Kadınlarda en sık gorulen kanser tipi meme kanseri ve bu kanser turundeki farkındalık calışmaları sayesinde, erken teşhiste buyuk ilerlemeler kaydediliyor. Hem uzmanlar tarafından hem de kurumlar tarafından surekli olarak meme kanserinde erken teşhisin onemi vurgulanıyor ve bununla ilgili calışmalar yapılıyor. Kadınların duzenli kontrollerini aksatmamasının yanı sıra kendi kendine muayene yontemleri anlatılıyor. Ama elbette en onemlisi oncelikle kadınların bu konuda bilinclenmesi ve erken teşhisin onemini anlaması. İşte bu yonde yapılan bircok kampanya var.
Ekim ayı ise Meme Kanseri Farkındalık ayı. Bu nedenle yaratıcılığı ilke edinen marka ve kurumalar ozellikle bu ayda bircok başarılı kampanyaya imza atıyorlar ve herkesi meme kanseri konusunda bilinclendirmeyi amaclıyorlar. Gelin o kampanyalara hep birlikte goz atalım…
1. İskocya – Meme Kanseri Farkındalığı İskocya hukumeti, meme kanserine dikkat cekmek icin oyuncu Elaine C. Smith ’in oynadığı bir reklam filmi cekti. Filmde Smith, goğsunde tuttuğu fotoğraflarla meme kanserinin teşhisi icin onemli olan memenin kanserli hallerini gosteriyor.
2. Liga Contra El Cancer – Kanser Tweetleri Yalnızca Twitter ’a ozel hazırlanan bu kampanya erken teşhisin onemini gormezden gelmemenin onemini vurguluyor. Kampanya icin yaratılan ozel Twitter hesaplarının her biri bir kanser ceşidi. Proaktif olarak hareket eden hesaplar, ironi tweetlerin yanı sıra kullanıcılara carpıcı mesajlar da atıyor. Bu hesapları dikkate alıp cevap veren kullanıcılar takipten cıkılırken, onemsemeyenler hastalık yani hastalığı temsil eden hesap tarafından takip edilmeye devam ediyor.
3. Anadolu Sağlık Merkezi – Pembe Top Sahada Anadolu Sağlık 5 yıldır yuruttuğu kampanya ile unlu isimlerin basketbol macında pembe basketbol topunu sahaya atmasıyla meme kanserien dikkat cekmeyi amaclıyor. Gecen yıl kampanyanın yuzu Beren Saat ’ti. Bu yıl ise Ozge Ozpirincci…
4. Carte Noire – Memeler Aşkına Kadınları duzenli olarak muayene olmaya cağıran kampanya oldukca eğlenceli ve renkli. Dunyanın farklı yerlerinden kadınlar reklam filminde memeleri yerine kullandıkları takma isimlere ait eşyaları goğuslerinde tutuyorlar ve ortaya bu renkli goruntuler cıkıyor.
5. İzlanda – Pembe Yol 2013 yılında İzlanda kanser Derneği, Meme Kanseri Farkındalık Ayı kapsamında yolları pembeye boyadı. Proje İzlanda ’nın başkenti Reykjavik ’te uygulandı.
6. Nestle – #Tweetingbra Nestle Fitness icin hazırlanan kampanyada meme kanseri farkındalık ayına dikkat cekmek amaclanıyor. Bluetooth teknolojisi kullanılarak hazırlanan sistemde sutyenlerin kopca kısmına mini cihazlar yerleştiriliyor. Kopca her acıldığında ise sutyenler tweet gonderiyor ve kadınlara sağlık kontrolune gitmelerini hatırlatıyor.
7. Ece Ozmet ve Damlasu Yasa – “To be or not to be”
Reklam yazarı Ece Ozmet ve sanat yonetmeni Damlasu Yasa ’nın meme kanseri farkındalığı yaratmak amacıyla oluşturduğu kampanyada tipografi kullanıldı. William Shakespeare ’in Hamlet ’inden bir alıntı olan “To be or not to be” (Olmak ya da olmamak) cumlesini meme kanserine kullanıldı. Calışmada “B” harfinin formuyla farkındalık yaratıldı ve kampanya Cannes Young Lions 2016 Turkiye elemelerinin basın kategorisinde birinci oldu.
8. Breast Cancer Now – Zaman Makinesi İngiliz yardım kuruluşu Breast Cancer Now ’un hazırladığı videoda kucuk bir kızın zamanda yolculuk yapmaya calışması anlatılıyor. Kızın gercek amacı ise filmin sonunda anlaşılıyor ve izleyenleri duygulandırıyor.
9. MACMA – What ’s on your mind? Meme ucunu sansurleyen Facebook gibi platformların kurallarıyla dalga gecilen kampanyada meme kanserine dikkat cekmek amaclanıyor. Kampanya Facebook ’un aslında her şeyi bildiğini iddia ederken hicbir şey bilmediğini soyluyor. Videoda kadınların memelerinin uzerine emojiler yerleştiriliyor ve bir dış ses anlatıyor. Dış ses Facebook ’un doğum gunlerinden insanların neleri sevdiğine şeyi gosterdiğini ancak kadınların memelerine tahammulu olmadığını anlatıyor. Sonrasında “Facebook ’u ve oradakileri boşverin de siz ne biliyorsunuz memeleriniz hakkında?” diye soruyor…
10. Roche Turkiye – “Meme Kanserini Fark Edin Yaşama Zaman Tanıyın”
Roche Turkiye ’nin meme kanseri farkındalık yaratmak amacıyla hazırladığı proje kapsamında bir alışveriş merkezine 3 boyutlu kadın figuru modeli yerleştirildi. Modelin goğus kısmı ise gercek insan dokusuna benzer tasarlanmıştı. Ayrıca iclerine meme kanseri kitlesine benzer kitleler yerleştirildi. Memelere dokunarak kanseri teşhis etmeye calışan kadınlara erken teşhisin onemi hatırlatıldı.
11. P.Ink – Kanserle Savaşan Dovme Sanatcıları
Dovme sanatcılarıyla meme kanserini yenen kadınları buluşturan topluluk P.Ink ’in başlattığı kampanya ile dovme sanatcıları kadınların ameliyat sonrası izlerinin uzerine yaptıkları dovmelerle meme kanserini yenen kadınların hem zaferlerini hatırlatacak hem de psikolojik olarak iyi gelecek dovmeler yapıyorlar.
12. Warriors in Pink – “Remind Me Soap”
Sabun ureticisi Leyna Masters ile iş birliği icinde hazırlanan kampanyada, yulaf, balmumu ve farklı yağlar kullanılarak tamamen doğal malzemelerle uretilen sabunlar Etsy uzerinden neredeyse sembolik denebilecek bir rakama satışa cıkarılıyor ve aynı zamanda Los Angeles ve Miami ’deki spor salonlarına dağıtılıyor. Hepsi sıradan birer sabun gibi gorunuyor. Ancak sabunlar kullanıldıkca iclerinde pembe kabartılar ortaya cıkıyor, puruzler ve kabartılar beliriyor. Bu belirtilerin hepsi kadınların duşta elle muayene yaptığında fark edebileceği belirtilere benziyor. Warriors in Pink ’in amacı ise kadınlara erken teşhisin onemini hatırlatmak.