Hem fiziksel marketlerde hem de e-ticaret platformlarında buyuk bir ilgiyle karşılanan Black Friday indirimleri, bu yıl tum zamanların rekorunu kırdı. Gectiğimiz yıl e-ticaret platformlarında %160'lık artışa sebep olan indirimler, bu sene tam %850 oranında trafik artışına neden oldu.
Konuyla ilgili onemli bilgiler paylaşan Medianova CEO'su Serkan Sevim, otomobil ve emlak sitelerinin trafiklerinde ise herhangi bir artış gozlemlenmediğini belirtti. Buna karşın perakende satışa yonelik sitelerde inanılmaz bir artış gorulduğunu acıkladı.

İşte Sevim'in konuyla ilgili acıklamaları:
“Bu ozel gune yonelik kampanya duzenleyen şirketlerin trafiklerinde cok onemli artışlar olduğunu gozlemledik. Ozellikle beyaz eşya, dayanıklı tuketim ve tuketici elektroniği başlıklarında ciddi artışlar yaşandı. Dikkat cekici diğer bir oran ise luks segment tekstil firmalarının sitelerinde gorulen trafik artışının yuzde 575’e ulaşması. Bu genelde karşılaşılan bir durum değil. Doların artışı ile birlikte ithal malların fiyatlarının yukselmesine karşılık Black Friday’de yapılan indirimler, talebin adeta patlama yapmasına neden oldu."

Gectiğimiz yıl en az artış gosteren sektorun online kuyumculuk olduğunu belirten Sevim, bu yıl bu sektorde de buyuk bir trafik artışı gozlemlediklerini belirtti. Sevim, acıklamalarına şoyle devam etti:
"Online kuyumda gectiğimiz yıl gorulen yuzde 10’luk trafik artışı bu yıl yuzde 70’e yaklaştı. Dolayısıyla tuketicilerin bu yıl online kuyumculardaki kampanyaları da cok sıkı takip ettiklerini soylemek mumkun. Oyuncak sektorundeki trafiğin ise bu yıl ortalama yuzde 110 oranında arttığını goruyoruz. Gecen yıl oyuncak satan sitelerdeki trafik artışı yuzde 186 olmuştu, dolayısı ile burada artış oranında bir gerileme soz konusu."
Kaynak:
Webtekno
Konuyla ilgili onemli bilgiler paylaşan Medianova CEO'su Serkan Sevim, otomobil ve emlak sitelerinin trafiklerinde ise herhangi bir artış gozlemlenmediğini belirtti. Buna karşın perakende satışa yonelik sitelerde inanılmaz bir artış gorulduğunu acıkladı.

İşte Sevim'in konuyla ilgili acıklamaları:
“Bu ozel gune yonelik kampanya duzenleyen şirketlerin trafiklerinde cok onemli artışlar olduğunu gozlemledik. Ozellikle beyaz eşya, dayanıklı tuketim ve tuketici elektroniği başlıklarında ciddi artışlar yaşandı. Dikkat cekici diğer bir oran ise luks segment tekstil firmalarının sitelerinde gorulen trafik artışının yuzde 575’e ulaşması. Bu genelde karşılaşılan bir durum değil. Doların artışı ile birlikte ithal malların fiyatlarının yukselmesine karşılık Black Friday’de yapılan indirimler, talebin adeta patlama yapmasına neden oldu."

Gectiğimiz yıl en az artış gosteren sektorun online kuyumculuk olduğunu belirten Sevim, bu yıl bu sektorde de buyuk bir trafik artışı gozlemlediklerini belirtti. Sevim, acıklamalarına şoyle devam etti:
"Online kuyumda gectiğimiz yıl gorulen yuzde 10’luk trafik artışı bu yıl yuzde 70’e yaklaştı. Dolayısıyla tuketicilerin bu yıl online kuyumculardaki kampanyaları da cok sıkı takip ettiklerini soylemek mumkun. Oyuncak sektorundeki trafiğin ise bu yıl ortalama yuzde 110 oranında arttığını goruyoruz. Gecen yıl oyuncak satan sitelerdeki trafik artışı yuzde 186 olmuştu, dolayısı ile burada artış oranında bir gerileme soz konusu."
Kaynak:
Webtekno
__________________