LCD pazarının lideri Samsung, rakibinin sert fiyat politkasına dayanamadı. İşte yeni lider.
Bugunlerde krize en iyi adapte olabilen firmalar fark yaratmayı başarabiliyorlar. İşte krizinilk donemlerinde ağır darbeler alan fakat sonunda krizle yaşamayı oğrenen Vizio bunun en iyi orneği. 2008'in ilk ceyreğinde LCD TV piyasasında %13,3'luk pazar payına sahip olan Vizio, ikinci ceyrekte %8,7'ye gerilemişti. Sonraki iki ceyrekte ise once %10,1'e, ardından ise %13,8'e yukselmeyi başarmıştı.
Vizio yukselişini surdurmeye devam ediyor. Hem de beklentilerin cok daha otesine gecerek. Vizio'nun 2009'un ilk ceyreğindeki pazar payı tam %21,9 olarak acıklandı. Vizio boylece bir onceki pazar lideri Samsung'u da koltuğundan etmeyi başardı.
Diğer buyuk ureticiler 2008 sonunda Vizio'nun saldırgan fiyat politikasına yanıt verdikleri icin pazar paylarını yukseltmeye başlamışlardı fakat 2009'un başında Samsung ve Sony gibi LCD TV piyasasının en buyuk oyuncuları Vizio'ya yetişemeyince pay kaybettiler. Şu anda Vizio'nun fiyatları Samsung'dan neredeyse %30 daha ucuz.
Devlerin fiyat savaşında ise olan kucuk ureticilere oldu. 2008'in ilk ceyreğinde kucuk ureticilerin toplam pazar payı %42,7 iken, 2009 başında bu oran %21,9'a kadar geriledi.
kaynak
__________________
Samsung artık LCD'nin 1 numarası değil.
Bilim ve Teknoloji0 Mesaj
●30 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Teknoloji Forumları
- Bilim ve Teknoloji
- Samsung artık LCD'nin 1 numarası değil.