
Mutluluk kavramını kurum kulturunun icine yerleştirmenin en iyi yolunun, bir takım basit pratiklerin kurum icinde yapılmasını sağlamak. İş yerinde mutluluk ve başarının 11 etkili yolunu Ahmet Şahin Akbulut anlatıyor...
Son yıllarda calışanların gonlunde yatan mutluluk aslanının ic motivasyon, başarı, verim ve ureticilik olduğunu fark etmeye başlayan kurumlar, calışan mutluluğu uzerinde daha fazla durmaya başladılar.
Yıllarca başarılı olmanın mutluluğun on koşulu kabul edildiği dunyamızda, artık her başarılı insanın mutlu olamayabileceği, ancak her mutlu insanın başarılı olmak istediği alanda başarılı olacağı konuşuluyor.
Artık biliyoruz ki, mutlu calışanların aidiyet ve bağlılık duyguları artıyor, bulundukları kurumda bir yerleri olduğunu biliyorlar, yaptıkları işin anlamının farkına daha iyi varıyorlar. Gallup ’un yaptığı araştırma, calışan bağlılığının daha fazla olduğu iş yerlerinde uretkenlik ve karlılığın yuzde 20 civarında daha yuksek olduğunu soyluyor.
Gorunen o ki iş yerlerinde mutluluk ve olumlu duyguların, yani iyi hissetme halinin, iş sonucları, takım başarısı, calışan aidiyeti uzerindeki etkilerinin daha fazla gozlemlenebilir hale gelmesi ve insanı daha iyi anlar ve tanır hale gelinmesi sonrası mutluluk kurumsal olarak tartışılan bir başlık olma yolunda buyuk adımlar atıyor.
Mutluluk kavramını kurum kulturunun icine yerleştirmenin en iyi yolunun, bir takım basit pratiklerin kurum icinde yapılmasını sağlamak olduğuna inanıyorum. Deneyimlerimden ve calışmalarımdan hareketle, hayata gecirilmesi cok da zor olmayan, cok buyuk bir harcama gerektirmeyen, ustelik de kurum ici mutluluk konusunda hızlı bir gelişim yaratmaları son derece olası olan bazı pratikleri paylaşmak isterim:
Biz her sabah birbirimize “gunaydın” deriz Selamlaşmayı ve gunaydını dedirtebilecek bir kurum ici “selamlaşma” kulturunun var olduğundan emin olmak “Biz” ve “bizim kurum” algılarının yaratılmasını sağlamak, ve bu algının yaşadığını calışanların kendi aralarındaki konuşmalarına kulak kabartıp cumle icinde gecen “biz”leri yakalayarak teyit etmek Her bir calışanın yaptığı işin kurumun hayalleri ve vizyonu icinde nereye denk geldiğini biliyor olduğundan emin olmak Birlikte gecirilen oğlen yemekleri, cay molaları gibi sosyal zamanların, ayrıştırıcı değil kaynaştırıcı zamanlar olmasını sağlamak Toplantı duzenlemeleri, toplantılara katılım ve toplantılarda kendini rahatca ifade edebilme icin uygun bir duzen oluşturmak Birbirini tam ve guclu dinleme alışkanlıklarının tum kurumda yaygınlaşmasını sağlamak Etkin e-posta kullanım alışkanlıkları oluşturmak (mesela cc hanesi kalabalık olmayan e-postalar oluşturulduğundan ve soz konusu e-postanın sadece ilgili kişilerle paylaşıldığından emin olmak) Yoneticilerin işleri emanet değil teslim edebilmelerini sağlamak. Unutmamak lazım ki, emanet edilen iş, hÂl yoneticinin işiyken, teslim edilen iş artık calışanın işi olmuştur, yani ancak bu şekilde calışanın sahipleneceği bir şey ona sunulmuş olur. Hata olasılıkları ve hataların kaygı yaratmasına engel olacak hata engelleme ve hata sonrası oğrenme surecleri geliştirmek, yani hata dunyanın sonu değil, yeni bir oğrenmenin başlangıcıdır felsefesi ile hareket edebilmek İcten yardımlaşma ve birbirine destek olma alışkanlıklarını tum kurumda yaygın hale getirmek; mesela cok yoğun olan arkadaşının masasına cay goturen bir diğer calışan, ekip arkadaşının yetiştiremeyeceği fotokopilerine yardımcı olan bir calışma arkadaşı, ekibinin yoğun donemlerinde onlara ufak jestler yapan yoneticiler gorulduğunde şaşırmadan normal karşılar hale gelmek Yolunda giden şeyleri fark etme ve icten teşekkur etme alışkanlıklarını tum calışanlar arasında yaygınlaştırmak Evet mutlu olmak ve mutlu bir iş yeri kulturu oluşturmak icin daha cok caba sarfetmemiz gerekiyor.
İslam ve İhsan