
Basitce soylemek gerekirse, yerinde bir e-ticaret altyapınız yoksa cevrimici rekabet etmeniz imkansızdır. E-ticaret altyapısı, ister B2B ister B2C olsun, cevrimici perakende organizasyonlarının belkemiğidir. İyi bir e-ticaret altyapısı, işletmenizin muşterileriniz ve calışanlarınızla nasıl etkileşime girdiğini kolaylaştırmaya da yardımcı olabilir.
E-ticaret altyapısı temel olarak bir işletmenin hem on hem de arka ucta karmaşık işlevleri gercekleştirmesine olanak tanıyan bir yazılım uygulamasıdır. Bunlara CRM, envanter yonetimi, mobil ticaret, web tasarımı ve daha fazlası dahildir.
Ozel e-ticaret cozumlerinin ortaya cıkmasından once, işletmelerin kendi BT ve geliştirme ekipleriyle kendi altyapılarını kurum icinde oluşturmaları gerekiyordu. Bu yorucu ve maliyetli bir surecti. Şirket icinde geliştirilen cozumler genellikle olceklenebilir değildi ve şirket tarafından kullanılan diğer yazılım cozumleriyle entegre edilemedi. Ancak artık ihtiyaclarınızı karşılamak icin kullanabileceğiniz “ucretsiz” acık kaynak platformları var.
E-ticaret Altyapı Bileşenleri Nelerdir? E-ticaret altyapısı; donanım, yazılım, ağlar vb. her ozelliği tanımlar. E-ticaret bileşenlerinin nasıl calıştığını bilmek, e-ticaret platformunuzu daha verimli hale getirmenize yardımcı olabilir.
Donanım Donanım, bir ağa bağlanmanıza ve dış dunyaya erişmenize olanak tanır. Verilerinizi kaydetmenize, geri yuklemenize ve kullanmanıza olanak tanır. Onemli donanım bileşenleri şunlardır:
Cihazlar Bilgisayarlar, hub ’lar, yonlendiriciler, veri merkezleri vb.
Sunucular Sunucu, diğer programların ihtiyac duyduğu işlevselliği sağlar. Ceşitli amaclarla kullanılabilen bir bilgisayar programı veya cihazıdır.
Yazılım Yazılım bileşenleri, iş ve hizmet sağlayıcıları tahmin etmek icin sistem yonetimi ve analitik aracları gibi hizmetleri icerir.
Yonetim hizmetleri Bir e-ticaret işini yurutmek, icerik, veritabanları ve kaynaklar gibi ceşitli hizmetleri yonetmeyi icerir. Kurumsal kaynak planlaması, icerik yonetimi ve veri merkezleri, kurumsal uretkenlik kaynaklarınızı yonetmenize yardımcı olan yazılım hizmetleridir.
Analitik E-ticaret her gecen gun buyurken rekabet de kızışıyor. Bu nedenle, kapasiteyi analiz etmek onemlidir. Bu, sistem performansını artıracaktır. Web analizi ve metin analizi aracları, e-ticaret sitenizin davranışını tahmin etmenize yardımcı olabilir.
Middleware Bileşenler; İletişim protokolleri, tahsisli sunucular veya bunların tum kombinasyonları icin veri erişimi olabilir.
API bir uygulama programı arayuzu, yazılım uygulamaları oluşturmak icin bir protokol veya aractır. Yazılım bileşenlerinin nasıl etkileşime gireceğini belirtir.
Ağ Ağlar, İnternet uzerinden kullanıcılar, surecler, uygulamalar, hizmetler ve harici ağlar arasında iletişim yolları ve hizmetler sağlar.
İnternet bağlantısı Farklı cihazlar ve surecler arasında bağlantılar kurun.
Guvenlik duvarları Guvenlik duvarları, ağınızı harici saldırganlardan korur. İzin verilen trafik turunu belirlemenize olanak tanıyan bir guvenlik katmanı eklenir.
Guvenlik hizmetleri Bazı durumlarda, guvenlik duvarı bilgisayar korsanlarından korunmayabilir. Bu nedenle, bir guvenlik hizmeti vardır.
Yuk dengeleyici Web yada tatbik sunucularınızdaki genel yuku dağıtmak icin yuk dengeleyicileri kullanılır. Ayrıca yapılacak gorevin turune bakılırsa talebi dağıtır.
DNS DNS, web sitesinin sistemini adlandırır. Alan adının İnternet Protokolu adresini arayın.
E-ticaret Altyapısı Secerken Dikkat Etmeniz Gereken Kriterler Nelerdir? E-ticaret iş stratejiniz icin doğru altyapıyı secmek, işinizi verimli bir şekilde yurutmenize ve gelirinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Bu nedenle bir e-ticaret altyapısı secerken aşağıdaki kriterleri goz onunde bulundurmanız gerekir:
Esneklik E-ticaret ortamı tum kullanıcılar icin yonetilebilir olmalıdır. Olceklenebilir bir unsur olarak, tum değişikliklere hızlı bir şekilde yanıt verebilmeli ve yeni teknolojilere ve ozelliklere adapte olabilmeliyiz.
Kullanılabilirlik Kullanım kolaylığı, bir e-ticaret platformu hizmetini secmede onemli bir faktordur. Bu, hizmetlerden birinin arızalanması durumunda verimli performansın sağlanmasında buyuk bir yardımcıdır.
Olceklenebilirlik E-ticaret, yeni teknolojilerin ve hizmetlerin duzenli olarak eklenmesiyle hızla buyuyor. Bu nedenle, ek hizmetler sırasında cokmeyen bir ortama ihtiyacınız var. Altyapı; Teknoloji, personel, yoğun trafik vb. olceklenebilir olmalıdır. Ayrıca sistem performansını duşurmez.
Guvenlik E-ticaret; bilgisayar korsanları, kotu amaclı yazılımlar ve guvenlik saldırıları dahil olmak uzere ceşitli kaynaklardan savunmasız. Altyapınızın, guvenlik duvarlarının e-ticaret mağazanızı ağ saldırılarından ve diğer ucretli guvenlik hizmetlerinden korumasına izin vermesi gerekir.
Etkili planlama ve yonetim Bir e-ticaret işletmecisi olarak, e-ticaret altyapınızı planlamanın ve geliştirmenin onemini goz ardı etmek, uzun vadede işletmeniz icin buyuk bir hatadır. Bu nedenle, iş ihtiyaclarınıza ve onceliklerinize dayalı bir altyapıya ihtiyacınız var. E-ticaret altyapısının yonetilmesi zordur, ancak iyi tanımlanmış planlama ve yonetim, riski azaltabilir ve calışma suresini artırabilir.
Butce E-ticaret web sitenizi oluşturmak ve barındırmak icin bircok altyapı hizmet sağlayıcısına odeme yapabilirsiniz. E-ticaret hizmet sağlayıcıları rekabetci paketler sunar, ancak bunların gercekten uygun maliyetli olup olmadığını belirlemek icin ne elde ettiğinizi anlamanız gerekir.
Daha fazla odeme yapmak size her vakit en iyi deneyimi sağlamaz. Bununla birlikte, en ucuz seceneği kura cekmek coğu zaman başka maliyetlerle gelir. Farklı sağlayıcılardan değişik hizmetler kullanmak coğu zaman en pahalı yoldur.
E-ticaret altyapınıza karar vermeden once aşağıdaki butce kararlarını alın:
Web tasarımı
Programlama ve işlevsellik
Guvenlik
Aylık barındırma
Bakım
Lisanslama
Ozel uygulama oluşturma
En İyi E-ticaret Altyapıları Hangileridir? Magento Magento, BT veya geliştirme ekiplerine yoğun yatırım yapan markalar tarafından tercih edilen acık kaynaklı bir kurum ici cozumdur.
OpenCart OpenCart, acık kaynaklı bir cevrimici mağaza yoneticisidir. Bu platform, satıcıların birden fazla mağaza ve odeme seceneği oluşturmasına, farklı urun seceneklerini ve ozelliklerini yonetmesine ve sınırsız urun eklemesine olanak tanır.
Wix Wix, basit web sitesi kurulumu ve surukle ve bırak arayuzu ile tanınır. Wix, oncelikle girişimciler ve diğer kucuk işletme sahipleri tarafından kullanılmaktadır. Bu platform, web sitesi calışmalarında yaratıcı ozgurluk arayan hem yeni başlayanlar hem de profesyoneller icin populer bir cozumdur.
Shopify Shopify, halka aleni bir SaaS e-tecim platformu sağlayıcısıdır. Başlangıc mağazaları ve yığın sayısı 100`den azca olan markalar icinde populerdirler. Shopify`ın ek olarak Shopify Plus isimli bir kurumsal cozumu vardır.
3dcart 3dcart başka bir SaaS e-ticaret platformudur. API gerekmez.
WooCommerce WooCommerce, WordPress markalı iceriğe ek olarak alışveriş sepeti cozumleri sunan acık kaynaklı bir e-ticaret platformudur. Oncelikle başlangıc mağazaları, e-ticarete başlamaya calışan blogcular ve WordPress ortamlarından tam olarak yararlanan markalar tarafından kullanılır.
BigCommerce BigCommerce, acık bir SaaS platform sağlayıcısıdır ve esnek API ’lere dayalı buyuyen bir e-ticaret altyapısı sağlayıcısı olarak tanınır.
Platform, yerleşik ozelliklere ve SEO kontrolune sahip kucuk bir işletme başlangıc planı sunar.