
SEO artık bircok kişi tarafından bilinmektedir. Ancak bilmeyenler icin tekrar etmekte fayda olduğunu duşunuyoruz. SEO acılımı itibariyle arama motoru optimizasyonu anlamına gelmektedir.
Holistik SEO ise SEO calışmalarına geleneksel yontemlerden ziyade butuncul bir yaklaşımı ongeren bir yontemdir.
Bu kapsamlı bakış acısı icerisinde teknik calışmalar, sosyal medya, kullanıcı deneyimi gibi yeni hususlar yer almaktadır. Bu yeni gelişmelerin de asıl amacı geleneksel SEO calışmaları ile aynı olsa da yontem olarak gunumuze daha uygun hale gelmiştir. Arama motorlarında ust sıralarda yer edinebilmek adına bu yontemler buyuk onem arz etmektedir.
Holistik SEO Holistik SEO geleneksel, eski ve herhangi bir kurala dayanmayan SEO calışmalarına karşı yenilikci bir ekolu temsil etmektedir.
SEO işleriyle ilgilenen kişiler az cok konudan haberdardır ve başarıya ulaşmak icin birtakım metodları kulaktan duyma bir şekilde yapmaktadır. Herkesin uzerinde hem fikir olduğu ancak yontemini bilmediği SEO unsurlarını şoyle sıralayabiliriz.
Haber sitelerinden backlink alma, anahtar kelime kullanımı, sosyal medyada paylaşımda bulunma, Footer/siderbar linkleri ve benzerlerini sıralamak mumkundur.
SEO Calışmalarında Yapılan Hatalar ve Doğrular Piyasada boy gosteren bircok SEO uzmanı veya firmaları gelişiguzel ezbere bu calışmaları yurutmektedir. Ancak bu başarının elde edilmesini engellemektedir. Bu konuyu orneklerle acıklayalım.
Sizin bir halı yıkama firmanızın olduğunu varsayalım. Bu kapsamda Google ’da kısa bir araştırma yaptınız ve halı yıkama anahtar kelimelerinin sıkca kullanıldığını gordunuz ve sizin de bu anahtarı kullanmanız gerektiği kanaatinize vardınız diyelim. İşte yanlış da tam bu noktada oluşmaktadır. Zira zaten boyle bir piyasanın olması ve sizin bu piyasaya sıfırdan girmeniz rekabet acısından oldukca zor olacaktır.
Holistik SEO yaklaşımıyla sizin bu anahtar kelimeyi revize etmeniz gerekmektedir. Ornek olarak Kadıkoy halı yıkama veya Avrupa yakası halı yıkama gibi aranması muhtemel olan kelimeler bularak daha yeni bir alanda rekabet gostermeniz sizler icin daha kolay olacaktır. Aksi takdirde piyasada hic gorunemeden kaybolmanız işten bile değildir.
İkinci bir husus ise backlink calışmaları ile ilgilidir. Bloğunuzda veya sitenizde yayınlayacağınız yazıların sıradan yazılar olmaması oldukca onemlidir. Zira eğer Google ’da ust sıralar hedefleniyor ve okunulmak isteniyorsa baclinklerinizin kuvvetli olması ve SEO uyumlu olması gerekmektedir. Bu doğrultuda rakiplerinizin yazılarını incelemeniz ve bu bağlamda yazılar oluşturmanız oldukca onem arz etmektedir.
SEO calışmalarında genellikle kullanıcı deneyimi goz onunde bulundurulurken daha onemli bir husus goz ardı edilmektedir. Bu ise sitenin teknik donanımı ile ilgilidir. Sitenizin sahip olması gereken teknik donanımlar ve yazılımların olmaması Google tarafından bir eksiklik olarak algılanmakta ve sıralamada sizi rakiplerinizin arkasında bırakmaktadır. Dolayısıyla en az kullanıcı deneyimi kadar ozen gosterilmesi gereken bir konudur.
Bu yaklaşımın tam tersi de mumkun olmaktadır. Bu ise sitenin teknik donanımları ile uğraşıp kullanıcı deneyimini dikkate almamak olarak değerlendirilebilir. Zira siteniz ne kadar donanımlı olursa olsun ziyaretcileriniz olmaması halinde tum donanım cope gidecektir. Bu sebeple dikkat edilmesi gereken husus kullanıcıları sitenize bağlama yollarını bulmaktır. Bu yollardan bir tanesi sosyal medyanın aktif olarak kullanılmasıdır.
Muşterileriniz ile olan iletişiminizin hicbir zaman kesilmemesi icin surekli olarak muşterileriniz ile irtibat halinde olmanız oldukca onemlidir. Bu da insanların bircok vaktini ayırdıkları sosyal medyayı etkin olarak kullanmaktan gecmektedir. Sitenizde bulunan duyuru veya haberlerin sosyal medyada da paylaşılması gorunurluğu artıracak ve ilgililerince takip edilmesi de kolaylaşacaktır. Boylelikle kullanıcı deneyimi hususunda etkin ve etkili bir yol izlemiş olacaksınız.