Pixar ile yollarını ayıran storyboard cizeri Emma Coats, Twitter profilinden studyodaki calışma surecinde edindiği eşsiz deneyimleri takipcileri ve biz sıradan faniler ile paylaştı. Toy Story, Wall-E, Up ve Monsters University gibi etkileyici hikayelerin arkasındaki yaratıcı studyo ve gezegen ’in hayal trafosu olan Pixar ’ın kreatif uretim surecine tanık olmak ve ilham almak icin Emma ’nın bu sozlerini zihnimizin işlek bir noktasına not almakta fayda var.
1. Bir karaktere başarılarından cok deneyimlerinden kaynaklı hayranlık duyarsın
2. İzleyicilerin ilgisini cekecek şeyleri dikkate al, yazar olarak yazması eğlenceli şeyleri değil. Bu ikisi birbirinden oldukca farklı olabilir
3. Tema icin denemeler onemlidir, ama hikayenin neden bahsettiğini ancak finalde gorursun. Şimdi yeniden yaz
4. Bir zamanlar _____ vardı. Her gun, _____. Bir gun, _____. Bundan dolayı, _____. Bundan dolayı, _____. Ta ki _____ olana kadar
5. Sadeleştir, odaklan. Karakterleri kombinle. Kestirme yolların uzerinden atla. Kıymetli bir şeyleri kaybediyormuş gibi hissedeceksin, ama ozgur olacaksın
6. Karakterin neyi iyi yapıyor, rahat ettiren şeyler ne? Karşısına tam tersini cıkararak ona kafa tut. Nasıl başa cıkacak
7. Daha hikayenin ortalarındayken finali kafanda oluşturmuş ol. Finaller ciddi şekilde zor, sen kendininkini onceden hazırlamaya başla
8. Hikayeni bitirdikten sonra mukemmel olmadıysa bile bırak. İdeal bir dunyada ikisi de olur, ama onune bak. Bir sonrakini daha iyi yaparsın 9. Tıkandığında nelerin olmayacağını listele. Coğu durumda tıkanıklıktan cıkaracak şey de ortaya cıkacak
10. Beğendiğin hikayeleri didikle. Beğendiğin her kısım aynı zamanda senden birer parca. Bunları kullanabilmek icin once tanıman lazım
11. Duzeltme sureci kağıda dokmeyle başlar. Ne kadar mukemmel bir fikir olursa olsun kafanda kaldığı surece onu kimseyle paylaşamazsın
12. Aklına gelen ilk şeyi sayma. İkinciyi, ucuncuyu, dorduncuyu, beşinciyi de sayma. Aşikar olanları aradan cıkar, kendini şaşırt 13. Karakterlerinin fikirleri olsun. Pasif ya da her yone cekilebilir karakterleri yazarken sana sevilebilir gelebilirler, ancak bunlar izleyicinin zehiridir 14. Bu hikayeyi neden anlatman gerekiyor? Bu hikayeyi besleyen, icinde yanan o inanc neye dair? Burada ne bulursan hikayenin kalbi de o

15. Eğer belirli bir durum karşısında, sen karakterin olsaydın nasıl hissederdin? En inanılmaz durumlara dahi inandırıcılığı durustluk katar
16. Risk altında olan nedir? Bize karakterine bağlanabilmemiz icin bir gerekce ver. Başaramazsa ne olacak, karşısında duranlar neler? Bunları ortaya koy
17. Hicbir iş boşa gitmez. Eğer calışmıyorsa bırak ve devam et. Bir ara daha kullanışlı hale gelecektir
18. Kendini bil, elinden gelenin en iyisi mi yaygara mı? Hikaye testtir, arıtım değil
19. Karakterlerin başını derde sokan tesadufler cok iyidir. Bu dertlerden cıkaran tesadufler ise hileye girer
20. Alıştırma: Sevmediğin bir filmi oluşturan parcaları tek tek ayır. Bu parcalarla seveceğin bir filmi nasıl oluşturursun
21. İcinde bulundukları durumu ve karakterlerini iyi tespit et. Sadece “cool” yazamazsın. Sen olsaydın, bu şekilde davranmana ne neden olurdu
22. Hikayenin ruhu ne? Bu ruhu en ekonomik olarak nasıl anlatırsın? Bunu biliyorsan buradan başlayabilirsin