Deprem, sel, yangın ve gercekleşen tum doğal afetlerde adını ilk duyduğumuz kurum AFAD oluyor. Tum canlıların yardımına koşan AFAD ekipleri, “kahramnalar” olarak biliniyor. Son olarak İzmir ’de gercekleşen 6.9 buyukluğundeki depremin ardından her canlının yardımına koşan, gece gunduz demeden kurtarma calışmalarını yuruten AFAD ekipleri, hepimizi duygulandırdı. Peki nedir AFAD, ne zaman kuruldu? AFAD gonullu başvurusu nasıl yapılır? AFAD ’ın acılımı Afet ve Acil Durum Yonetimi Başkanlığı. 29 Mayıs 2009 tarihinde kurulan AFAD, o gunden bugune dek ihtiyacı olan kim varsa yardımına koştu. Gelin, kahramanlarımızı daha yakından tanıyalım.
Turkiye, yaşadığı her doğal afette ilk once onların adını duyuyor; AFAD ekipleri. AFAD ekipleri, gunun her saatinde her bolgede insanların yardımına koşmaya hazır. Peki bu kurum nasıl kuruldu?
Ulkemiz deprem kuşağında yer alıyor vene yazık ki depremlerde can kayıplarının en fazla olduğu ulkelerden biri. 17 Ağustos 1999 depremi ise ulkemizde afet yonetimi ve koordinasyonunun donum noktası oldu
Bu donum noktasıyla, afetlerle ilgili olarak gorev yapan İcişleri Bakanlığı ’na bağlı Sivil Savunma Genel Mudurluğu, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ’na bağlı Afet İşleri Genel Mudurluğu ve Başbakanlık ’a bağlı Turkiye Acil Durum Yonetimi Genel Mudurluğu kapatıldı.
2009 yılında cıkarılan 5902 sayılı yasa ile Başbakanlık ’a bağlı Afet ve Acil Durum Yonetimi Başkanlığı (AFAD) kurularak yetki ve sorumluluklar tek bir catı altında toplandı

Cumhurbaşkanlığı Hukumet Sistemi ile ilgili yapılan duzenlemeler kapsamında, 15 Temmuz 2018 tarihinde yayınlanan 4 Nolu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Afet ve Acil Durum Yonetimi Başkanlığı İcişleri Bakanlığına bağlandı. İcişleri Bakanlığına bağlı olarak calışan AFAD ’ın temel kuruluş amacı ise; afet oncesi hazırlık ve zarar azaltma, afet esnasında yapılacak mudahale ve afet sonrasındaki iyileştirme calışmalarının yonetim ve koordinasyonunu gercekleştirmek
AFAD ’ı kurulmasıyla ulkemizde yeni bir afet yonetim modeli uygulamaya konuldu. oncelik, “Kriz Yonetimi” iken “Risk Yonetimi” oldu. Gunumuzde “Butunleşik Afet Yonetimi Sistemi” olarak adlandırılan bu model, afet ve acil durumların sebep olduğu zararların onlenmesi icin tehlike ve risklerin onceden tespitini, afet olmadan once meydana gelebilecek zararları onleyecek veya en aza indirecek onlemlerin alınmasını, etkin mudahale ve koordinasyonun sağlanmasını ve afet sonrasında iyileştirme calışmalarının bir butunluk icerisinde yurutulmesini ongoruyor.
Kurulduğu gunden itibaren her felakette tum canlıların yardımına koşan bu kurum, her ilde valiye bağlı olarak bağlı İl Afet ve Acil Durum Mudurlukleri bulunuyor
Kurumun başkanlığını 2017 yılından bu yana Dr. Mehmet Gulluoğlu yapıyor. AFAD, toplumu hem bilgilendiriyor hem de koruyor. Bunyesinde bulunan Afet ve Acil Durum Eğitim Merkezi ’yle hem okullarda hem STK ’larda afet ve acil durum hakkında eğitimler veriyor
Kurumun gonullu calışanları da bulunuyor. Afet ve Acil Durum Yonetimi Başkanlığı gonullu olmak isteyenleri, bunyesine kabul ediyor. Peki AfAD gonullusu olmak icin neler yapmalısınız?
AFAD ’ın Gonulluluk Projesi, afet yonetiminin herhangi bir evresinde gonullu olarak rol almak isteyen gercek ve tuzel kişilerin surece dÂhil edilmesi amacıyla; gorev alanlarının belirlenmesi, eğitimlerle kapasitelerinin arttırılması ve gonulluluk sistemi icerisindeki performanslarının takip edilmesini hedefliyor. Bu doğrultuda gonullu olmak isteyenlere eğitimler veriyor
Oncelikle Afet ve Acil Durum Yonetimi Başkanlığı ’nda gorevli olmak sahip olmanız gereken bazı şartlar var;. AFAD gonullu başvurusu nasıl yapılır?
18 yaşını doldurmuş olmak
AFAD Gonullusu eğitim ve calışma programlarını aksatmamak
Sağlık acısından elverişli olmak ve seyahat edebilmek
AFAD gonullu başvurusu hakkında dair daha fazla bilgi almak icin buraya; AFAD gonullu başvurusu icinse buraya tıklayabilirsiniz.
Kaynak: 1