başarılı yonetici yonetici olmanın kuralları iyi bir olmanın sırları sırları iyi
Yonetimin bir sanat olduğu bilinciyle hareket ederseniz yaptığız işten keyif alırsız. Calışanlarız da sizinle beraber olmaktan mutlu olur. Calıştıkları yerlerde mutsuz insanlar işlerini kotu yapar; işe gelmemeyi, bahane uydurmayı, yalan konuşmayı alışkanlık haline getirir; işlerini habersiz terk eder. Etkin yonetici;

İş bilgisi ve iş ahlakı verir, neyin motive ettiğini anlayarak mutlu eder, değer verir.
Calışanın para kazanması teşvik eder,
İyi calışma koşulları oğretir,
Varsa terfi olanakları tanımlar ve goz onune koyar.
İyi motive edilmiş bir kadro şirketinizi ve sizi başarıya goturecektir.
Ekibinizi nasıl organize edersiniz?

Ekibiniz bir spor takımı gibidir. Onları dikkatle secmeli, doğru olan yerlere yerleştirmelisiniz.

Kimin kime bağlı olduğunu gosterin.
Organizasyon şeması yapın.
Kotu liderlik, zayıf bir takım ruhu yaratır, İyi bir orgut olamaz.

Ekibinizi titizlikle secin, kadroları şişirmeyin.

Personelinizin becerilerini nasıl ortaya cıkarırsız?

Ne, ne zaman, nasıl, kim, hangi gibi sozcuklerle başlayan kişinin kendini anlatımına acık sorular sorarak onun başarı ve başarısızlıklarından guclu ve zayıf yanlarından ve karşılaştığı gucluklerden soz etmesini sağlayın.

Konuyu netleştirmek icin sadece ’evet’ ve ’hayır’ yanıtı gerektiren kendi icinde kapalı sorular sorun.
Kişinin sozlerini dikkatle dinleyin.

Bilgi almak amacıyla yonlendirici ve duşundurucu sorular sorun.

Yeni sorularızı onun suskunluk anlarından yararlanarak sorun. Ve konuşmanın yuzde 40’ından fazlası siz yapmamaya calışın.

Fikirlerinizi her zaman somut orneklerle destekleyin.

Sorunları birbiri ardında tartışmaktan kacın