Firmanızda SEO ekibi kurmak ya da SEO ajansınıza SEO uzmanı almak istiyorsanız yazımızda belirteceğimiz kriterleri taşıyıp taşımadığına dikkatlice bakmanız gereklidir. Eğer bu ozellikleri taşımıyor ise bu durumda kendisiyle cok fazla yol alamayacağınızı bilmeniz gerekir. Ayrıca belirtmek gerekir ki ufak tefek eksiklikler tolere edilebilir. Eğer kişi oğrenmeye acık ise bu durumda kucuk meseleleri sorun yapmaya gerek yoktur.
SEO ’nun Ozune Hakim Olma SEO uzmanı SEO ’nun ozune hakim olmalıdır ve bu konu hakkında hicbir bilgisi olmayan muşterilere basite indirgeyerek işin ozunu anlatabilmelidir. Bu aşamada da sabırlı olması gerekmektedir. Zira hicbir şey bilmeyen bir kişiden hemencecik SEO faaliyetlerini anlamasını bekleyemezsiniz ki zaten anlasa SEO uzmanına gelmezdi.
Google Algoritmalarından Haberdar Olması Google bilindiği uzere surekli bir şekilde algoritma değişikliği yapmaktadır. Bu değişikliklere hakim olmayan bir kişinin ise SEO faaliyetlerini etkin bir şekilde yapabilmesi mumkun değildir. Bu kapsamda Panda ve Penguen algoritmaları son cıkan algoritmalar olarak iyi bilinmelidir. Ayrıca bilmek de yeterli değildir. Bunu uygulamaya dokebilme kabiliyetinin olmasına da dikkat edilmelidir.
İcerik Pazarlaması ve SEO İlişkisini Bilmeli SEO uzmanının icerik kalitesine oldukca onem vermesi gerekmektedir. Dolayısıyla bu konudaki hassasiyetine bakarak incelemeye tabi tutmalısınız.
Takip Edilen SEO Kaynakları SEO uzmanı dunyaca yakından takip edilen SEO kaynaklarını yakından takip etmeli ve bilgilerini surekli bir şekilde guncellemelidir. Bu kaynaklar arasında ise Distilled, Search Engine Land ve Moz gibi kaynakların yer almasına dikkat etmelisiniz.
Sosyal Medya ve SEO İlişkisine Onem Vermeli Bir SEO uzmanının sosyal medya platformlarını SEO calışmaları sırasında etkin bir şekilde kullanabilmesi gerekmektedir. Bu sebeple sosyal medyaya verdiği onemi sorarak oğrenmeniz onemlidir.
SEO Operasyonlarını İyi Derecede Bilmeli Bir SEO uzmanı SEO operasyonları konusuna hakim olmalı ve bunları iyi bir şekilde uygulayabilmelidir. Bu kapsamda site ici ve dışı SEO calışmaları ile birlikte pazar araştırması, rakip analizi gibi operasyonları iyi bir şekilde yapabilmesi gerekmektedir.
SEO ’da KPI ’ların Neler Olduğunu Bilmeli SEO calışmalarında faydalanan verilerin neler olduğunu bir SEO uzmanı iyi derecede bilmelidir. Bu gostergelerden bazılarını geri donuşum oranı, tıklanma sayısı, sayfada kalma suresi, organik trafik ve hedef kelime gibi sıralamamız mumkundur.
Site İci SEO Calışmalarına Hakim Olmalı İyi bir SEO uzmanı site ici SEO calışmalarını bilmeli ve iyi bir şekilde uygulamalıdır. Site ici SEO calışmaları kapsamında sayabileceğimiz hususlar ise anahtar kelime kullanımı, site ici linkleme, başlık, icerik ozgunleştirilmesi ve kaliteli icerik oluşturulması şeklinde sıralamak mumkundur.
Google Analytics Kullanma Yeteneği İyi bir SEO uzmanının iyi derecede Google Analytics kullanması gerekmektedir. Zira Google ’ın siteniz hakkındaki verileri sizler icin hayati onem arz etmektedir. Ayrıca bu verileri doğru bir şekilde analiz ederek sorun tespiti yapabilme ardından da cozum uretebilme yeteneği son derece onemlidir.
SEO Referansları SEO uzmanı işe alırken eski yaptığı işleri sormanız ve bu alanda ne kadar tecrubeli olduğunu oğrenmeniz gerekir. Ancak bu demek değildir ki genc yeteneklere şans vermeyin lakin yine de tedbirli olmak da fayda vardır.
SEO ’da Sonuc Alma Suresi Eğer işe almayı duşunduğunuz SEO uzmanı sizlere kısa surede iyi bir SEO calışması yapacağını vaat ediyorsa o uzmandan uzak durmanızı tavsiye ederiz. zira SEO calışmaları uzun vadeli calışmalar olmaktadır.
Son olarak belirtmek gerekir ki iyi bir SEO uzmanı tayini icin yukarıdaki hususlar sizler icin son derece onemli olacaktır. bu hususları goz ardı etmeden iyi bir SEO uzmanı bulabilmenizi temenni ederiz.