Markaların sosyal medya pazarlama kampanyalarında Instagram ’ı yaratıcı kullanma orneklerinden daha once size bahsetmiştik. Sosyal medya pazarlamasının sadece Facebook ve Twitter olmadığının farkına varan ve farklı sosyal ağlar ile uygulamalar icin yaratıcı pazarlama stratejileri geliştirmede oncu davranan markaların bir diğer tercih ettiği kanal ise Snapchat.
Daha cok genclerin kullanıyor olması sebebiyle markaların genc hedef kitlelerine ulaşmasında buyuk etkisi olan Snapchat ’i diğer ağlardan ayıran ozelliği ise gonderilen mesajların goruntulendikten sonra sonsuza kadar kaybolması. (Ekran goruntusu aldığınızda ise karşı tarafa bildirim gidiyor olduğunu da hatırlatmadan gecmeyelim.)
Biz de Snapchat ’in bu ozelliklerinin avantajlarından faydalanan ve bunları yaratıcı kampanya kurgularına donuşturen markaların calışmalarını bir araya topladık. İşte mecranın yaratıcı kullanımına ornek, en dikkat ceken Snapchat kampanyaları…
1. Snapchat uzerinden kısa film cekmek: Taco Bell
Bildiğiniz gibi Snapchat ’in Stories ozelliği sayesinde 6 saniyelik snap ’leri birbirine ekleyerek daha uzun goruntulenebilen fotoğraf ve videolara sahip olabiliyor ve arkadaşlarınızla paylaşabiliyorsunuz. İşte Snapchat ’in bu ozelliğinden yararlanan Taco Bell, yeni urunu Spicy Chicken Cool Ranch Doritos Locos Tacos ’un lansmanı icin MTV Movie Awards kırmızı halı goruntulerini de iceren bir kısa film cekti ve filmin son hali 24 saatten fazla kısa bir sure icinde tamamlandı. Tabii bu kısa filmin sadece snap ’lerin bir araya gelmesinden oluştuğunu ayrıca belirtmemize gerek yok sanırız.
2. Ekran goruntusu alana odul dağıtan romantik kampanya: Swarowski Entertainment
Romeo&Juliet ismindeki yeni filmini genc izleyici kitlesine tanıtmak isteyen marka bunu bir Snapchat kampanyasına donuşturdu. Her gun farklı fotoğraf ve videolar paylaşan marka hayranlarını da bunların ekran goruntusunu yakalamaya ve #romeomoments hashtag ’iyle paylaşmaya cağırdı. Kampanyanın ucuna havuc koymayı da ihmal etmeyen marka 10 hayranını ise ceşitli hediyelerle odullendirdi. Nasıl etkileşim oranlarına ulaştıklarını siz tahmin edin.
3. 10 saniyede kodu yakalayan indirimi kapar: The Co-operative Travel
İngiliz The Co-operative Travel marka bilinirliliği icin Snapchat ’i kullanan markalardan. Oğrencileri yakalamaya calışan marka onları hedefleyen bir kampanya yaratarak laptop alışverişlerinde kullanabilecekleri 30 poundluk indirim kodunu Snapchat uzerinden gonderdi ve kampanyayı bir mikro site ile de destekledi. Kampanya sonunda marka laptop satışlarını onemli derecede artırdı.
4. Coachella ’yı surprizlere donuşturen kampanya: Heineken – SnapWho? http://www.youtube.com/watch?v=yJOa6iKNT4g
Herkesin olmeden once mutlaka bir kez gitmesini dilediğimiz festivallerden Coachella ’da Heineken House isimli bir sahneyle yer alan bira markası Heineken festivale katılan takipcilerini yakalamak icin ilginc bir Snapchat kampanyası başlattı. Snapchat uzerinden kullanıcılara ipucları şeklinde kesilmiş goruntuler gonderen marka kullanıcılardan bu snap ’lerin hangi sanatcılara ait olduğunu bilmesini istedi ve Heineken kesinleşen performansları ilk olarak bu kullanıcılara bildirdi. Burada yine “exclusive content”in gucunu goruyoruz.
5. Vine ruhunu Snapchat ’e taşıyan Sour Patch
Vine fenomeni diyebileceğimiz Logan Paul ile anlaşan şeker markası Sour Patch urunun “once ekşi, sonra şeker tadı” verme ozelliğini komik snap ’lerle anlatma yolunu secti. Hali hazırda buyuk bir takipci kitlesine sahip olan Logan Paul Snapchat ’in doğasına uygun esprili snap kurguları yaratarak marka bilinirliliğini artırmada buyuk rol oynadı.
6. Yeni moda koleksiyonunu Snapchat ’te gorucuye cıkaran Rebecca Minkoff
Bir defile duşunun once Snapchat ’te yayınlansın. Bu yontemi secerek 2014 Bahar koleksiyonunu ilk olarak Snapchat takipcileriyle paylaşan unlu modacı Rebecca Minkoff moda tutkunlarını uygulama uzerinden yakalamayı başardı. İlk kez Snapchat ’te gorulebilen koleksiyon daha sonra New York Fashion Week ’te gercek bir defileyle tanıtıldı.
7. Araba ve hız tutkunlarını Snapchat hızıyla yakalayan Acura Honda ’nın alt markası olan Acura yeni modelini ilk kez Snapchat aracılığıyla duyuranlardan. Modelin prototipi NSX ’in pist uzerinde son surat gittiği goruntuyu Snapchat ’teki ilk 100 takipcisine gonderen marka boylelikle arabanın hızını da Snapchat ’in kaybolan mesaj hızıyla ozdeşleştirerek yaratıcılığını percinlemiş durumda.
Bizden bonusu: En anlamlı selfie kampanyası: WWF Turkiye
Bircok odulu kapan ve sosyal sorumluluk projesini Snapchat ’in kaybolan mesajlar ozelliğiyle birleştirerek yaratıcı bir kampanyaya imza atan WWF Turkiye ’nin işini eklemeden listemizi bitirmeyelim dedik. Kurum, nesli tukenme tehlikesiyle karşı karşıya kalan hayvanların fotoğraflarını “Bunun beni gorebileceğin #SonSelfie olmasına izin verme” mesajıyla kullanıcılara Snapchat uzerinden gonderirken boylelikle birkac saniye icinde kaybolan bu fotoğraflar gibi gercek hayatta da bu hayvanların doğadan kaybolmaması icin kullanıcıları harekete gecirmeyi planlıyor. Aynı zamanda Snapchat ’in kullanıcı kitlesinin gencler olduğunu goz onune alırsak biyolojik ceşitliliğin hızla azaldığı son donemlerde kutup ayısı, kaplan, boz ayı gibi turlerin nesli tukenmekte olduğu konusunda kurum gencleri bilinclendirmeyi de hedefliyor. Kampanyanın yaratıcı ajans koltuğunda ise 41?29! ’un oturduğunu son olarak ekleyelim.