

Kullanıcılara ziyaret ettikleri web sayfalarının iceriklerine uygun reklamlar sunmayı hedefleyen dijital teknoloji şirketi Phorm, Avrupa Birliği kişisel gizlilik haklarını ciğnediği uyarılarına rağmen İngiltere'de denemelerine başladı.
Phorm, bir İngiliz internet sağlayıcısı ile ortak duzenlediği calışmada kullanıcıların web tarayıcılarından cıkan web sayfası isteklerini tarıyor ve hedef web sayfalarını buluyor. Daha sonra bu sayfaları inceleyip iceriklerini buluyor ve kullanıcıya bu doğrultuda reklamlar sunuyor.
Avrupa Komisyonundan yapılan acıklamada ise şirketin AB vatandaşlarının iletişim gizlilik haklarını koruyan direktifi ciğnediği belirtiliyor ve İngiltere'nin iki ay icerisinde ilgili yasalarını duzenleyerek bunu engellemesi isteniyor. Gectiğimiz haftalarda Amazon ve Wikipedia, Phorm'un web sitelerine erişmesini engelleyeceklerini duyurmuştu.
kaynak
__________________