
Diyanet İşleri Başkanlığı Alo 190 Fetva Hattı ’nı “Alo 190 IP Entegre Cağrı Merkezi” olarak guncelledi. Diyanet İşleri Başkanlığınca vatandaşlardan gelen dini soruların cevaplandırıldığı “Alo 190 Fetva hattı” yenilendi.
Diyanet İşleri Başkanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Bilgi İşlem Daire Başkanı İbrahim Kose, konuya ilişkin Diyanet Haber'e yaptığı acıklamada şu ifadelere yer verdi:
- Alo 190 IP Entegre Cağrı Merkezi hayata gecirildi
“Alo 190 IP Entegre Cağrı Merkezi projesinin hayata gecirilmesiyle birlikte, fetva cağrılarının cevaplanabilmesi icin artık muftuluklerde sabit telefon başında bekleme zorunluluğu ortadan kalktı. IP tabanlı sistem sayesinde fetva vermekle gorevli personel, internet bağlantısı kullanarak mobil uygulamaları aracılığıyla mekandan bağımsız olarak vatandaşların dini sorularına cevap verebilecek. Fetva burolarında gorevli personel, cep telefonları aracılığıyla evlerinden de fetva verme imkanına kavuşmuş oldu.
- Telefon masrafları sıfırlandı
İnternet protokolu uzerine kurulu yeni sistemle birlikte il muftuluklerinde ‘Alo 190 Fetva Hizmeti ’ icin telefon hatlarına ucret odenmesinin de onune gecildi.
Ote yandan ‘esnek cağrı dağıtım senaryoları ’ sayesinde bir ildeki fetva sisteminde yoğunluk yaşanması halinde cağrılar cevre illere yonlendirilerek vatandaşlara daha kısa surede cevap verilmesi sağlandı.
Tum goruşmelerin ek bir donanıma ihtiyac duyulmadan sesli kayıt altına alınabildiği ve bu kayıtların istenildiği an dinlenerek olası ihtilafların engellenebildiği yeni sistemde; kapsamlı, gercek zamanlı ve esnek raporlama sistemleri sayesinde kurumun ve gorevli personelin performansının kontrol edilerek gerektiğinde hızlı ve etkin şekilde mudahalelerin yapılabilmesine olanak sağlandı.
Karşılanan tum cağrıların durumlarının web tabanlı uygulama ekranında goruntulenebildiği, fetva gorevlilerinin sistem uzerinde gecirdikleri aktif surelerin ve molaların, cevaplanamayan aramaların, kuyrukta bekleyen cağrıların ve bekleme surelerinin ayrıntılı şekilde raporlanabildiği bir sistem hayata gecirildi.
Yeni sistemde merkezi yoneticiler (supervisor) tek ekran uzerinden kuyrukta bekleyen cağrı sayılarını, vatandaşların soru sormak icin ne kadar sure beklediğini, fetva gorevlilerinin kiminle ne kadar sure goruştuğunu takip edebilecek. Ayrıca gorevlilerin anlık takibi yapılarak gerek gorulmesi halinde mudahalelerde bulunulabilecek.”
Bilgi İşlem Daire Başkanı Kose, gectiğimiz ay itibarıyla Aile ve Dini Rehberlik Buroları'nın da (ADRB) “Alo 190 IP Cağrı Merkezi” sistemine entegre edildiğini sozlerine ekledi.
Kaynak: Diyanet Haber
İslam ve İhsan