
Başarılı reklam metinleri nasıl yazılır ve reklam metinlerinde nelere dikkat edilmelidir ozellikle gunumuz dunyası icin onemli konular arasında yer almaktadır. Kampanyalar, duyurular, televizyon reklamları ve kısa reklam filmlerinin iceriklerini oluşturan metinlerin hepsi reklam metni ve reklam senaryosu arasında yer almaktadır. Herhangi bir marka veya urun icin yapılacak reklam filmi urunun satışı icin gerekli olan bilgiyi vermeli ve dikkati urunun uzerinde toplamalıdır. Yeterli ve iyi olan bilgiler her zaman tuketicini ilgini cekecektir. Başarılı reklam metni yazmak icin ise metnin olabildiğince ikna edici ve ilgi cekici olması gerekmektedir. Reklam metni icin oncelikli yapılması gereken urunun pazarlanacağı firmayı ve ozellikle urunu iyi analiz etmek ve iyi tanımak ardından ise urunu alacak olan kişileri harekete gecirecek yani reklam metnini oluşturmak gerekmektedir. Reklam metni iceriğinde ilgi ceken ve gunun populer kelimelerini bulundurması fazlasıyla onemlidir. Gunumuz reklam dunyası ise dijital dunyaya ayak uydurmaktadır. Daha kısa zamanda daha cok bilgiye ulaşmakta olan gunumuz tuketicileri akacakları urunun reklamından daha cok urun iceriği hakkında bilgi edinmektedir. Urunun iceriği kişilerin ilgisini cekmeli e urun hakkında pozitif duşunce sağlamalıdır burada ise başarılı reklamın onemi ortaya cıkmaktadır. Reklam metini tıklanma oranı kolay ulaşılabilir olduğunu ve geri donuş oranı olarak buyuk onem sağlamaktadır. Reklamda kullanılacak olan metin en dikkat cekici alana yazılması gerekmektedir.
Reklam Metinlerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir? Reklam metninde dikkat edilmesi gereken asıl konuların ilki metnin kısa oz bir anlatıma sahip olmasıdır aşırı ayrıntı iceren metinler kişilerin reklamdan kopmasını hatta dikkatinin dağılmasına neden olacaktır. Daha kolay izlenmesini ve odaklanmasını sağlayan kısa metinli reklamlar maddi anlamda da reklama katkı sağlayacaktır. Muşteriyi harekete gecirmek ve reklamla meşgul olmasını sağlamak istiyorsak yapılması gereken metni ilginc hale getirmek reklamı izleyen muşteride bırakılacak etkiyi ve hareketi tasarlayarak metinden sonra yerine getirmesini sağlamak gerekmektedir. Muşteriye cağrıda bulunan sloganlar muşteriyi yonlendirmelidir. Reklam metninin iceriğinde bir diğer dikkat edilmesi gereken konu ise reklamın bir karara veya amaca bağlanması ve asıl urune yonlendirmesidir.
Reklam Metni Hazırlarken Yapılan Hatalar Nelerdir? Reklam metni hazırlarken yapılan hata kelimelerin yanlış veya en bilindik anlamlarıyla kullanılması sonucunda ortaya cıkmaktadır. Reklam metninde klişe pazarlama yontemlerini iceren hatta muşterilerce abartılı bulunan kelimeler hem reklam metnin guvenirliğini azaltmakta hem de urune karşı kişilerde on yargı oluşturmaktadır. Klişe cumleler ve sahte yorumlar yapmak veya yapılmasını sağlamak kişilerin urunden uzaklaşmasına ya da beklentinin fazlasıyla artmasına neden olarak hizmet sonrası kişilerin memnuniyetsiz kalmasını sağlayacaktır. Fazla klişe sozcukler veya abartılı anlatım muşteri memnuniyetsizliğini arttırmanın dışında urune gelen şikÂyetleri de artıracaktır. Reklam metinlerinde sıkca karşılaşılan bir başka hata ise metinde urun hakkında fazlasıyla sıfat barındırması reklam metninden cok memnuniyetine odaklanmayı sağlayan sıfatlar kişilerin metinden uzaklaşmasına yol acmaktadır.