Mobil SEO, kullanıcılara mobil cihazlarda iyi bir deneyim sunmak icin yapılan optimizasyon calışmalarıdır.
Mobil SEO hakkında bir yazıya değinmemin en onemli sebebi her gecen gun dijital dunyanın ve teknolojinin ilerlemesi arama motorlarının da onemini arttırıyor. Ozellikle son yıllar da mobil uygulamalarında kullanıcıların dağılımının %50 yi aştığı goruluyor. Bir diğer istatistik ise 2012 yılında toplamda satılan cep telefonu sayısı 500 milyon iken 2016 yılının sonunda bu sayının 1,5 milyar olduğu gozlemlenmektedir. 2020 yılının sonunda ise neredeyse dunya nufusunun yarısı kadar 3,5 milyar civarında akıllı telefon satışı on gorulmektedir. Bu sayılar aslında mobile neden daha fazla değer vermemiz gerektiğini bize gayet net acıklıyor.
Kullanıcı ve web site sahibi bakımından farklı bakış acıları vardır.
Web sitesi sahibinden bu olaya bakacak olursak, ilk once Google ornek alabiliriz. İlk SEO şirketlerinden Google nasıl bir bakış acısı geliştirmiş bu incelenmelidir. Google ’ın bakış acısını biraz daha değiştirdiği zaman akıllı telefonlar icin User Agent ’ını cıkardığı nokta yani crawling surecini akıllı telefonlar icin ozelleştirdiği donem. Kullanıcı deneyimi arttıkca , web sitesi hızlı sonuclar vermeye başladı ve bu da Google ’nin yeni guncellemeler yapmasını sağladı.
Sitenizi neye gore dizayn edebilirsiniz? Responsive Bircok farklı cihaz icin kullanılır. URL bakımından daha az maliyete sahiptir. Google ’nin size tavsiye ettiği sunum şekli budur. Kodsal bir farklılık olmadığı icin, hem masaustu surumde hemde mobil surumde kullanabilirsiniz. Fakat artık mobil icin daha cok ozelleştirilmiş surum olmasını ben tavsiye ediyorum. Hem daha pratik hemde daha hızlı sonuc veriyor. Responsivede ki onemli nokta şudur ki HTML aynı olsa da masa ustu ve mobil surumden farklı CCS ’ler devreye giriyor.
Dynamic Serving
Yerel yapısı aynı, masaustu ve mobilde değişmiyor. HTML yapısı biraz daha farklı. Masaustu ve mobilde farklı web siteler varmış gibi duşunebilirsiniz fakat bu tamamen URL farklılığındandır. Vary http adını verdiğimiz bir yapıyla tarayıcılara web sitemiz uzerinden bilgi veriyor bu sayede tarayıcı genel kullanıcının mobil mi yoksa masaustu mu olduğunu anlayarak doğru bir şekilde doğru siteyi sunmuş oluyor. Mobile ozel sayfa oluşturması kullanıcıya gore pozitif bir nokta, fakat iki web sitesinin yonetilecek olması negatif ozellik olduğunu soyleniyor.
Ayrı Web Sitesi Mobil Seo ’da ayrı web sitesinde URL ve HTML yapısı tamamen farklıdır. En onemli ozelliği ise mobile ozel icerik sağlıyor olması. Kullanıcı kendisine gore mobilde uygulanan sistemi, masaustune donuşturebiliyor. Negatif yonu ise, ayrı ayrı guncelleme yapılıyor olmasıdır. İki web sitesini de aynı oranda on planda tutmak gerekir.

Mobil SEO ’da nelere dikkat edilmelidir? Mobilin gunumuzde masaustunden daha değerli hale geldiğini unutmayınız. Mobile gore dizayn edilmelidir. Google Responsive ’ye daha cok onem veriyor. Bunun sebebi site sahiplerinin kullanıcılara sunduğu iceriklerin yapısal olarak bire bir aynı olması Google tarafında da indekslemeyi oldukca kolaylaştıran bir faktor. Yani HTML ve URL farkı olmadığından kullanıcıya yanlış bilgi verme olasılığı daha azdır. JS, CCS ve gorsellerin hicbir şekilde engellenmemesi gerekiyor. Responsive tarafında CCS kullanımı oldukca onemli olduğunu dikkate almalısınız. Mobil ve masaustu yonlendirme kodları oldukca onemli. Mobil site hızı da , masaustu site hızı kadar yuksek olmalıdır. Tıklama hızları, kullanıcıları memnun etmelidir. Reklam yerleşimleri Mobil ve masaustu siteye de deeplink uygulanmalı. Kısacası, sitenizin hızı ve memnuniyeti icin yapmanız gerekenler cok basit. Teknoloji ilerledikce, bu hızı yakalamak sizin elinizde..