
Dunyadaki hibrit aracların yuzde 80'ini ureten ve bugune kadar 2,3 milyonun uzerinde hibrit otomobil satan Toyota, Fransız enerji tedarikcisi EDF ve Strazburg yerel yonetimi ile iş birliği yaparak şarj edilebilir hibrit otomobili Strazburg'da kullanıma sundu. Uc yıl devam etmesi ongorulen proje kapsamında Toyota tarafından yaklaşık 100 adet şarj edilebilir hibrit arac devlet ve ozel sektore uzun donemli kiralanacak, şehre kurulan ozel şarj istasyonları da kullanıma acılacak.
Projenin başlangıcı dolayısıyla duzenlenen basın toplantısında konuşan Toyota Motor Corporation Başkan Yardımcısı Takeshi Uchiyamada, ulaşımda yakıt ceşitliliğinin onemine işaret ederek, Toyota'nın geleceği hibrit teknolojilerde gorduğunu soyledi.
Toyota'nın şarj edilebilir hibrit aracının kişisel ulaşımda elektrik kullanımının artırılmasında elverişli bir yol olduğunu dile getiren Uchiyamada, muşteri ihtiyacları noktasında bunu kendilerine bir fırsat olarak gorduklerini anlattı.
Toyota'nın hibrit teknolojisinin gercekci bir cozum olduğunu vurgulayan Uchiyamada, şarj edilebilir hibrit otomobilin fiyatına ilişkin bir soru uzerine, şarj edilebilir hibrit aracta kullanılan yeni pil teknolojisi gibi nedenlerden dolayı fiyatın mevcut hibrit otomobil Prius'un bir miktar uzerinde olduğunu, ancak otomobilin ticarileştirildiğinde muşterilerin bu otomobili tercih etmeleri icin fiyatın benzer seviyede olabileceğini soyledi. Uchiyamada, ancak bugun fiyat konusunda kesin bir bilgi vermesinin mumkun olmadığını dile getirdi.
Uchiyamada, ''Toyota'nın son gunlerde yaşadığı sıkıntılı doneme'' işaret eden bir gazetecinin, yeni projeye ilişkin sorusu uzerine ise, Toyota'nın uzun yıllardan bu yana sıfır salımlı araclar konusunda calışmalarını anımsattı.
Bugun Strazburg'da başlattıkları projenin de bu bu stratejinin bir parcası olduğunu vurgulayan Uchiyamada, hibrit otomobil calışmalarının uzun yıllara dayandığını anlattı.
Strazburg Belediye Başkanı Roland Ries ise Strazburg'un uzun yıllardır cevreci yaklaşımları benimsediğini ifade ederek, kentin bu konudaki onculuğune dikkati cekti. Ries, projenin doğru zamanda. doğru yerde doğru bir ortakla gercekleştiğini vurguladı.
TOYOTA'NIN ŞARJ EDİLEBİLİR OTOMOBİLİ...
Toplantıda verilen bilgiye gore, Toyota tarafından yaklaşık 100 adet şarj edilebilir hibrit aracın devlet ve ozel sektore uzun donemli kiralandığı proje kapsamında ozel şarj istasyonları da kullanıma acılacak.
Fransız Cevre ve Enerji Yonetim Kurumu ADEME'nin desteklediği bu uygulama ile Toyota'nın hibrit teknolojisi surdurulebilir ulaşımda yeni bir donemin kapılarını da acacak.
Toyota'nın ''tam hibrit'' teknolojisi kullanılarak geliştirilen şarj edilebilir hibrit teknolojisi, elektrikli araclara giden yolda en etkin cozum olarak dikkat cekerken, Toyota'nın bu projeyle plug-in hybrid aracları bugunden kullanıma sunduğu ve inovatif teknolojisiyle ulaşımda referans olmaya hazırlandığı ifade edildi.
Toyota'nın Fransız Enerji Tedarikcisi EDF ile işbirliği 2007'de Fransa'da, 2008'de ise İngiltere'de yol testleri ile başladı.
Toyota, şarj edilebilir aracların teknoloji ve performansını derinlemesine incelemeyi ve daha geniş kitlelerin kullanımına sunmayı hedeflerken, şarj edilebilir aracların gelecekte yaygın ticari kullanımı oncesinde EDF ise, farklı şarj altyapıları konusunda calışarak muşteri geri bildirimlerini değerlendiriyor. ADEME de sıfır emisyon arac programı kapsamında Strazburg'da 3 yıl boyunca surecek bu projeye destek verecek.
Programın temel amacının gunumuz cevre problemlerine karşı cevreci ve ekonomik araclar sayesinde duşuk maliyetli bir cozum sunabilmek olduğu belirtilirken, proje, 100 adet Toyota Prius plug-in hybrid aracın ve alternatif şarj noktası alt yapılarının gercek yaşam koşulları altında Strazburg ve cevresinde testini kapsıyor.
Araclar, Strazburg yerel yonetimi de dahil olmak uzere devlet ve ozel sektor kuruluşlarına kiralanırken, uzun donem testlerinde, araclar şehirde ceşitli yerlere (kamuya ve iş ortaklarına ait otoparklar, kamuya ait yollar) ve kullanıcıların evlerine kurulan 150'den fazla ozel şarj istasyonundan elektrikle şarj edilecek.
EDF tarafından oluşturulan ve normal elektrik prizlerine benzerlikte bir kullanım kolaylığına sahip inovatif şarj istasyonları, 3G teknolojisi de kullanılarak merkezi bir platformda izlenecek.
Bu sistem, istasyonların anlık olarak izlenmesine imkan sağlayarak guvenlik ve kullanılabilirlik acısından gerekli koşulları sağlarken, suruculerin gunluk kullanım alışkanlıklarına ait verilerin toplanmasını ve izlenmesini de mumkun kılacak. Toplanan veriler hem altyapı hem de urun geliştirme acısından projeye onemli bir bilgi kaynağı oluşturacak.
Toyota, plug-in hybrid ozel uygulama projesini Almanya'da da EnBW (Energie Baden-Wurttemberg AG, EDF Group) ile gercekleştireceği işbirliği ile devam ettirmeyi planlıyor. Almanya'daki ozel uygulama projesi 10 şarj edilebilir aracın kullanımını ve ilgili şarj altyapısının oluşturulmasını iceriyor.
20 KİLOMETREYE KADAR PİL İLE KULLANIM
Şarj edilebilir hibrit arac, Toyota'nın tam hibrit teknolojisini kullanırken, buna ek olarak aracın pili standart bir elektrik prizi kullanılarak şarj edilebiliyor.
20 kilometreye kadar olan mesafelerde elektrikli bir arac gibi sessiz ve sıfır karbondioksit emisyonlu bir suruş sunan arac, uzun mesafelerde ise, tam hibrit arac olarak kullanılarak duşuk emisyon ve yakıt tuketiminin yanı sıra suruş konforu sağlıyor.
Tam hibrit teknolojisinin kullanıldığı aracın karbondioksit salımı 59 g/km iken, 100 kilometrede 2,6 litre yakıt tuketiyor. Elektrik prizinde 1,5 saatte şarj edilebilen otomobil ''EV'' modunda 100 kilometre hıza erişebiliyor.
Bunyesinde benzinli motor, elektrikli motor, jenerator ve yuksek performanslı lityum-iyon piller bulunduran arac, aynı zamanda Toyota'nın ilk lityum-iyon pillere sahip tam hibrit aracı olma ozelliğine sahip bulunuyor. Sisteme entegre edilen gezegen dişliye sahip şanzıman benzinli motor, elektromotor ve jenerator arasında gecişi sağlarken, uretilen guc E-CVT adı verilen şanzıman uzerinden tekerleklere aktarılıyor.
Hibrit sistemin bir parcası olan sıralı dort silindirli 1,8 litrelik VVT-i teknolojisine sahip benzinli motor 136 PS gucuyle PHV'yi 11,4 saniyede 0'dan 100 km/s hıza ve 180 km/s maksimum hıza ulaştırıyor. Boylece PHV alışagelmiş herhangi bir hatchback otomobille paralel bir performans sunuyor.
+27 Nisan 2010 Salı, 22:10
__________________