halkla ilişkilerle ilgili makaleler halkla ilişkiler ile ilgili makaleler ilişkiler ile resimler
Halkla İlişkiler ’İmajı Kara Donuşturen Tılsım’
Marmara Universitesi İletişim Fakultesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bolum Başkanı, Galatasaray ve Kultur Universitesi lisans, yuksek lisans ve doktora hocası Prof. Filiz Balta Peltekoğlu, halkla ilişkiler konusundaki sorulara verdiği yanıtlar;
Halkla ilişkiler nedir?
Cok kısa ve kapsamlı bir tanımla halkla ilişkiler, stratejik iletişim yontemidir. İster eleştirin, isterseniz de goklere cıkarın; halkla ilişkiler, reklam gibi iletişim disiplinlerinin olmadığı bir dunya duşlemek cok zor. Yoğun rekabet ve gelişen iletişim teknolojileri, iletişim yonetimini kacınılmaz kılıyor. Bu arada, halkla ilişkilerin sınırlan da giderek genişliyor. Kurumun kendisini tanımlaması, kurumsal kimlik, hedef kitlenin kurumu algılayış bicimi, imaj, guven duyulan ve saygın kurumu tanımlayan kurumsal itibar, zor anların iletişim yonetimi, kriz iletişimi gibi konular, halkla ilişkilerin sınırlarını tanımlıyor.
Halkla ilişkiler neden onemlidir?
Halkla ilişkiler, kurumun amaclarını gercekleştirmek uzerine yapılanır. Halkla ilişkiler, bir yandan benzer urun ve markaların birbirinden farklılaşmasına katkıda bulunurken diğer taraftan kurumun toplumsal duyarlılığını kanıtlamasına katkıda bulunur. Şiryandan kurum ici iletişimi sağlarken, diğer taraftan kuruma itibar kazandırır. Cunku kurumun tum hedef kitleleriyle olan stratejik iletişim yontemidir.
Başarılı halkla ilişkiler nedir?
Başarılı halkla ilişkiler, kurumsal kultur, kurumsal davranış ve kurum kimliğini tanımlayan, bunu istenen imaj ve itibara donuşturen iletişim stratejisidir. Ancak iletişimin gucunden yararlanırken toplumsal cıkarları gozeten halkla ilişkiler anlayışının başarısından soz etmek gereği duyuyorum.
Halkla ilişkilerin tuketici uzerindeki etkisi nedir?
Kurumun itibarlı, bilinen, farkına varılan bir kurum olması, zihinlerde olumlu resimler oluşturması, ic iletişimi sağlaması gibi işlevler ustlenen halkla ilişkiler, bunların sonucunda, işletmelerin olumlu fotoğrafını kÂra donuşturen misyonu da başarıyla yerine getirir. Tabii ki bir sponsorluk ya da bir etkinlik sonucu da olsa coğu zaman tuketicinin haber formunda karşısına cıkan halkla ilişkiler, ikna gucu yuksek bir iletişim bicimidir.
Altın ve mucevher sektorunde halkla ilişkilerin onemi nedir?
Her sektorde olduğu gibi altın ve mucevher sektorunde de markalaşma eğilimi yukselen değer haline geldi. Marka farkındalığı yaratmak, marka itibarını sağlamak icin halkla ilişkiler arac ve yontemlerinden yararlanılmalı. Zaten markalaşma sureciyle birlikte mucevher markaları ve ceşitli sponsorluklar ekranların vazgecilmezleri haline geldi. Yine TV’de yarışma odulleri olarak markaların isimleri anılmaya başlandı.
Tanıtım konusunda sektor mensupları, doğru gorsel ve yazılı medyayı kullanıyor mu sizce?
Zaman zaman insert’lere rastlıyorum. Sponsorluklar, ozellikle gozde TV program sponsorlukları, kimi zaman da sektore/markaya ait haberler dikkatimi cekiyor. Ancak bu cabalar, genellikle butun bir stratejinin bir parcası olmaktan cok farkındalık yaratma işlevini yerine getirir izlenimi veriyor. Ancak Turkce ve İngilizce dillerinde yayınlanan "Gold News"un onemli bir iletişim kanalı olduğu kanısındayım. "Gold News", gerek ic gerekse dış pazarda Turkiye Kuyumculuk Sektoru’nun sesi olabilecek nitelikte bir yayın organı olarak değerlendirilmeli.
Halkla ilişkiler konusunda Turk kuyumcularına ne onerir¬siniz?
Turk kuyumcuları, pazarı iyi tanımladıktan sonra bir iletişim stratejisi geliştirmeli. "Mucevher bir yatırım aracı mıdır, statu sembolu mudur, estetik anlayışın bir gostergesi midir?" soruları farklı hedef kitleler acısından yanıtlanmalı, bu doğrultuda marka stratejisi oluşturularak marka konumlandırılmalıdır. Tabii ki bu surecin cin olmazsa olmazı ise halkla ilişkiler ve reklamdır. Ancak gunumuzun iletişim anlayışı, artık pazara girme aşamasında da halkla ilişkilerin oncu kuvvet olduğunu, reklam lansman kampanyalarının oncesinde hazırlanan ortamda cok daha etkili olacağını benimsemektedir.
Haikla ilişkilerin 10 altın kuralı
1. Halkla ilişkiler felsefesini bilen halkla ilişkiler uzmanıyla calışmak,
2. Etik kurallara saygı duymak,
3. Toplumu ve hedef kitleyi doğru tanımlamak.
4. Araştırmaya onem vermek,
5. Stratejik planlamanın onemine inanmak,
6. Medyayı tanımak,
7. Başarının ayrıntılarda saklı olduğunu bilmek,
8. İletişim teknolojisinden yararlanmak,
9. Doğru hedefler koymak,
10. Sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
Goldnews Dergisi, Temmuz-Ağustos 2006, Sayı 157, Sayfa 110-112
PROF.DR. FİLİZ BALTA PELTEKOĞLU’NUN OKUMA LİSTESİ
Aristotales, Politika, Remzi Kitabevi 2000
Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Turk Edebiyatı Tarihi, Cağlayan Kitabevi 1988
Merih Zıllıoğlu İletişim Nedir, Cem Yay.1999
James e. Grunig Halkla ilişkiler ve İletişim Yonetiminde Mukemmellik Tribecca 2005
Tom Reichert, Reklamcılığın Erotik Tarihi, Guncel Yayıncılık 2004
Armand Mattelart, Beyin İğfal Şebekesi, Ayrıntı Yay.1995
Armand Mattelart, İletişim Kuramları Tarihi, İletişim Yayınları 1995
Armand Mattelart, İletişimin Dunyasallaşması, İletişim yayınları 1996
Armand Mattelart, Reklamcılık Cep Universitesi 1987
Can Kozanoğlu, Cilalı İmaj Devri, İletişim yay. 1997
Denis Huisman, Sokrates İnternette, Guncel yayıncılık1997
John Fiske, İletişim Calışmalarına Giriş, Ark Yayınları 1990
John Fiske, Populer Kulturu Anlamak , Ark Yayınları 1999
John Fiske, Mitler ve Mit Yapanlar, Oteki Yayınevi 2002
Slavoj Zizek, Kırılgan Temas, Metis Yayınları 2002
Slavoj Zizek, Kırılgan Mutlak encore 2000
Slavoj Zizek, İdeolojinin Yuce Nesnesi, Metis 2002
Paul Rutherford, Yeni İkonalar, Yapı Kredi yay. 1996
Herbert Marcuse, Tek Boyutlu İnsan, İdea 1997
Neil Postman, Cocukluğun Yok oluşu, İmge Kitabevi 1995
Jean Baudrillard, Simularklar ve Simulasyon, Doğu Batı yayınları1982
Elisabeth Noelle- Neumann, Kamuoyu, Dost Kitabevi 1996
Unsal Oskay, Yıkanmak İstemeyen Cocuklar Olalım, YKY 1998
Nurdoğan Rigel, Medya Ninnileri, Sistem yayıncılık 1993
Nurdoğan Rigel, Ruya Korleşmesi, Der Yayıları 2000
Febvre Martin, Kitabın Doğuşu , Avcıol Basımevi 2000
Zygmunt Bauman, Kureselleşme, Ayrıntı 1999
Umberto Eco, Acık yapıt, Can yayınları 2001
Noam Chomsky, Medya Denetimi, Tumzamanlaryayıncılık 1993
Alaedddin Asna, Halkla İlişkiler Temel Bilgiler, Der Yayınları 1998
Alaeddin Asna, Halkla İlişkiler, Sabah yayınları 1997
Alaeddin Asna, Once İletişim Vardı, Derin Yayınları 2003
Alaeddin Asna, Bir PR’cinin Meslek Anıları, Media Cat 2004
Metin Kazancı, Halkal İlişkiler, Turhan yayınevi 2002
Ayla Okay, Kurum Kimliği, Media Cat 2001
Ahmet Bulent Goksel, Halkla ilişkiler, Tanık yay.1990
Ayla Okay Aydemir Okay, Halkla İlişkiler, Der yay. 2002
Billur Ulger, Halkla İlişkiler, Der Yay. 2004
Ahmet Kalender, Siyasal İletişim
Nilufer Gole, Melez desenler, Metis 2000
Korkmaz Alemdar, İletişim ve Tarih, İmge Kitabevi 1996
İrfan Erdoğan Korkmaz Alemdar, Oteki Kuram Erk 2002
Walter J.Ong, Sozlu ve Yazılı Kultur, Metis Yay.1995
Asker Kartarı, Farklılarla Yaşamak: Kulturlerarası İletişim, Urun yayınları 2001
J.J. Rousseau, Toplum Sozleşmesi, Can yay.1965
Nurdoğan Rigel İleti Tasarımında Haber, Der Yay. 2000
Nuket Guz vd, Etkili İletişim Terimleri, İnkılap Yay.2002
Giovanni Sartori, Gormenin İktidarı, İletişim Yay. 2004
Ebru Ozgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Maviağac Yayıncılık, 2006
Ceyda Aydede, Teorik ve Uygulamalı Halkla ilişkiler Kampanyaları, Media Cat Yayınları, 2001
Mete Camdereli, Ana Cizgileriyle Halkla ilişkiler, Cizgi Kitabevi Yayınları, 2000
Haluk Gurgen, Orgutlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, 1997
Ahmet Kalender, Siyasal İletişim, Cizgi Kitabevi Yayınları, 2000
Elif EROĞLU
Halkla İlişkiler
Kariyer0 Mesaj
●38 Görüntüleme