Sony’nin yenilenen Walkman serisi, 45 saat kesintisiz muzik, FM radyo, radyodan kayıt ve akıllı yazılım ile iPod’lara meydan okuyor.

Japon elektronik devi Sony’nin muzikcalar alanındaki markası Walkman, piyasaya yeni cıkan serisiyle dijital rekabette geride kaldığı Apple’ın iPod modelleriyle aradaki farkı kapatma yarışına girdi. Sony’nin B, E ve S olmak uzere uc farklı kategoride cıkardığı yeni modeller, gelişmiş seviyede ses ozelliklerinin yanı sıra, guclu batarya yapısı ve radyo ozellikleriyle, iPod’larla rekabette. Turkiye’de satışa cıkarılan yeni seri, 8 GB ve altındaki hafıza deposu secenekleriyle, ozellikle iPod’un Nano ve Shuffle modellerini kendisine rakip olarak secmiş durumda.

Hızlı şarj farkı

Batarya tarafına bakıldığında dolu bir pille S serisi 45 saat, E serisi 40 saat, B serisi ise 16 saat olarak kesintisiz muzik dinlenmesini sağlıyor. Bu arada B serisinde bulunan hızlı şarj ozelliği, 3 dakikalık şarj ile cihazın 90 dakika boyunca kullanımının onunu acıyor.

Sony’nin yeni nesil Walkman modelleri iPod’un karşısına cıkarırken sahip olduğu en onemli avantajlardan biri de radyo desteği. B, E ve S serisi modellerde FM radyo bulunuyor. Bununla birlikte B serisinde radyodan kayıt imkÂnı da var. Video oynatıcı desteği sunan E ve S serisi 7.5 milimetre inceliğinde olmasının yanı sıra 2 inc’lik LCD ekranla birlikte geliyor. S serisindeki S730F modelinde gurultu engelleme fonksiyonu da bulunuyor.

Kullanıcısını tanıyor

Sony yeni muzikcalar modellerine ‘sense me’ (hisset beni) adlı bir ozelliği de eklemiş durumda. Cihazda kullanılan ozel bir yazılım, tercihler ve şarkı tiplerini algılayarak, bunları otomatik olarak arşivliyor. Bu listeleme şarkının hızı, modu ve ritmine gore ayarlanıyor. Bu sayede ilgili şarkılar, ‘klasik, tekno, lounge...’ gibi muzik kategorilerine otomatik olarak cihaz tarafından yerleştiriliyor. Bununla birlikte kullanıcının hangi saatlerde, hangi parcaları dinlediği analiz edilerek, sabah, oğle ve akşam adlı dosyalarda otomatik olarak ayrı ayrı depolanabiliyor.

Bu ozellik sayesinde 8 GB’lık bir cihaza sığacak olan 2 bin şarkının otomatik olarak kategorize edilmesinin onu acılıyor. Bunun yanı sıra yeni serideki modeller iTunes ile uyumlu olarak calışarak, hızlı muzik transferi sağlıyor.

2008’de pazar 1 milyonu bulacak

Muzikcalar pazarının durumuna bakıldığında, Apple’ın Avrupa’da yuzde 70’lerin uzerinde payı olduğu goruluyor. Turkiye’de ise iPod’un piyasadaki payı yuzde 25’lere ulaşmış durumda. 2007 yılında Turkiye’de muzikcalar kategorisinde 700 bin adetlik satış rakamı yakalandı. Bu yılın 1 milyon adetlik satışla kapatılması bekleniyor. 8 GB ve altında hafızaya sahip olan modellerin ilgi gorduğu pazarda, 2009 beklentisi ise 1.3 milyon olarak hedefleniyor. En cok ilgi goren modeller ise video oynatıcı destekli muzikcalarlar olarak one cıkıyor.

veteknoloji

__________________