext= “ Mert ”
Ustteki kod satırında eşittir işareti (=)atama operatoru olarak kullanılır. Atama işlemi
yapılırken rakamlar doğrudan fakat değerler ise “ ” arasında yapılmalıdı
Ornek
A=55
B=186
C=A+B
K=D/5
A$=”Virtual”
B$=”Root”
C$=A$+B$
“+” Operatoru
Bu operator ile verilen iki veya daha fazla ifade toplanabilir. Genel yazılışı şoyledir.
Kullanımı:
Sonuc = Ifade1 + Ifade2
Ornek:
Sonuc=13+45 'Sonuc=58
Sonuc=1378+56.78+435.908 'Sonuc=1870.688
A=89,B=3456
Deger=A+B ' Deger=3545
Ad= “mert”
Soyad= “yalnızbaş”
Dim Name As String
Name=Ad+Soyad 'Name=”mert yalnızbaş”
“ - ” Operatoru
Matematikte kullanılan cıkartma operatorudur. Birinci ifadede verilen değerden ikinci
ifadeyi cıkarır. Genel yazılışı şoyledir.
Kullanımı:
Sonuc = Ifade1 - Ifade2
Burada Sonuc mutlaka sayısal bir değerdir.
Ornek:
Sonuc=3475.45-3445.90 ‘Sonuc=29.55
Deger=45-788-23 ‘Deger=-766
Son=190, Ara=47
Son1=Son-Ara ‘Son=143
“ * ” Operatoru
Matematikteki carpma operatorudur. Verilen iki sayıyı carpar. Genel yazılışı şoyledir.
Kullanımı:
Sonuc = Sayı1*Sayı2
Burada Sonuc mutlaka sayısal bir değerdir.
Ornek
Sonuc= 34*9 ‘Sonuc=306
Deger= 87*12 ‘Deger=1044
A=5, B=56
C=A*B ‘C=280
“ / ” Operatoru
Matematikteki bolme operatorudur. Verilen ilk sayıyı ikinci sayıya boler. Genel
yazılışı şoyledir.
Kullanımı:
Sonuc = İfade1/İfade2
Burada Sonuc mutlaka sayısal bir değerdir.
Ornek:
Sonuc= 34/9 ‘Sonuc=3.777778
Deger= 60/12 ‘Deger=5
A=5, B=56
C=B/A ‘C=11.2
“ ” Operatoru
Matematikteki bolme operatorudur. Verilen ilk sayıyı ikinci sayıya boler. Ancak
Sonuc mutlaka bir tam sayı değeridir. Bolum ondalıklı ise sayının ondalık kısmı atılır. Genel
yazılışı şoyledir.
Kullanımı:
Sonuc = İfade1İfade2
Burada Sonuc mutlaka sayısal bir değerdir.
Ornek:
Sonuc= 349 ‘Sonuc=3
Deger= 60 ‘Deger=5
A=5, B=56
C=BA ‘C=11
Mod Operatoru
Matematikteki mod alma operatorudur. Verilen ilk sayının modunu ikinci sayıya gore
alır. Genel yazım şekli aşağıdaki şekildeki gibidir.
Kullanımı:
Sonuc= İfade1 Mod İfade2
Burada Sonuc mutlaka sayısal bir değerdir.
Ornek
Sonuc= 34 Mod 9 ‘Sonuc=7
Deger= 60 Mod 2 ‘Deger=0
A=5.4 , B=57
C= B Mod A ‘C=2
D=57 Mod 5.5 ‘D=3
E=90.5 Mod 6 ‘E=0
E=90.2 Mod 6 ‘E=0
E=90.7 Mod 6 ‘E=1
“^ ” Operatoru
Matematikteki us alma operatorudur. Verilen ilk sayının ikinci sayı kadar kuvvetini
(ussunu) alır. Genel yazılışı şoyledir.
Kullanımı:
Sonuc= İfade1 ^ İfade2
Burada Sonuc mutlaka sayısal bir değerdir.
Ornek
Sonuc= 34 ^ 9 ‘Sonuc=6.071699276646e+13
Deger= 60 ^ 2 ‘Deger=3600
A=5 , B=5
C= B^A ‘C=3125
ŞARTLI DEYİMLER
Şart cumleleri basit anlamıyla bir ya da daha fazla değerin ilişkisel ve lojik
operasyonlara tabi tutulduğu ifadelerdir. Belirli bir şartın doğru olup olmadığını araştıran bu
ifadelerin sonucu 1 (TRUE) veya 0 (FALSE) değerlerini alabilir. 1 (TRUE) sonucu
araştırılan şartın doğru olduğunu, 0 (FALSE) sonucu ise araştırılan şartın yanlış olduğunu
gosterir.
If ve Select-Case Komutları
Kontrol komutları programcılar tarafından sıkca kullanılan belirli ifadeleri kontrol
etmek veya bazı şartların gercekleşip gercekleşmediğini denetlemek amacıyla kullanılan
komutlardır.
IF Yapısı
Programın akışı IF deyimi ile birlikte verilen koşula bağlı olarak calışır. Program
akışı, bu komutlar sayesinde ELSE, ELSEIF veya END IF deyimleri ile oluşturulan işlem
bloğunun calışması veya soz konusu program bloğunun işletilmeyip atlatılması sağlanır.
Kullanımı:
IF Şart THEN
Komutlar
ELSE
Komutlar
END IF
Şartın gercekleşmesi durumunda THEN deyiminden sonraki satır işletilir.
Gercekleşmemesi durumunda ise ELSE deyiminden sonraki satırlar işletilir. Tek satırda şart
yazılırsa END IF deyimi kullanılmaz.
Kullanımı:
IF Şart Komutlar
THEN Komutlar
Ornek :
Girilen uc notun ortalamasını alıp, bu notların ortalamasına gore oğrencinin
gectiğini veya kaldığını yazan programı yazalım.
Private Sub Form_Load()
Dim n1,n2,n3,ort
n1=val(InputBox(“1.Sınav Notunu Giriniz:”, “Sınav”);
n2=val(InputBox(“2.Sınav Notunu Giriniz:”, “Sınav”);
n3=val(InputBox(“3.Sınav Notunu Giriniz:”, “Sınav”);
ort=(n1+n2+n3)/3
IF (ort İlişkisel Operatorleri
onceki konudakı operatorlerden farklıdır
Bu operatorler ile verilen ifadeler arasında karşılaştırmalar yapılır. Genel karşılaştırma
operatorleri şunlardır.
“=” Operatoru
Bu operator verilen iki ifadenin eşit olup olmadığını anlamak icin kullanılır.
Kullanımı
Sonuc=(İfade1 = İfade2)
Burada Sonuc Boolean tipinde bir değerdir.
Ornek
Sonuc=(100=345) 'Sonuc=False
Sonuc=(100=100) 'Sonuc=True
A=12,B=45
Sonuc=(A=B) 'Sonuc=False
C=23,D=23
Sonuc=(A=D) 'Sonuc=True
“< >” Operatoru
Bu operator verilen iki ifadenin farklı olup olmadığını anlamak icin kullanılır.
Kullanımı:
Sonuc=(İfade1 İfade2)
Burada Sonuc Boolean tipinde bir değerdir.
Ornek
Sonuc=(100345) 'Sonuc=True
Sonuc=(100100) 'Sonuc=False
A=12,B=45
Sonuc=(AB) 'Sonuc=True
C=23,D=23
Sonuc=(AD) 'Sonuc=False
“130) 'Sonuc=False
A=90,B=45
Sonuc=(A>B) 'Sonuc=True
C=23,D=23
Sonuc=(A>D) 'Sonuc=False
“>=” Operatoru
Bu operator verilen birinci ifadenin ikinci ifadeden buyuk veya eşit olup olmadığını
anlamak icin kullanılır.
Kullanımı:
Sonuc=(İfade1 >= İfade2)
Burada Sonuc Boolean tipinde bir değerdir.
İfade1 bir sayı veya bir metindir.
İfade2 bir sayı veya bir metindir.
Ornek :
Sonuc=(800>=345) 'Sonuc=True
Sonuc=(100>=100) 'Sonuc=True
Sonuc=(100>=130) 'Sonuc=False
A=90,B=45
Sonuc=(A>=B) 'Sonuc=True
C=23,D=23
Sonuc=(A>=D) 'Sonuc=True
“