
Gunumuzde artık arama motorları dur durak demeden gelişim gostermeye devam ediyor. 2016 yılına artık son noktayı koyup 2017 yılını komple mercek altına alarak dijital pazarlama ortamını artık incelememiz gerekiyor. 2017 yılına ait şimdilerde pek cok SEO trendlerinin de devrede olduğunu soylemek isteriz. Gectiğimiz aya goz attığımızda ise SEO alanında oldukca fazla gelişmelerin yaşanmış olduğunu net bir şekilde gorebiliyoruz.
Kullanıcı Amaclı Optimizasyon Her ne kadar anahtar kelimeler hala onemini korurken, basit kelimelerin de basit sonuclar cıkardığı duşuncesini pek cok kişi tam anlamıyla anlamıyor. Arama motorları artık kullanıcıları daha iyi tanıyıp ne istediklerini anladığı bir doneme girerken her gecen gun gelişmeye devam ediyor. Ustelik artık tuketicilerde ne aradıklarını cok iyi bilir hale geldi. Bu yuzden kullanıcıların coğu arama motorlarına tam anlamıyla veri toplayarak sorgulatabilecek kelimeleri girerek hızlı şekilde arama sonuclarına ulaşmak istiyor. Seo stratejileriniz icin ise artık en onemli kıstaslardan birisi olarak araştırma yapmak karşımıza cıkıyor diyebiliriz. Kullanıcıların sizin sayfanızı ziyaret edip arama yapmaya başladığında ne arama yapıyor? Tum bunların sorusunu oncellikle vermeniz gerekiyor. Bunun araştırmasını yaptığınız takdirde ise kısa zaman da sitenizin en cok başvurulan siteler arasında yer alma başarısına sahip olduğunu fark edeceksiniz. Diğer bir yapılacak eylemlerden birisi de optimize etmek olduğunu belirtmek istiyoruz. Arama verilerini toplayın ve ardından sıralamanızı da en hızlı şekilde arttırmaya yardımcı olacak değişiklikleri bir an once uygulamaya başlayın. İceriğinizi daha cok ise okuyucu deneyimini yansıtacak şekilde tutun ve tuketici hikÂyesini anlatmaya başlayın.
En son yapılması gereken en temel dikkatli calışmalardan birisi de uyarlamaktır. Neyin işe yaradığını neyin yaramadığını gorebilmek icin ise surekli olarak analiz takibi yapıyor olmanız mantıklı bir yol olmaya başlayacaktır.
Zengin Cevap (Rich Answer) ve Snippets Yolları Online kullanıcıların hemen hepsi cevap bulabilmek adına ilk iş olarak Google arama motorlarına yonelir. Google ise bizlerin işe yarayacak videoları, resimleri, bilgileri hemen ortaya cıkartır. Şema bicimlendirmesi yahut yapısal veri bicimlendirme işlemleri doğal olarak arama motorlarının sonuc sayfasında yer alan listelerin goruntulenmesine de yardımcı olmaktadır. Atıyorum Google ortamında kofte tarifiyle ilgili bilgilere ulaşmak istedik ve arama yaptık. Sonuc sayfası icerisinde doğru cevabın yanında aynı zamanda yorumları, kalori bilgilerini, ne kadar sure de pişirebileceğinizi gormuş olacaksınız.
Mobil Kullanımlarının Her Gecen Gun Artması Teknolojinin hız kesmeden ilerlemesi ile birlikte doğal olarak mobil kullanım oranlarında da her yıl daha fazla artış yaşanmaya başlıyor. SEO calışmalarını bu yone doğru kaydırarak mobil uzerinden sorunsuz şekilde arama yapabilmenize de imkÂn yaratmış oldu. Hatta baktığımız da artık online platform icerisinde yer alan birden farklı sitelerin ziyaretci trafiğini daha cok mobil uzerinden almış olduğunu net bir şekilde fark etmiş oluyoruz. Hatta Mayıs 2015 yılı icerisinde yapılan bir acıklamaya bakıldığında Mobil uzerinden yapılan aramaların masa ustu aramalarından daha fazla olduğu soylendi. Hal boyle olunca d Seo calışmaları artık mobil odaklı olarak duşunuluyor ve buna yonelik calışmalar dur durak demeden devam ediyor.
Sesli Aramalar Devrede Teknoloji dunyası icerisinde var olan projelerden birisi de sesli arama diyebiliriz. Teknolojide de guncellemelerin hız kesmeden gelişim gostermesiyle artık sesli aramalar uzerinden de arama motorlarının etkin bir şekilde kullanılmaya başlandığını gorebiliyor. Onumuzde ki birkac yıl icerisinde de bu aramaların daha fazla artış yapmaya başlanacağının altını da cizmek isteriz.