
Dr. Ahmet Hamdi Yıldırım, “Namazdaki tesbihatların hukmu nedir?” sorusunu acıklıyor.
Cenab-ı Allah Kur ’an-ı Kerim ’de kendisini tesbih etmemizi istiyor. Kendisini tesbih edeceğimiz en uygun yer ve zaman da namaz esnasıdır. Rukuda “Subhane rabbiyel azim” secde de “Subhane rabbiyel ala” diye tesbihatta bulunuyoruz. Her ikisiyle ilgili de Kur ’an-ı Kerim ’de “Fesebbih bismi rabbikel azim” (Vakıa Suresi, 74) ve “Fesebbih bismi rabbikel ala” (Ala Suresi, 1) ayetlerinde “Azim olan Rabb ’ini tesbih et, Ala olan Rabb ’ini tesbih et” diye Cenab-ı Allah tesbihatı bize emrediyor. Bineanaleyh Cenab-ı Allah ’ı tesbih etmek, noksan sıfatlardan tenzih etmek, yuceltmek, tazim etmek anlamına gelen tesbihat namazın bir parcasıdır. Namazın bir parcası olan tesbihat Hanefi mezhebi acısından sunnet olarak değerlendirilmiş.
Not: Yazının devamını videodan takip edeililrsiniz...
İslam ve İhsan