
Yılda yaklaşık 30 milyon çift terlik ve ayakkabı üreten Birkenstock, geçen yıl 1,24 milyar euro gelir açıklamıştı.

Barbie anı olmadı
Son yıllarda Dior, Valentino, Jil Sander ve Manolo Blahnik gibi üst düzey markalarla da işbirliği yapan Birkenstock, gişe rekortmeni olan ‘Barbie’ filminde ana karakter Margot Robbie’nin bu markanın pembe terliklerini giymesiyle popülaritesinde zirveye ulaşmıştı. Bu rüzgarla New York Borsası’na açılan Alman terlik üreticisinin 250 yıllık olmasına rağmen fazla abartıldığı yorumları yapıldı. Birkenstock CEO’su Oliver Reichert de, “Barbie Birkenstock anını yaşadı ama, gerçek şu ki biz dün Barbie anı yaşayamadık” ifadelerini kullandı. 1774 yılında kurulan Birkenstock, 2013 yılına kadar aynı aile tarafından yönetildi. Şirketin çoğunluk hissesi 2021’delüks tüketim ürünleri grubu LVMH tarafından desteklenen bir özel sermaye şirketi olan L Catterton’a 4 milyar euro’ya satılmıştı.