Cevrimici pazarlama dunyasında, yanlış bilgilendirme cok fazla vardır. Ve inanılmaz derecede dinamik olan, hızla gelişen dunya tarafından bu yanlış bilgilendirmeler katlanarak artmaktadır. Arama motoru optimizasyonu veya SEO hakkında bildiğinizi (hatta bilmediğinizi duşunduğunuz şeylerin coğu) birkac yıl once doğrulanmış olabilir ancak aynı zamanda değişmiş de olabilir. Bunlardan biri her zaman biraz abartılmıştır ve efsaneleşmiştir.

İşte SEO hakkında daha akıllıca fikirlere sahip olmak ve SEO ’yu daha iyi oğrenmek icin bilmeniz gereken efsanelerden bazıları:

1.Meta etiketleri acıklamaları sıralamalarınıza yardım eder.
Artık değil; Aslında, meta etiketleri artık Google ve Bing tarafından dizine eklenmeme kararı alınmıştır. Ancak bunları tamamen gormezden gelmeyin: Meta etiketleriniz, arama sonuclarında bağlantınızla birlikte goruntulenen metni oluşturur. Bu daha cekici bir acıklama demektir, diğer kullanıcıların sitenize girişini, tıklama sayısını artırır.

Size gelen daha fazla bağlantı her zaman daha iyidir.
Yanlış. Google ’ın algoritmasına yonelik en son gelen tum guncellemelerde arama kısmı, kalite duzeyinin artması icin bir oncelik oluşturmuştur. Daha once uğramış olduğunuz binlerce duşuk kaliteli bağlantı sıralamaya yonlendirilir; Aslında, bu bağlantıları oluşturmak veya bu bağlantılarda yapmış olduğunuz gezinti sitenizin spamlanmasına sebep olabilir ve siteniz cezalandırılabilir.

Urunleriniz, hizmetleriniz veya endustrinizle alakalı sitelerden bağlantılar elde etmeye ve bu bağlantıların araştırmasını yaptığınız ilgili metinle alakalı olmasına ozen gosterin. Sitenize bağlantı veren “mavi widget ’ınız” ile ilgili bir blog incelemesi, bazı sitelerin altbilgisinde veya kenar cubuğunda yer alan “mavi widget” dan daha değerlidir.

3.Pagerank hala cok onemli.
Google ’ın pek de unlu olmayan sayfası Pagerank (Google ’ın kurucularından ve şu anda CEO ’su olan Larry Page ’den sonra bu isim sayfaya konulmuştur.) her web sitesinin genel otoritesinin 1 ile 10 arasında sıralanmasıdır. Sayı arttıkca, sıra da o kadar yuksek olur. Gecmiş yıllarda, gorunuşte cok guclu olan bu numaralandırma SEO uzmanlarının ilgisini cekmiştir.

Ancak bugun, Google ’ın algoritması herhangi bir gostergenin otesinde gelişmiştir.. PageRank hÂl var ve eğer sitelerin birbiriyle her şeyi eşitse, daha yuksek bir PageRank daha duşuk bir puan cıkarır.

Gelen bağlantılarda olduğu gibi: Los Angeles ’ta bir dişhekimliği uygulamasını calıştırıyorsanız, Los Angeles ’taki doktorları ve dişcileri inceleyen bir sitenin, PageRank ’i 4 olsa bile, hicbir kaliteli bilgi ve bağlam icermeyen ancak ucretle satın alınarak daha yuksek bir PageRank ’e sahip bir siteden daha onemli olduğunu ve işinize yarayacağını goreceksiniz.

4.Google, anahtar kelime bakımından zengin alanları tercih eder.
Gecmiş yıllarda, Google, alan adındaki anahtar kelimelere (URL olarak) fazlasıyla onem veriyordu. Orneğin, hepsiburada.com, “hepsi burada” aramasında kesinlikle birinci sırada yer alıyordu.

“Artık boyle olmayacak.” Diyor Google. Eğer hepsiburada.com aslında aranan konuyla ilgili daha yetkili, daha guvenilir site olduğu icin hala birinci sırada yer alacaktır. Yalnızca alan adı (url) nedeniyle değil.

Web Siteleri Arama Motorlarına ‘Gonderilmiş ’ olmalıdır.
2001 ’de şirketimin, Wpromote ’un sağladığı ilk hizmet budur. Fakat 2012 ’de boyle miydi? Tam olarak da oyle değil. Bu noktada, herhangi bir siteden sizin sitenize herhangi bir bağlantı varsa, siteniz Google tarafından hızlı bir şekilde keşfedilecektir.

Dizine eklenmenin, yuksek sıralamalara ulaşmaktan cok daha zor olduğunu belirtmek istersiniz; ancak bu ilk gonderme basamağı (dizine gonderme işlemi) artık gerekli veya yararlı değildir.

İyi bir Seo temelde hile ile ilgilidir.
Yanlış, yanlış ve yanlış. Google ’ı kandırmak” icin girişimde bulunan bazı SEO uzmanları hala var olsa da, bu kesinlikle iyi, kalıcı bir SEO sağlamanın başarılı bir yolu değildir.

İyi bir SEO, eşsiz icerik ve mukemmel kullanıcı deneyimi sunan, alakalı ve bilgilendirici bir web sitesi oluşturmaktır. Ayrıca sitenize backlink sağlamak icin iceriğin paylaşılıp dağıtımını teşvik etmektir.
Sonucta, Google ’ın yuksek sıralamalarla odullendirmek istediği şey iyi bir SEO ’dur. Bu nedenle arama motorlarını “kandırmak” size bir şey katmayacaktır.

Başka cevrimici pazarlama konularını araştırıp, onlar hakkında yazmak istiyoruz. Onerileriniz varsa lutfen bizimle paylaşın.