Geleceğin Stratejisi Gelecek
Markalar icerisinde bulundukları zaman dilimlerinden başlayarak stratejilerini oluştururlar. Cunku pazarlama uretimin evvelinden başlayıp satıştan sonrada devam eden bir surectir. Bu yaklaşımla bakıldığında markaların stratejilerini oluştururken dikkat edeceği hususlar muhtemelen şunlar olacaktır.
a) Sahip olduğu muteşebbis gucu
b) Pazarlamayı duşundukleri urun / hizmet kalitesi
c) Gercekleştirilmesi planlanan yatırım ve uretim miktarı
d) Sahip bulundukları Markanın gucu.
a, b ve c şıklarında bulunan dikkat edilecek hususların cok iyi işleyen bir mekanizma uzerine kurulu olduğunu ve her şeyin yolunda gidecekmiş gibi gorunduğu varsayalım. Fakat firma markasının gucunu ortaya koyacak stratejisini belirlememiş ise yakın bir gelecekte başına gelecekleri tahmin etmek hic de zor olmayacaktır.
Her marka amac olarak daha fazla satmayı, daha ucuza satmayı, daha pahalıya satmayı, kendi istediği yerde ve istediği miktarda satmayı arzu edecektir. Peki bu isteklerini nasıl gercekleştirmelidir? Sorusunun cevabı nedir? Cevap hic kuşkusuz etkili bir marka yonetimi ile olacaktır. Firmaların markalarını şahlandırabilmek amacıyla tercih etmiş oldukları marka yoneticilerinin; yenilikci, yaratıcı ruh sahibi, geleceği gorebilen ve gorduğunu etkili bir pazarlama stratejisine donuşturebilme kabiliyetine haiz olması aranan ve beklenen ozellikler arasındadır. Tum bu ozellikleri bir araya getirebilen bir marka yoneticisinin neredeyse her firmada mevcut bir marka yoneticiliği gorevi alıyor olduğunu farz ediyorum. Cunku Pazar gercekten de marka savaşlarının yaşandığı bir hal almakta. Peki bu savaşlarda kullanılan taktikler neden birbirinden farklı. Bir markanın yaratıcı ruhu diğerinden farklı ve uygulamaya koymuş olduğu strateji anlayışı bir diğerinden ustun konumdadır? Uydu konumunda bulunan firmaların sahip olduğu markalar, neden hep merkez guc olarak gucune guc katmasını sağlamış urunler geliştiren, hizmet ve servis stratejileri ile muşterilerini memnun eden, geleceğe emin adımlarla ilerleyen firmaları takip (taklit) ederler? Oysa sahip oldukları marka yoneticilerinde bulunan ozelliklerin tamamının aynı olduğunu soylemiştik! Bu; goruntuyu gosteren televizyonların coğu zaman aynı fakat kutunun icindekilerin dışarı cıkma kalitelerinin farklı olduğu gibi bir yaklaşım olsa gerek. Peki bu farkı sağlayan nedir?
İşte bu sorunun cevabı geleceğin toplumunu tanıyan yoneticilerin yaratıcı ve stratejistik ruhlarından gecmektedir. Bu ruh yarattığını seyretmekle yetinmiyor, geliştiriyor, buyutuyor. Buyuttuğu bu markaları gelecekte de yaşatabilmek icin;
Gecmiş zamanlarda marka inşasında kullanılan formullerin yerine geleceğin formullerini tercih eder, yeni ve alternatif mecralara yonelir, iletişimin lider gucu olan medya takibatını ve analizini iyi yapar, yalnız ve yalnız kendi işine değil, kendi işinin dışındaki gelişmelere de bakar, bir oyunun oynanmasını sağlayacak birden cok senaryo oluşturur. Bunlar gibi sayılabilecek daha bircok ozellikten en onemli olanı da kişiye ozel urun geliştirir, urunu kişiye ozelleştirir. Muşterisinin tek, bir yalnız ve yalnız kendisi ile ilgilenildiğinin hissettirileceği duygulara yaklaşır.
Yapılması gereken geleceğin yeni piyasalarını / sektorlerini ve yeni stratejilerini keşfetmek ve bu keşfi guce donuşturebilmektir.
Bir sonraki yazım; yenicağ piyasa ve stratejileri yani gelecek gunler olacaktır.
( y n s b r n )
Yunus Baran
Geleceğin Stratejisi
Kariyer0 Mesaj
●38 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Kültür & Yaşam & Danışman
- Eğitim Öğretim Genel Konular - Sorular
- Kariyer
- Geleceğin Stratejisi