
Fetih Suresi 10. ayeti ne anlatıyor? Fetih Suresi 10. ayetinin meali, Arapcası, anlamı ve tefsiri...Fetih Suresi 10. Ayetinin Arapcası:اِنَّ الَّذ۪ينَ يُبَايِعُونَكَ اِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللّٰهَۜ يَدُ اللّٰهِ فَوْقَ اَيْد۪يهِمْۚ فَمَنْ نَكَثَ فَاِنَّمَا يَنْكُثُ عَلٰى نَفْسِه۪ۚ وَمَنْ اَوْفٰى بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللّٰهَ فَسَيُؤْت۪يهِ اَجْرًا عَظ۪يمًا۟
Fetih Suresi 10. Ayetinin Meali (Anlamı):Rasûlum! Sana bey‘at edenler, gercekte Allah ’a bey‘at etmektedirler. Allah ’ın eli, onların bey‘at icin uzanan elleri uzerindedir. Artık kim bey‘atini bozarsa ancak kendi zararına bozmuş olur. Kim de Allah ’a verdiği sozde durur, onun gereğini getirirse, hic şuphesiz Allah ona yakın bir gelecekte buyuk bir mukÂfat verecektir.
Fetih Suresi 10. Ayetinin Tefsiri:Bahsedilen bey‘at, Hudeybiye ’de bir ağac altında mu ’minlerin Resûlullah (s.a.s.) ile yaptıkları bey‘ata işaret eder. HÂdise kısaca şoyle gercekleşmiştir: Hicretin altıncı senesinde Allah Resûlu (s.a.s.), gorduğu bir ruya uzerine 1400 muslumanla beraber umre yapmak icin Mekke ’den Medine ’ye doğru yola cıkmıştı. Fakat muşrikler, muslumanları Mekke ’ye sokmak istemedikleri icin onlerine bir birlik cıkarmışlardı. Bu yuzden Efendimiz (s.a.s.) Hudeybiye ’ye gelip orada konaklamak mecburiyetinde kaldı. Savaşmak diye bir niyeti yoktu. Bu sebeple anlaşma yapmak uzere Hz. Osman ’ı Kureyş ’e elci olarak gonderdi. Ancak Hz. Osman ’ın donuşu gecikince oldurulmuş olma ihtimali gundeme geldi. Bunun uzerine Resûl-i Ekrem (s.a.s.), bir ağacın altına oturarak ashÂbından, Osman oldurulmuş ise olunceye kadar savaşacaklarına dair soz aldı. Onlar da buyuk bir teslimiyet ve hoşnutluk ile Efendimiz (s.a.s.) ’e bey‘at edip soz verdiler. Henuz Hz. Osman ’ın şehîd olup olmadığı kesin olarak bilenmediği icin de, Resûlullah (s.a.s.) bir elini Osman (r.a.) adına, diğer elini de kendi adına kullanarak birbiri uzerine koyup bey‘at yaptı. Boylece Hz. Osman ’ı bu bey‘ata ortak kılmak suretiyle ona buyuk bir şeref payesi vermişti. Hz. Osman sağ salim donunce ve Kureyşlilerle anlaşma yapılınca savaşa gerek kalmadı. Fakat sahÂbe-i kirÂm boylece Allah ’ın rÂzı olduğu muhim bir iş yapmış oldular. Nitekim 18. Âyette tekrar bu hususa yer verilecektir.
Şimdi ise, bir kısım bahaneler ileri surerek sefere katılmayan munafıkların ic dunyalarını deşifre edip orada saklanan kirli duşunceleri ortaya sermek uzere buyruluyor ki:Fetih Suresi tefsiri icin tıklayınız...
Kaynak: Omer Celik Tefsiri
Fetih Suresi 10. ayetinin meal karşılaştırması ve diğer ayetler icin tıklayınız...
İslam ve İhsan