
Ajanslar kendi ekosistemi icinde cok farklı bir dunya. Oyle ki bu dunyaya adımını atmış, yeterince ajans tozu yutmuş insanlar bir zaman sonra belli karakteristikleri ile nevi şahsına munhasır bireylere donuşuyor.
Oyle ki ajansınızı değiştirip cok farklı bir ajansta calışmaya başladığınızda yine aynı “tipleri” goruyor ve bir zaman sonra siz de bu sınıflardan birine ait olduğunuzu hissetmeye başlıyorsunuz.
Biz de bu tiplerden en one cıkanları yani istisnasız her ajansta bulunan karakterleri derledik. Siz hangisisiniz?
1. Fikir olduruculer
Brainstorming icin toplanırsınız, herkes aklına gelenleri buyuk bir heyecanla anlatırken “fikir oldurucu” fıtratı gereği hepsine bir kulp bulmakla ve butun hevesleri yerle bir etmekle gorevlidir.
2. “Bir mail attım bakabildin mi”ciler
Tum gun ajans icinde metin yazarından tut tasarımcısına kadar masa masa dolaşıp attığı mailin okunup okunmadığını sorar, dev darlayıcıdır.
3. “Haydi toplantı yapalım”cılar
Ajansta herkesin 324385439 tane işi yokmuş gibi bu tipler surekli toplantı yapma derdindedir. Nitekim cok işleri varmış gibi gozuken bu tiplerin tek işi saatlerce suren gereksiz toplantılarda goygoy yapmaktır. Geceleri de toplantı odasında uyuduklarını duşunuyoruz.
4. Brief beğenmeyenler
Tamam kabul ediyoruz markalardan gelen brief ’lerin hepsi cok harika, cok acıklayıcı gelmiyor. Ama brief beğenmeyenler takımı surekli brief ’lere camur atmazsa olecek hastalığına yakalananlar olarak ajanslarda mesai doldurmaya devam ediyor.
5. Sadece odul icin yaşayanlar
Bunların hayatlarının tek amacı Cannes ’da, Kristal Elma ’da odul almaktır. Genelde bu amaclarını gercekleştirmek icin oradan buradan başkalarının işlerini cakarlar. Ama olsun hayatlarında bir kez de olsun odul almışlar mıdır? Almışlardır. Hic bıkmadan hayatlarının sonuna kadar bununla ovunebilirler.
6. “Cok işim var”cılar
Bu tipleri surekli ajansta “cok işim var offf pufff” diye dolaşırken gorebilirsiniz. Belki gercekten cok işleri vardır, kreatif direktor inanılmaz darlıyordur ama bu “cok işim var”cılar kotu enerjileriyle tum ajansı dev bir depresyona surukleyebilirler.
7. Sadece “happy hour” icin calışanlar
Bu tipler ajans hayatını dev bir eğlence merkezi olarak algılayan calışanlardır. Mesai saatlerini genelde goygoy yaparak geciren bu grup Cuma akşamı gelince “Haydi happy hour yapmıyor muyuz?”cuya donuşur. Onun derdi Cuma olsun da icsektir. Olsundur, keyfini sursundur.
Bu liste ilk olarak Marketing Turkiye icin Listelist tarafından hazırlanmış ve yayınlanmıştır.