
Microsoft, Internet Explorer 10 hakkında verdiği radikal kararla en cok onları kızdırdı...
Microsoft, Internet Exporer 10'da izleme ozelliğinin varsayılan değer olarak kapalı olacağını duyurdu. Microsoft Mahremiyet Direktoru Brendon Lynch, tuketicilerin verileri uzerinde daha fazla soz sahibi olmaları gerektiğini ve kişiselleştirilmiş reklam isteyip istemediklerine kendilerinin karar verme hakkına sahip olduğunu soyledi.
Duyuru, mahremiyet taraftarlarını sevindirirken reklamcıların tepkisini cekti. Neredeyse butun cevrimici reklamcıların uye olduğu Digital Advertising Alliance (DAA - Dijital Reklam Birliği), kararı kınadı. Kuruluş, uc yıldan uzun suredir bir yandan kullanıcıların mahremiyetini koruyup obur yandan izlenmelerine ve kişiselleştirilmiş reklamlar gormelerine izin veren bir teknoloji geliştirilmesi icin Microsoft ve hukumet ile işbirliği yapıyordu. Bu nedenle Microsoft'un tek taraflı aldığı bu karar reklamcılar arasında huzursuzluk yarattı:
DAA Genel Sekreteri Stu Ingis "Yeni web teknolojileri sayesinde tuketicilere daha hedefe yonelik reklamlar sunabiliyoruz, ancak sektor icindeki kontrol mekanizmaları sayesinde oluşturulmuş kapsamlı secenekler ile tuketiciler mahremiyetleri ve verilerinin toplanması konusunda doğru secimleri yapabiliyorlar." diyerek Microsoft'un kararını "Tuketiciler icin Internet'teki icerik ve hizmetlerin erişilebilirliğini ve ceşitliliğini tehdit ediyor" sozleriyle kınadı.
veteknoloji
__________________