
İcerik pazarlaması gunden gune artırıyor. Dijital pazarlama başta olmak uzere bircok alanla doğrudan ya da dolaylı bir bağlantıya sahip olan icerik pazarlaması internet sitelerinin hedef kitleye direkt olarak etkileşime kurmasını markanın rakiplerin arasında en onde ve guncel olmasını sağlıyor. Bunun dışında bazı stratejiler geliştirmeyi sağlıyor. İcerik pazarlamasında anahtar kelimenin katkıları kısaca ozetlenirse
Sektorde dinamikliği kazanmak icin oldukca etkilidir. Markanın ya da hizmetin guncel olmasını sağlar Markanın bilinirliği ve prestijini artırır Markanın hikÂyesini oluşturarak markaya bağlılık yaratır. Daha pek cok katkısı olan anahtar kelimede analiz yaparken hedef kitleye ulaşabilmek icin doğru strateji, belirlenmesi gerekir. Ozellikle buyuk olcekli işletmeleri icin cok one4mli olan bu calışma doğrudan hedef kitleye ulaşmadan en buyuk etkendir.
Neden Anahtar Kelime Araştırması Yapılmalıdır İnternet dunyasında kullanıcılar arama motorlarından bir konu araştırma yaparken belli bir kelime ya da kelime guruplarını kullanırlar. Bunlar anahtar kelime olarak ifade edilir. Arama motorların kullanıcıların bulmak istediği iceriği anahtar kelimelerle ilişkili olan icerikleri liste halinde cıkarır. Anahtar kelimeler icerik strateji belirlenmesi acısından oldukca onemlidir. Anahtar kelimelerin cıkan sonucta yer almaması o iceriği arama sonuclar sayfasına girmemiş anlamına gerekir. Bu nedenle icerikler icin doğru anahtar elime araştırması yapıp, anahtar kelimelerin anlamlı yapıda oluyor olması cok onemlidir. Bu konuda kullanıcıya yardımcı olan ucretli ve ucretsiz araclar bulunmaktadır. Semrush Ahrefs Search Metrics gibi ucretli araclar ile KeywordTool.io ve Google Trends gibi anahtar kelime aracları da ucretsiz olarak kullanılıyor.
İcerik Pazarlaması İcin Anahtar Kelimeleri Araştırması Onemi İcerik pazarlama kurgulanırken anahtar kelimeleri marka bilinirliğini artırmak ve hedef kitleye doğrudan ulaşmayı sağlar. Bu nedenle yukarıdaki adı gecen ucretli ve ucretsiz anahtar kelime aracları tercih edilebilir. Ucretsiz aracları anahtar kelime tespiti yaparken nasıl bir yol izlenmesi gerektiğinden bahsetmek gerekirse;
Temel olarak arama sonuclar sayfasında yer alan anahtar kelimeye dair Google ve ilgili arama motorunun onerilerini incelemekte fayda vardır. Buna ornek verilecek olursa; icerik pazarlaması, ile ilgili anahtar kelime sorgulamasında Google arama motoruna icerik pazarlaması anahtar kelime gurubunu yazılır ve ekrana 10 tane anahtar kelime onerisi cıkabilir. Orneklerin sayısını artırmak icin her kelimenin başına ya da sonuna ortasına * (yıldız) işaretleri eklenerek devam edilebilir. Ayrıca Google sorgu ekranında kullanıcılar bunları da sorguladı şeklinde bir bolum cıkar. Bu kelime ya da kelime gurupları arama motorunda en cok arananlar arasında yer almaktadır. Ayrıca Google sayfanın en alt kısmında ilgili anahtar kısmı yer alır. Bu kelimeler de Google de en cok aranan anahtar kelimeler arasında yer alıyor.
Anahtar Kelime Araştırması Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken 10 Altın Kural SEO tabanlı icerik pazarlamasında iceriklerin belkemiği olarak varsayılan anahtar kelimeler web sitelerini arama motorlarında ust sıralara cıkması konusunda altın değerindeler…. Bu nedenle kullanıcılar icerik pazarlamasında anahtar kelimeleri belirlemesi yaparken dikkat verilmesi gerekenler konusuna onem vermeleri gerekiyor. Ozellikle Google gibi populer arama motorlarına yazılan anahtar kelimeler iceriğin ne ile alakalı olduğun anlatma konusunda en etkili ve değerli yontemlerden birisidir. İcerik pazarlamasında anahtar kelime araştırması yaparken en etkili yontemlerden tercih etmek gerekir. Bunun icin;
Kullanıcılar anahtar kelimelerinde aranma hacmini iyi incelemeleri gerekiyor. Ancak aranma hacmi yuksek olan kelimelerde rekabet de cok fazla olacağı icim yuksek rekabetin cok fazla olduğu yerde odak kelimenin ilk sıralar cıkması oldukca zordur.
İcerik ya da web site ile alakalı olmayan kelime ya da kelime guruplarından uzak durulması gerekir. Anahtar kelime araclarından faydalanması cok onemlidir. Mumkunse tek bir aracla değil iki anahtar kelime aracı ile calışmak daha mantıklı olabilir. İcerikle alakalı kac tane anahtar kelime kullanılması gerekiyor. Bunun onceden belirlenmesi gerekir. SEO uyumlu bir icerikte kullanılacak olan anahtar kelimenin icerikle uyumlu olmalıdır. İcerik anahtar kelimelerle boğulmalıdır. Orneğin 300 kelimelik ucak bileti ile ilgili bir makalede tercih edilebilecek anahtar kelime sayısı en fazla 4 tane olması gerekir. İcerikte alternatif anahtar kelimelere yer verilmelidir. Ziyaretcileri buyuk bir bolumu kelime obekleri ile arama yaptığından dolayı kelime obekleri kullanılması daha doğru olacaktır.