
Konuyla ilgili yapılan acıklamaya gore, ERA Research&Consultancy ve Bersay İletişim Danışmanlığı işbirliğiyle duzenlenen araştırmanın amacı, orta ve buyuk olcekli işletmelerin pazarlama ve iletişim yoneticilerinin sosyal medya algısını ortaya cıkarmak.
Pazarlama ve iletişim yoneticilerinin sosyal medya platformları icinde en yaygın internet uzerinden video izleme, blog okuma ve sosyal ağlarda profilini yonetme/guncelleme olduğu saptanan araştırmada, her gun giriş yapılma oranları acısından başı ceken platform ise sosyal ağlar (profilini yonetme/ guncelleme) olarak belirlendi. Bireysel internet kullanıcılarına paralel olarak, pazarlama ve iletişim yoneticileri nezdinde de kullanım oranı en yuksek olan sosyal ağ, Facebook olarak tespit edilen araştırmada, yoneticilerin dortte ucunden fazlası (yuzde 80) Facebook'a uyeyken, yaklaşık yarısı (yuzde 48) ise aktif olarak Facebook kullanıyor.
Facebook'tan sonra kullanımın en yuksek olduğu ağların Linked-in ve Twitter, Linked-in'e uye olanların oranının yuzde 60, Twitter'a ise yuzde 54 olduğu ortaya cıkan araştırmada, aktif kullanım oranı da benzer bicimde bu iki sosyal ağ icin Facebook'a kıyasla daha duşuk. Pazarlama ve iletişim yoneticilerinin coğunluğunun sosyal medyanın kurumların dış ilişkilerini olumlu yonde etkilediği duşunulen araştırmada olumlu bulma oranı kurum ici ilişkiler icin ise yuzde 52 seviyesinde kaldı.
Kaynak:Veteknoloji
__________________