Malum son birkac gundur Ozgecan Aslan cinayetini konuşuyor; tepkilerimizi, isyanımızı ortaya koyuyoruz. Toplumun hemen her kesiminden herkes uzun zamandır olmadığı kadar tek yurek, tek yumruk olmuş durumda.
Kadına yonelik ve aile ici şiddet gibi konular aynı zamanda reklamcılık sektorunun de her zaman parmak bastığı bir konu. Nitekim toplumu eğitmek, mesaj vermek, sosyal farkındalık yaratmak konusunda markaların ve reklamcıların buyuk rolu var.
Dun Filli Boya ’nın 21.00-22.00 arasında kanalların reklam kuşaklarını satın alarak #Ozgecanicin ekranı karartmasının bu kadar ses getirmesi ve herkesin alkışlarını toplaması da tam olarak bunu acıklamıyor mu? İzlemeyenler, duymayanlar icin reklam hemen şurada:
https://www.youtube.com/watch?v=k2jWR0VzeU8&feature=youtu.be
Biz de kadın ozelinde şiddeti konuştuğumuz şu gunlerde bu konuda yapılan en one cıkan reklam calışmalarını derledik. Farkındalığı artıran buna benzer etkileyici reklamları daha sık gormek dileğiyle buyurunuz.
Bizden bir ornekle başlayalım: Mor Catı ’dan sosyal deney Mor Catı Kadın Sığınağı Vakfı ’nın bu sosyal sorumluluk reklam projesinde bugun konuştuğumuz Turkiye ’nin resmini birebir goruyoruz. Erkeklerin kadına verdiği değer, onlara duyduğu tahammulsuzluk ve şiddet eğilimi oldukca ortada değil mi?
Fanpage ’den “erkekler doğuştan şiddete meyilli değildir” mesajlı başka bir sosyal deney Gectiğimiz birkac haftada cokca paylaşılan bir videoda “Kucuk bir erkek cocuğunu bir kız cocuğunun karşısına koyar ve ondan kızı tokatlamanızı isterseniz tepkisi ne olur?” sorusunun cevabı aranıyor. Cocukların tepkisi ve cevapları aslında her şeyi acıklıyor.
NoMore ’un aile ici şiddet ve cinsel istismara yonelik Super Bowl reklamı NoMore ’un bu seneki Super Bowl‘da yayınladığı bu video en fazla konuşulan reklamlardan biri oldu. Yılın en fazla izlenen reklam kuşağında aile ici şiddet ve cinsel istismara dikkat ceken bu video boylelikle ulaşabildiği kadar kişiye ulaşarak farkındalığı artırmayı hedefledi.
Kadına şiddetin en carpıcı hali: Coalition Against Battered Women Aile ici şiddet ve erkekler tarafından kadına gosterilen şiddeti anlatan bu reklamın bitiş sahnesi aslında her şeyi anlatıyor. Cok fazla soze gerek yok.
Woman ’s Aid ’den Keira Knightley ’li farkındalık kampanyası Atonement ’ın yonetmeni Joe Wright ’ın yonettiği bu reklam filmi unlu bir yuzun kullanılması ile zamanında cok fazla kişiye ulaştı ve bu yuzden kadına şiddet konusunda en etkili reklam kampanyalarından biri olarak kabul ediliyor. Yalnız uyaralım video aşırı şiddet iceriyor. Aynı bizim gormediğimiz ama bazı evlerde surekli yaşanan şiddet olayları gibi…
Londra Polis Teşkilatı ’ndan interaktif reklam videosu: Yan komşunuza şiddet uygulansa ne yaparsınız? Yan komşunuz şiddete uğruyor olabilir, “Bunu fark etseniz polisi mi ararsınız yoksa duymazdan mı gelirsiniz?” konusunu interaktif bir video ile vurgulamayı secen teşkilat boylelikle izleyicileri video sırasında aksiyon almaya itiyor.
“Merdivenlerden duştum” bahanesinin gercek yuzu ile tanışın Şiddete uğrayan ama bunu şikayet etmekten korkan kadınların sıkca kullandığı bahanelerden biri olan “Aa gozum mu? Gecen gun merdivenlerden duştum yahu” cumlesinden yola cıkarak bunu şiirsel bir reklama donuşturen BFF mesajı direkt olarak vermeyi başarıyor.
Her gune bir selfie, her gecen gun artan şiddet Sırp bir reklam ajansının elinden cıkan bu video “Hayatımın en kotu senesinde her gune bir fotoğraf” adını taşıyor. Guzel bir kadının gorduğu şiddet sonrası donuştuğu hal ise bizi etkilemeyi başarıyor.
Şiddet aslında her an, her yerde, her evde diyen FNSF Şiddeti en cıplak haliyle, en rahatsız haliyle anlatan videolardan biri. Aslında şiddetin herkes arasında, her yerde, her an yaşandığının buyuk resmini ciziyor bu reklam.; sessiz kalmanın suca ortak olmakla aynı şey olduğunu bağırıyor yuzumuze yuzumuze.
Her kız cocuğu annesine benzemek ister ama ya şiddet goren annelerin kızları? https://www.youtube.com/watch?v=HDNu1MW_2Hs
Annesine benzemek isteyen ama makyajın sonunda dayak yemiş bir kadın gorunumune donuşen kız cocuğunun hikayesinden kadına şiddet hakkında farkındalık yaratmak isteyen bu reklam Zurih Kadın Merkezi ’nin elinden cıkmış.
Google Glass ekranından şiddete maruz kalan bir kadının gunu Son zamanların en heyecan verici giyilebilir teknolojilerinden biri olan Google Glass bu sefer şiddet goren bir kadının hayatına eşlik ediyor. Rahatsız edici şiddet goruntuleriyle topluma ışık tutan bu reklam İtalyan bir sivil toplum kuruluşu olan Telefono Rosa ’nın projesi.