
Reklam dediğimizde en başarılı markalar arasında şuphesiz ki Apple on sıralarda yer alıyor. Ceşitli mecralarda ceşitli şekillerde karşımıza cıkan basit ama zekice tasarlanmış Apple reklamları hepimizin ilgisini cekiyor.
Peki ama hic dikkat ettiniz mi? Apple diğer markaların aksine televizyon ve internet reklamlarına pek yoğunlaşmıyor. O zaman yoğun olarak reklam vermemesine rağmen Apple nasıl oluyor da populerliğini koruyor?
Cevabı cok basit. Cunku Apple ’ın aslında akılda kalmak icin reklam vermeye ihtiyacı yok.
Apple, muşterilerinin sadakatle bağlı olduğu bir marka. Oyle ki yeri geldiğinde markanın avukatlığını yapanlardan tutun da yeni bir iPhone almak icin kar kış demeden saatlerce sırada bekleyen Apple hayranları bile var.
Yani yapılan reklamların ve tanıtım faaliyetlerinin coğu zaten urunu bilmeyen ya da kullanmayan kişiler, yani potansiyel muşteriler icin yapılıyor.
İlgi cekerek her turlu mecrada konuşulan bir marka olduğundan dolayı reklamı cok doğal bir şekilde yapılmış oluyor.
Oldukca ilgi ceken ve marka bilinirliği yuksek bir marka olması, Apple ’ın her turlu mecrada, her kesimden kişi tarafından konuşulmasını sağlıyor.
Apple ’ın aldığı her aksiyonun yuksek kişiler ve medya tarafından buyuk ilgi gorerek konuşulması zaten ister istemez reklamı yapılmış gibi bir etki bırakıyor.
Apple, markasını sadelik uzerine temellendirdiğinden aslında reklam konusunda da aynı yolu izlemekte.
Her mecrada yapılan ve tuketiciye urunu satın alması konusunda baskı yapan yoğun ve bunaltıcı reklamlardan ziyade Apple, yaptığı reklamlarda da basit ve sade bir yaklaşım izleyerek tuketicileri bunaltmadan kendini hatırlatmayı tercih ediyor.
Apple, gormeye alışkın olduğumuz reklam tarzının oldukca dışında reklamlar yapıyor. Hatta coğu reklamına zekice elementler ekleyip yaptıkları reklam calışmasının da ayrıca konuşulmasını sağlıyor.
Bu sayede bir yandan urun bir yandan da reklam konusunda takdirleri toplarken aynı zamanda kendini de hatırlatmış oluyor.
Buradan da Apple ’ın en guclu silahına geliyoruz: referans grupları!
Referans grupları dediğimiz kavram; kişilerin, cevrelerinde fikir ve goruşlerinden etkilendikleri kişiler anlamına geliyor. Yani goreceksiniz ki aslında iceriğin başından beri vurguladığımız basitlik kavramı burada da hÂkim.
Eminim sizlerin yakın cevresinde de mutlaka surekli Apple urunlerini oven ve oneren biri vardır. İşte Apple tam da bu şekilde sahip olduğu sadık muşteri kitlesi sayesinde kişilerin referans grupları arasında sıkca konuşuluyor ve oneriliyor. Başka bir deyişle reklamı yapılıyor.
Goruşlerine değer verdiğimiz unlulerin Apple tercih etmesi de başka bir reklam yontemi.
Urun yerleştirme mi, tesaduf mu bilinmez fakat sevdiğimiz unlulerin Apple urunleri kullanması da tuketicilerin Apple ’a yonelik goruşlerini etkiliyor. Cunku onlar da tıpkı yakın cevremizdeki referans gruplarında olduğu gibi tuketiciler uzerinde etki bırakma gucune sahip kişiler.
Apple da bu sayede yine tanıtımın doğallığını ve basitliğini bozmadan reklamını yapmış ve kendini hatırlatmış oluyor.
Ozetle; Apple, kuruluşundan bu yana cizgisini bozmayarak yakaladığı imajı, reklamdan urun tasarımına kadar aklınıza gelecek her alanda koruyarak kendisine sarsılmaz bir marka imajı inşa etmiş durumda.
Aldığı reklam kararlarını da sahip olduğu imajın temel elementi olan “sadelik” uzerine kurduğundan dolayı reklam yapmadan reklam yapabilir hale gelmiş diyebiliriz.
Webtekno'yu Threads'de takip et, haberleri kacırma